Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cele mai frecvente probleme cauzate de lipsa vitaminelor

de la 10 Mar. 2016 Exclusiv
Cele mai frecvente probleme cauzate de lipsa vitaminelor Sunt atat de multe lucruri marunte pe care le poti face pentru a te mentine sanatos. Vitaminele, sau lipsa acestora, pot face o mare diferenta in modul in care te simti in fiecare zi.
Tags: vitaminedeficienta de vitamineanxietateanemieobosealaacneesimptome

Iti prezentam cateva dintre semnele care iti arata daca ai vreo deficienta, impreuna cu cateva remedii, care speram ca iti vor solutiona problemele.
 

Iata cele mai frecvente probleme cauzate de lipsa vitaminelor:
 

1. Crapaturi la coltul gurii

Corpul tau are lipsa de vitamina B (in mod special de B2, B3 si B12), zinc si/sau fier.
Ar trebui sa consumi mai mult somon, oua, ton, scoici, fructe de mare, pentru a-i oferi organismului tau un imbold. Vegetarienii pot manca linte, leguminoase, alune, rosii uscate, susan si sfecla. Este important ca vitamina C sa se administreze impreuna cu fier pentru a-si spori eficienta. Sursele bogate in vitamina C sunt broccoli, varza, conopida, ardeiul rosu etc. 
 

2. Eruptii cutanate pe piele si caderea parului

Organismul tau are o carenta de zinc, vitamina B7, vitamina A, vitamina D, vitamina E si vitamina K. 
Ar trebui sa consumi mai multe fructe uscate, seminte de dovleac, cereale integrale, produse lactate, avocado, ciuperci, zmeura si banane.
Observatie importanta: nivelul vitaminei B7 poate fi uneori afectat in mod negativ de consumul ridicat de oua. Proteinele din ou impiedica absorbtia acestei vitamine.
 

3. Acnee pe obraji, brate si coapse

Corpul tau are deficit de vitamina A si vitamina D.
Ar trebui sa reduci consumul de grasimi saturate si trans, si sa consumi mai mult peste, seminte de in, fructe uscate, migdale, nuci, morcovi, cartofi dulci si ardei rosu. 
Observatie importanta: uneori, oamenii gasesc acneea foarte dureroasa si au tendinta de a sparge acele mici umflaturi. Evita sa faci acest lucru!   
 

4. Arsuri, mancarimi si amorteala la extremitati

Organismul tau are lipsa de vitamina B (B6, B9 si B12).
Ar trebui sa consumi mai mult sparanghel, spanac, legume verzi, leguminoase, oua si fructe de mare.
Observatie importanta: lipsa acestor vitamine poate afecta terminatiile nervoase ale pielii. In plus, depresia, oboseala, epuizarea, anemia sau schimbarile hormonale sunt cauzate de aceeasi deficienta.
 

5. Crampe si dureri la nivelul picioarelor

Corpul tau are deficienta de potasiu, calciu, magneziu si vitamina B.
Ar trebui sa consumi mai multe banane, alune, migdale, dovleac, cirese, mere, broccoli, grapefruit, varza, papadie si spanac.
Observatie importanta: acest nivel poate fi afectat atunci cand este inceput un nou program de exercitii fizice. Transpiratia permite vitaminelor solubile in apa sa scada. Nu opri efortul fizic. In schimb, mareste consumul de alimente recomandate. 
 

Simptome specifice deficientei de vitamine
 

Simptomele deficientei de vitamina A

  • Oboseala
  • Vedere slaba pe timpul noptii
  • Piele sensibila
  • Probleme dentare si sangerarea gingiilor
     

Simptomele deficientei de vitamina B

B1:

  • Insomnie
  • Oboseala
  • Slabiciune musculara
  • Depresie, cu sau fara iritabilitate
  • Pierderea in greutate
  • Probleme ale inimii si ale tractului digestiv
     

B2:

  • Ochi iritati
  • Ten gras
  • Fistula in cavitatea bucala
  • Eruptii cutanate si inflamatii
     

B3: 

  • Dureri de cap
  • Energie scazuta
  • Respiratie urat mirositoare
  • Anxietate
  • Ulcere, probleme intestinale si un apetit redus
     

B5:

  • Temperatura ridicata la nivelul picioarelor
  • Crampe
  • Oboseala
  • Batai neregulate ale inimii 
  • Stari de voma
  • Insomnie
     

B6:

  • Oboseala
  • Diaree
  • Depresie si/sau anxietate
  • Pierderea apetitului
  • Inflamatie la nivelul gurii
  • Schimbari hormonale
     

Simptomele deficientei de vitamina C

  • Vindecarea lenta a ranilor si a fracturilor
  • Sangerarea nasului si a gingiilor
  • Mancarime la nivelul articulatiilor si marirea acestora
  • Indigestie
  • Anemie si echimoze
     

Simptomele deficientei vitaminei D

  • Oase fragile
  • Rahitism
  • Carii
  • Pietre la rinichi
  • Slabiciune musculara
  • Absorbtie scazuta de calciu
     

Simptomele deficientei de vitamina E

  • Anemie
  • Anxietate
  • Probleme de fertilitate
  • Reflexe proaste
  • Dificultate in miscare si in mentinerea echilibrului
     

Recomandari
Efectele unora dintre aceste deficiente sunt importante. Daca te preocupa oricare dintre acestea, nu ar fi rau sa iti consulti medicul. In plus, cu cat dieta noastra este lipsita de alimente naturale neprocesate, cu atat nivelul nostru de vitamine este epuizat. Tocmai de aceea este mai bine sa echilibram nivelul vitaminelor din organism prin consumarea alimentelor recomandate, decat prin cumpararea suplimentelor sub forma de pastile. 

 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.43 din 5 - 14 voturi.
Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii

2 comentarii
Clic aici si spune parerea ta!
Aniela 2016-11-29 20:48:46
Crampe musculare, nervozitate crescut─?, oboseal─?, cateodata fobii si atacuri de panic─?, numai eu stiu cat am indurat, nu stiam ce sa mai cred, dar in sfarsit, dupa ce m-am hotarat sa merg la un consult la medic si acesta mi-a recomandat Magnerot pastile cu magneziu si dupa ce am luat 6 pastile /zi de 3 ori cate 2 , dimineata, la pranz si seara rezultatele pozitive n-au intarziat sa apara , iar dupa doar 2-3 saptamani parca eram alt om.
Marian Popescu 2016-03-11 10:51:53
Va multumesc pentru pretioasele sfaturi si informatii.
Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice