Pentru ca majoritatea dintre noi stam cel putin 8 ore pe zi la birou, daca lucram full-time, este indicat sa apelam la cateva tehnici care sa ne faca mai productivi. Unele studii au demonstrat ca oamenii lucreaza aproximativ 45% din timpul pe care il petrec la munca.
Daca si tu obisnuiesti sa pierzi timp la munca, in special atunci cand raspunzi la e-mailuri, cand citesti noutatile zilei sau in sedinte, trebuie sa acorzi o atentie mai mare organizarii. In acest fel iti poti prioritiza sarcinile mai importante fara sa iti afecteze munca.
Cum sa fii mai organizat la birou
Cei mai de succes oameni ai lumii sunt cunoscuti pentru ca folosesc diferite tehnici de organizare pentru a fi mai productivi si a obtine mai mult profit. Cu totii avem acces la internet, insa foarte putini dintre noi ne preocupam de acest aspect sau nu respectam sfaturile primite.
Iata ce trebuie sa faci pentru a fi mai organizat:
1. Planifica-ti ziua cu o seara inainte
Cheia succesului se afla in felul in care te pregatesti pentru activitatea respectiva. O rutina de seara in care iti rezervi timp pentru activitatile din ziua urmatoare te poate ajuta sa fii mai productiv. Nu ai nevoie decat de 30 de minute pentru a-ti pune ordine in ganduri si a te lamuri in privinta programului. In acest fel vei minimiza sansele sa pierzi timp inainte de a merge la o sedinta si te vei focusa pe lucrurile cu adevarat importante.
Sfat: Poti sa iti setezi lista ca alarma la telefon sau o poti lipi pe birou, pe laptop sau in zonele pe care le frecventezi mai des, pentru a-ti aminti ce ai de facut.
2. Incepe ziua perfect
Pentru mai multa energie si un ritm bun al zilei in derulare, este important sa va incepeti diminetile intr-un mod placut, in functie de tabieturile voastre. Pe langa faptul ca este important sa mergi la munca deja cu planul facut, ai nevoie si de timp pentru tine. Inainte de a da tot ce este mai bun si a progresa la munca, trebuie sa incepi diminetile cu o ceasca de cafea tare cu lapte, sa citesti ziarul sau sa mananci un mic dejun sanatos. Bineintele, aceste activitati pot varia, in functie de placerile dumneavoastra.
3. Simplificati-va modul de lucru
Chiar daca aveti un plan bine stabilit si nu veti mai pierde timp in acest sens, munca nu va progresa daca dureaza foarte mult sa duceti la indeplinire o anumita sarcina. Este foarte important sa lucrati mai putin, dar mai eficient. Pentru acest lucru aveti nevoie de un alt plan. De data aceasta trebuie sa va setati mai multe sarcini. Una mai dificila si cateva mai usoare. Totusi, sarcina cea mai grea poate fi si ea impartita in alte activitati mai mici, pentru a fi indeplinita mai usor. In acest fel vei reusi sa iti dai seama care sunt greselile pe care le faceai inainte si te vei opri din a le mai repeta.
4. Fa pauze mai dese
Pentru ca mediul oamenilor care lucreaza la birou este destul de restrans, este usor sa devii coplesit de toata munca pe care o ai de facut, in special daca stai timp de 8 ore pe scaun. Este important si necesar sa faci pauze mai dese, pentru a lua aer si a te relaxa. In acest fel iti vei mentine concentrarea mai usor si vei fi mai productiv.
5. Nu face mai multe lucruri deodata
Daca vrei sa dai randament la munca, nu trebuie sa faci mai multe lucruri deodata. Nu doar ca este mai dificil sa faci doua activitati in acelasi timp, insa nu vor fi de succes. Desi ai impresia ca esti productiv, doar vei pierde timp si nu vei lucra responsabil. Chiar daca ti se pare ca ai foarte multe lucruri de facut, trebuie doar sa te organizezi mai bine si vei reusi sa le termini pe toate la timp.
Tu cum iti organizezi activitatea la job?