Concret, turistii scaneaza aceste coduri cu telefonul mobil sau cu tableta si sunt astfel directionati, prin intermediul unei aplicatii, catre un site care le furnizeaza harti sau istoricul zonei in care se afla. Aplicatia este disponibila pentru iPhone, iPad, Android, iar informatiile primite sunt in trei limbi: portugheza, spaniola si engleza.
Nu este singura modalitate in care codurile QR sunt utilizate in turism. Aceste coduri se gasesc deja in foarte multe hoteluri, in aeroporturi sau pe panourile cu informatii turistice, scopul lor fiind sa promoveze diverse atractii sau servicii intr-un mod cat mai creativ.
Compania de transport aerian CityJet a organizat chiar un mare concurs bazat pe coduri QR – au fost ascunse 18 asemenea coduri in mai multe aeroporturi in care opereaza compania si calatorii au fost incurajati sa le gaseasca si sa le scaneze, avand posibilitatea sa castige premii atractive.
Iar la inceputul acestui an, 1.300 de localnici din Taipei, inarmati cu umbrele albe si negre, s-au adunat intr-o piata a orasului pentru a forma cel mai mare cod QR din lume. Ideea acestei actiuni a fost aceea de a directiona lumea pe site-ul Taiwan-ului si de a promova astfel potentialul turistic al tarii.
In ciuda acestor modalitati inovatoare de utilizare a codurilor QR, se pare ca inca nu exista certitudinea ca ele au prins cu adevarat in randul populatiei. E foarte posibil ca majoritatea turistilor care vad aceste aglomerari de patratele sa nu aiba idee ce sunt si ce fac ele.
Totusi, la nivel global sunt 380 de milioane de oameni care folosesc coduri QR. Japonezii sunt cei mai familiarizati cu ele - 60% din cei care au telefoane mobile le utilizeaza frecvent - in timp ce in Europa rata este de 14%, conform unui studiu al companiei TNS Global. In Romania, acestea sunt extrem de putin cunoscute, din moment ce doar 1% din utilizatorii de telefoane mobile si-au instalat aplicatia necesara decodificarii lor.
Codurile QR sunt o varianta mult mai complexa a cunoscutelor coduri de bare pe care le intalnim pe toate produsele. Spre deosebire insa de codurile de bare, care sunt unidimensionale, cele QR sunt bidimensionale si permit stocarea unei cantitati mult mai mari de date (in jur de 7.000 de caractere numerice si 4.200 de caractere alfanumerice).