Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Metode de combinare a alimentelor pentru o dieta bogata in proteine

de la 29 Dec. 2016
Metode de combinare a alimentelor pentru o dieta bogata in proteine O dieta bogata in proteine ajuta la formarea unei mase musculare sanatoase si este indeosebi importanta pentru vegetarieni si vegani.
Tags: sanatateproteinaalimentatielactatevegetarianvegan

O dieta bogata in proteine trebuie sa contina toti cei 9 amino-acizi necesari organismului. Organismul nu poate produce in mod natural acesti amino-acizi, motiv pentru care trebuie sa ne indreptam atentia catre alimentatie.

Femeile si barbatii au cerinte alimentare diferite, inclusiv din punct de vedere al aportului de proteine. Femeile necesita un consum de 46 grame de proteine, iar barbatii au nevoie de 56 de grame zilnic.

Daca stilul tau de viata este unul alert si faci exercitiu fizic pentru mai mult de 45 de minute zilnic, atunci cel mai probabil organismul tau va necesita cantitati mai mari de proteine.

Combina tipurile corecte de mancare

Alimentele cele mai bogate in proteine sunt granele, nucile, semintele si legumele. Aceste alimente combinate iti vor oferi totalul de amino-acizi necesari organismului.

Spre exemplu, poti combina consumul de legume cu cel de orez, fasole, bulgur, unt de arahide si paine 100% integrala.

Variaza alimentele consumate

Este important sa consumi o serie de alimente variate atat pentru a avea o dieta echilibrata cat si pentru a pastra viu interesul pentru mancare. O alimentatie banala te va descuraja din a manca sanatos si din a mentine o regularitate a meselor.

Studiile arata ca cel mai bogat aport de proteine poate fi obtinut prin consumul alternativ de legume si grane de-a lungul zilei.

Daca stilul de viata iti permite, atunci poti introduce lactate si oua in alimentatia ta. Nu numai ca acest lucru iti va imbogati diversitatea alimentelor, dar ele sunt de asemenea o importanta sursa de proteine.

Pe langa continutul ridicat in proteine, produsele lactate contin si alti nutrienti importanti ca potasiul si calciul.

Oul este un aliment cu precadere recomandat pentru un mic dejun sanatos, in favoarea fructelor si a iaurturilor deoarece ajuta la absorbtia sucurilor gastrice. Usor de pregatit, oul poate fi gatit in mai multe feluri. El contine de asemenea o serie de minerale si grasimi naturale usor de absorbit de catre organism.

Soia si tofu

Tofu este un aliment pe baza de soia care este bogat in proteine. Poate fi folosit ca inlocuitor de carne si este mai putin procesat decat alte alimente.

Tofu are un gust particular, care poate parea usor neplacut la prima incercare dar nu te lasa descurajat. Poate fi gatit intr-o multitudine de feluri asa ca incearca pana cand vei gasi metoda ta preferata.

Carnea

Daca nu esti vegetarian sau vegan convins, poti de asemenea consuma produse din carne, fie si doar ocazional.

Dupa cum am vazut, o serie de alimente de provenienta non-animala sunt bogate in proteine, dar carnea este in continuare un aliment usor de gasit pe piata larga si preferat de unii dintre noi. Pe langa proteine, carnea mai contine vitamina B, fier si alti nutrienti. 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.83 din 5 - 3 voturi.
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Clic aici si spune parerea ta!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



0
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice