Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie-uri

Carbohidratii. Care este doza zilnica optima?

de la 11 Ian. 2021
Carbohidratii. Care este doza zilnica optima? Carbohidratii sunt principala sursa de energie a corpului. Exista doua categorii de carbohidrati: zaharuri simple, care includ zaharul de masa, mierea, siropul de artar, zaharul din fructe etc., si carbohidrati complecsi, care provin din surse vegetale si includ cerealele, legumele, leguminoasele, fasolea si semintele.
Tags: carbohidratidoza zilnica de carbohidrati

Carbohidratii simpli se deosebesc de cei complecsi datorita compozitiei chimice. Zaharurile simple sunt, asa cum reiese si din denumire, compusi relativ simpli. Atunci cand se combina mai multe tipuri de zaharuri simple, se formeaza un carbohidrat complex.

Toti carbohidratii, fie ca sunt simpli sau complecsi, sunt surse excelente de energie, deoarece corpul ii poate digera cu usurinta si ii transforma in glucoza – principala sursa de energie a corpului, care este depozitata in muschi sau in ficat. 

Corpul poate depozita doar o cantitate limitata de carbohidrati, astfel ca este important sa ii inlocuim in mod regulat.

Care este doza zilnica optima de carbohidrati? 

Aceasta cifra devine tot mai controversata, asemenea nivelurilor recomandate de grasimi si proteine. In trecut, se recomanda un procent de 45%-75% din totalul caloriilor zilnice, in functie de nivelul de activitate fizica si de starea generala de sanatate. Totusi, consumul ridicat de carbohidrati, in special consumul de carbohidrati simpli, are efecte nocive asupra corpului, contribuind la cresterea nivelurilor de glucoza, insulina si colesterol in sange, dezvoltarea de boli metabolice si a unor forme de cancer.

Toate acestea sunt probleme grave de sanatate, insa efectul carbohidratilor aspra nivelurilor de zahar, insulina si colesterol esteextrem de important pentru femeile aflate la menopauza, deoarece toate aceste niveluri sunt strans legate de nivelurile hormonale.

Pentru beneficii optime, selectati carbohidrati din fiecare grup :cereale, fructe, legume si produse lactate.

Stiati ca?

In medie, o persoana consuma 61 kg de zahar rafinat pe an, ceea ce inseamna aproximativ 600 de calorii zilnic. Aceasta cifra a crescut simtitor de la inceputul secolului XX, atunci cand consumul mediu dezahar anual era de 29 kg. Conform unui studiu realizat de USDA, persoanele care consuma cantitati mari de zahar rafinat primesc mai putin calciu, fibre, folati, vitamina A, C si E, zinc si magneziu, fier si alti nutrienti decat persoanele care consuma mai putin zahar.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Revista GRATUITA

Gateste sanatos. TOP 5 retete BIO

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "Gateste sanatos. TOP 5 retete BIO".

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Revista GRATUITA

Gateste sanatos. TOP 5 retete BIO

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "Gateste sanatos. TOP 5 retete BIO".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



0

Revista GRATUITA

Gateste sanatos. TOP 5 retete BIO
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "Gateste sanatos. TOP 5 retete BIO".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016