Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie-uri

5 Beneficii ale consumului de asparagus

de la 15 Mar. 2019
5 Beneficii ale consumului de asparagus Asparagusul, pe numele sau Asparagus officinalis, este un membru al familiei liliaceelor.

Aceasta legume populara vine intr-o multitudine de culori, precum verde, alb sau violet. Este folosit in retete de-a lungul intregii lumi, fiind consumat chiar si de catre cei mai sofisticati si mofrurosi dintre noi. Asparagusul are calorii putine si contine vitamin, minerale si antioxidanti speciali. De ce este asparagusul atat de deosebit si care sunt motivele pentru care ar trebui sa consume mai mult?

Contine multi nutrienti dar putine calorii

Asparagusul are un continut caloric scazut dar este foarte nutritive pentru oricine il consuma. Aproximativ 90 grame de asparagus gatit contin: 20 calorii, 2.2 grame de proteine, 0.2 grame de grasimi, 1.8 grame de fibre, dar si vitamina C, vitamin A, vitamin K, potasiu, fosfor si vitamin E. De asemenea, mai contine fier, zinc si riboflavina. Este o sursa excelenta de vitamina K, esentiala in coagularea sangelui si sanatatea oaselor.

O sursa buna de antioxidanti

Antioxidantii sunt compusi care protejeaza celulele corpului de efectul nociv al radicalilor liberi si al stresului oxidativ. Acesta din urma contribuie la imbatranirea organismului, la dezvoltarea inflamatiei cornice si la aparitia multor alte boli, inclusive cancer.

Asparagusul ca alte vegetale verzi, este bogat in antioxidanti. Sunt incluse vitamin E, vitamin C dar si alti flavonoizi si polifenoli, acestia din urma fiind cei mai puternici antioxidanti din alimente.

Asparagusul este in mod special bogat in flavonoizi precum  quercetina, isorhamentina si kaempferol, substante despre care se stie ca au proprietati care ajuta la scaderea tensiunii arteriale avand de asemenea proprietati anti-inflamatoare, antivirale si anticancer, in urma studiilor efectuate pe oameni si animale. Consumul de asparagus alaturi de alte fructe si legume poate oferi organismului tau doza de antioxidanti necesara pentru mentinerea unei stari de sanatate optime.

Poate imbuntati functionarea sistemului digestiv

Fibrele din dieta zilnica sunt esentiale pentru sanatatea sistemului digestiv. Doar jumatate de cana de asparagus contine 1.8 grame de fibre, ceea ce insemana 7% din necesarul tau zilnic.

Studiile sugereaza faptul ca dieta bogata in fructe si legume poate scadea riscul de a dezvolta hipertensiune, boli de inima si diabet. Asparagusul este bogat in mod particular in fibre care sanatatea sistemului digestive. Aceste fibre hranesc bacteriile benefice din intestine, precum Bifidobacteria si Lactobacillus. Contribuind la inmultirea acestora, este ajutat in egala masura sistemul imunitar.

Poate ajuta in curele de slabire

In prezent nu sunt studii care sa demonstreze efectele asparagusului in curele de slabire, insa acesta are o varietate de proprietati care pot contribui din plin la acest lucru. In primul rand, are foarte putine calorii, mai exact 20 de calorii la jumatate de cana de asparagus.

Acest lucru insemana ca poti sa mananci o cantitate destul de mare fara a te ingrijora de consumul de calorii. Mai mult, asparagusul este 94% apa si este bogat in fibre, aspecte esentiale in orice cura de slabire.

Este usor de adaugat in dieta

In este delicious la gust si poate fi preparat intr-o multime de feluri, incluzand fierberea, gatitul pe gratar, etc. Poate fi folosit in salate, fritate, omlete si paste, fiind un fel de mancare auxiliar excelent. Mai mult, este accesibil tuturor, gasindu-se in mai toate pietele si supermarketurile, indiferent de zona.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 3 din 5 - 2 voturi.

Revista GRATUITA

Gateste sanatos. TOP 5 retete BIO

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "Gateste sanatos. TOP 5 retete BIO".

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Revista GRATUITA

Gateste sanatos. TOP 5 retete BIO

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "Gateste sanatos. TOP 5 retete BIO".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



0

Revista GRATUITA

Gateste sanatos. TOP 5 retete BIO
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "Gateste sanatos. TOP 5 retete BIO".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016