Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie-uri

7 alimente care pot tine tensiunea arteriala sub control

de la 28 Sep. 2020
7 alimente care pot tine tensiunea arteriala sub control Tensiunea arteriala inseamna cresterea presiunii sangelui in artere. Cu cat este mai ridicata, cu atat poate sa ne afecteze la nivelul creierului, inimii, rinichilor sau la nivelul vaselor de sange. Din fericire, o putem tine sub control cu anumite alimente.
Tags: tensiune arteriala maritaalimente care tin sub control tensiunea arteriala

Monitorizati-va simptomele si masurati cu regularitate tensiunea arteriala pentru a vedea ce anume functioneaza in cazul fiecaruia. incercati sa consumati:

-mai multe lichide. Deshidratarea scade volumul sanguin, determinand scaderea tensiunii arteriale. Hidratarea este extrem de importanta mai ales atunci cand faceti exercitii fizice sau va gasiti in situatii ce necesita un efort crescut.

-alimente bogate in vitamina B12. O concentratie sangvina prea mica a vitaminei B12 poate duce la anemie, care poate provoca scaderea tensiunii arteriale. Alimentele bogatein B12 includ oua, cereale fortificate si carne de vita.

-alimente bogate in acid folic. Prea putin folat poate avea acelasi efect ca si in cazul deficitului de vitamina B12. Exemple de alimente bogate in folat includ sparanghelul, fasolea si ficatul.

Daca tensiunea noastra depaseste valorile normale, trebuie sa incercam sa includem in dieta noastra anumite principii alimentare.

Alimente si bauturi de evitat:

- Sare
- Pizza congelata
- Muraturi
- Conserve de supe
- Conserve sau produse din tomate ambalate
- Alimente ambalate
- Alcool.

Iata cateva alimente de care nu ar trebui sa ne ferim atunci cand incercam sa ne mentinem tensiunea arteriala sub control.

1. Spanacul

Aceasta delicatesa verde ce se gaseste sub forma unor frunze are un continut scazut de calorii, este bogat in fibre si in substante nutritive cum ar fi potasiu, acid folic, magneziu – ingrediente-cheie pentru scaderea si mentinerea nivelului tensiunii arteriale.

2. Telina

Telina a fost folosita in practica medicala cu scopul de a reduce tensiunea arteriala de-a lungul timpului si a avut un real succes. Studiile au aratat ca atunci cand consumam o cantitate de doar 4 tulpini de telina pe zi, tensiunea arteriala tinde sa scada spre valoarea normala. Contine anumite substante care relaxeaza tesutul muscular din peretii arterei, permitand cresterea fluxului sanguin si, la randul sau, scaderea tensiunii arteriale. Nu este minunat ca acest aliment aflat la indemana oricui ne poate aduce un asemenea beneficiu?

3. Avocado

Acidul oleic gasit in avocado poate reduce tensiunea arteriala ridicata si poate in acelasi timp sa scada nivelul de colesterol. Avocado contine, de asemenea, potasiu si acid folic, care sunt esentiale pentru sanatatea inimii. Este bogat in vitaminele A, K, B & E si este incarcat cu fibre.

4. Sfecla rosie

Aceasta leguma este bogata in nitrati, care se crede ca au proprietatea de a relaxa vasele de sange si de a imbunatati fluxul sangvin. Consumul unui pahar de suc de sfecla rosie poate produce o scadere insemnata a tensiunii arteriale. Efectul ar putea fi chiar mai mare pe termen lung, daca consumul se face zilnic.

5. Portocalele

Acest fruct este extrem de bogat in vitamine − este un alt aliment cu care trebuie sa va rasfatati pentru a scadea tensiunea arteriala. Consumati-l sub forma unui suc de portocale sau mancati intregul fruct pentru a va incarca cu fibre si vitamina C

6. Morcovi

Morcovii sunt bogati in potasiu si beta-caroten care s-au dovedit eficienti in reducerea tensiunii arteriale crescute. Sucul de morcov ajuta la mentinerea tensiunii arteriale normale prin reglarea functiilor cardiace si renale.

7. Rosiile

O cantitate mica din acest aliment ar putea reprezenta secretul pentru reducerea tensiunii arteriale crescute. Pe langa faptul ca aceasta leguma contine o cantitate mare de vitamina C, tomatele sunt extrem de accesibile si la indemana oricui.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Revista GRATUITA
Slabeste repede si sanatos! TOP 4 DIETE cu rezultate in maximum 2 saptamani

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "Slabeste repede si sanatos! TOP 4 DIETE cu rezultate in maximum 2 saptamani".

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Revista GRATUITA
Slabeste repede si sanatos! TOP 4 DIETE cu rezultate in maximum 2 saptamani

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "Slabeste repede si sanatos! TOP 4 DIETE cu rezultate in maximum 2 saptamani".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



0
Revista GRATUITA
Slabeste repede si sanatos! TOP 4 DIETE cu rezultate in maximum 2 saptamani
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "Slabeste repede si sanatos! TOP 4 DIETE cu rezultate in maximum 2 saptamani".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016