Stii pe cineva care nu este ocupat? Cei mai multi dintre noi ne trezim in fiecare dimineata cu o lista lunga de task-uri in minte ce trebuie indeplinite pana la finalul zilei. Insa, liderii si antreprenorii ce au pus pe picioare un business stiu cum sa obtina ceea ce dorec intr-o proportie mai mare decat alte persoane. Ei bine, daca si tu tintesti sa ajungi cat mai sus in cariera, dar sa te dedici si familiei in acelasi timp, ar trebui sa inveti cum sa iti organizezi timpul si sa devii mai productiva de la femeiile de succes. Afla acum cele 18 trucuri de productivitate ale lor si aplica-le in viata de zi cu zi.
1. Organizeaza-ti foarte bine gandurile si prioritatile, diferentiaza termenii a trebui si a dori si aminteste-ti ca intotdeauna poti alege.
2. Foloseste-te de un cronometru pentru a te motiva.
3. Foloseste calendarul in avantajul tau. Planifica toate proiectele astfel incat sa le ai gata cu cel putin o zi inaintea predarii. organizeaza-ti vacantele inca de la inceputul anului in functie de programul tau, al copiilor si al sotului, evitand astfel perioadele stresante si supraaglomerate.
4. Organizeaza-ti finantele creand foi de calcul cu cheltuielile obligatorii lunare si anuale, transfera intr-un cont de economii 10% din ceea ce castigi lunar si abea apoi, din ceea ce ti-a ramas, poti cheltui pe iesiri, distractii si cadouri/
5. Invata sa spui nu. Acest lucru te va ajuta sa gestionezi stresul si sa eviti momentele de supraaglomerare cand cei din jur au foarte multe asteptari de la tine.
6. Prioritizeaza. Zilnic, alege din lunga lista de task-uri doua-trei cele mai importante lucruri de rezolvat pana la lasarea serii si ocupa-te de ele in prima parte a zilei.
7. Uita de multitasking si concentreaza-te pe un singur lucru pana cand il realizezi perfect, abea apoi muta-ti concentrarea catre urmatoarea obligatie.
8. Eficientizeaza drumurile pe care le faci prin casa cand iti verifici copiii sau te duci in bucatarie pentru un pahar cu apa. Astfel, incearca sa nu te muti dintr-o camera in alta cu mana goala, ci sa ai constant in maini lucrurile ce trebuie distribuite in restul casei.
9. Foloseste-te de liste si post it-uri pentru a tine evidenta prioritatilor fara sa omiti ceva.
10. Incepe fiecare zi cu intentia de a face ceva, concentrandu-te pe o anumita problema sau meditand.
11. Fii constienta ca tu te cunosti cel mai bine, sti exact ce poti face si care iti sunt limitele, astfel incat nu merita sa te lasi influentata de parerile celor din jur sau sa te ridici la asteptarile tuturor.
12. Evita momentele in care cineva sau ceva iti poate distrage atentia ascultand muzica instrumentala ori de cate ori citesti, scri un articol sau faci calcule complicate.
13. Mentine familia unita si fericita implicand, la finalul saptamanii, toti membrii in activitati de grup precum iesiri in parc, pregatirea si servirea cinei, curatarea casei sau vizionarea unui film.
14. Aminteste-ti ca nu exista sfaturi sau raspunsuri universal valabile si foloseste-ti creativitatea atat la munca, cat si in viata de familie.
15. Abilitatile, eficienta si productivitatea personala sau profesionala pot fi constant imbunatatite urmand diferite cursuri, citind si fiind in permanenta deschisa sa primesti noi informatii.
16. Alcatuieste o lista cu ceea ce sa nu faci in zilele obositoare sau extrem de aglomerate. Activitati precum curatarea covoarelor, stergerea prafului, vizionarea serialelor preferate sau intalnirile cu prietenii pot fi lasate pe weekend.
17. Ofera-ti un somn odihnitor lasand departe de pat tableta si telefonul.
18. Alcatuieste saptamanal liste de meniu si cumparaturi, asigurandu-te astfel ca ai tot ce iti trebuie si nu va mai fi nevoie sa vizitezi supermarketul pana weekendul viitor.