Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie-uri

Tot ce trebuie sa stii despre carbohidrati. Clasificari

de la 16 Nov. 2020
Tot ce trebuie sa stii despre carbohidrati. Clasificari Cunoscuti si sub denumirea de glucide, carbohidratii sunt parti constitutive ale alimentelor, alaturi de proteine, grasimi si alcool. Exmple de carbohidrati: amidon, zahar, glucoza, fibre.
Tags: carbohidraticlasificarea carbohidratilor

Sursele noastre de carbohidrati:

Principalul rezervor de carbohidrati de care dispunem il constituie alimentatia vegetala: 

-Cereale 
-Fructe 
-Legume si leguminoase (fasole, linte, naut)

O alta sursa de carbohidrati o reprezinta produsele lactate (sub forma de lactoza).

Clasificarea carbohidratilor in functie de complexitatea structurii lor, carbohidratii (zaharurile din alimente) se clasifica dupa numarul celulelor de baza alcatuite din carbon C, hidrogen H si oxygen O, in:

Carbohidrati simpli:

-Monozaharide (molecule simple de zahar). 
Exemple: 
-Glucoza- zaharul din sange; folosita frecvent si ca indulcitor 
-Fructoza – zaharul din fructe 
-Galactoza – in combinatie cu glucoza formeaza lactoza (zaharul din lapte) 
-Dextroza – denumita si zahar inversat, se gaseste in produsele ce contin amidon.

Carbohidrati complecsi:

-Polizaharidele (lanturi cu numar mare de molecule de zahar).
Exemple: 
-Amidonul 
-Fibrele

De asemenea, putem imparti carbohidratii in buni si rai, dupa cum urmeaza:

Carbohidratii buni – cei la care transformarea in celule simple de zaharuri si absorbtia la nivelul celulelor se produce treptat, eliberarea de insulina fiind moderata.

1.  Leguminoasele – fasole boabe, linte, naut si cerealele boabe integrale, neprocesate – au indice glicemic mediu 
2. Fructele si legumele care nu contin amidon – au indice glicemic mic.

Carbohidratii rai – sunt cei digerati si absorbiti rapid, cei care conduc la cresterea imediata a zaharului in sange cu declanarea cererii brute de insulina: 

1.Cerealele: grau, orez, ovaz, secara, porumb
2. Toate produsele pe baza de cereale, paine, fainuri rafinate
3. Cartofii 
4. Zaharul si alti indulcitori 
5. Fructele cu amidon si zahar – au indice glicemic mare.

Concluzii:


-Dieta fara carbohidrati conduce la un dezechilibru major.
-In acelasi timp, consumul fara discernamant al carbohidratilor are acelasi efect: dezastru pe toata linia! Asa ca… atentie la tipurile de carbohidrati pe care le consumi!
-Deci organismul are nevoie de carbohidrati, dar nu de toti!
-Avem nevoie de acei carbohidrati “lenesi”, care se absorb lent la nivelul celulelor necesitand o eliberare treptata de insulina. Acestia sunt carbohidratii cu IG redus. 
-Avand compozitie mai complexa, acestia necesita timp mai lung pentru descompunere (ajung in intestinul subtire nedescompusi, creand senzatia de satietate)
-Fibrele sunt carbohidrati cu indice glicemic 0!
-Peste 35 de grame de fibre consumate zilnic te ajuta sa-ti controlezi glicemia si greutatea
-Dieta ta zilnica trebuie sa contina fructe, legume, leguminoase si cereale integrale cu indice glicemic scazut
- Fibrele tin departe de tine bolile de intestine si de colon.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Revista GRATUITA
Slabeste repede si sanatos! TOP 4 DIETE cu rezultate in maximum 2 saptamani

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "Slabeste repede si sanatos! TOP 4 DIETE cu rezultate in maximum 2 saptamani".

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Revista GRATUITA
Slabeste repede si sanatos! TOP 4 DIETE cu rezultate in maximum 2 saptamani

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "Slabeste repede si sanatos! TOP 4 DIETE cu rezultate in maximum 2 saptamani".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



0
Revista GRATUITA
Slabeste repede si sanatos! TOP 4 DIETE cu rezultate in maximum 2 saptamani
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "Slabeste repede si sanatos! TOP 4 DIETE cu rezultate in maximum 2 saptamani".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016