Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie-uri

Dieta si importanta ei pentru buna functionare a organismului nostru

de la 08 Ian. 2021
Dieta si importanta ei pentru buna functionare a organismului nostru O minte sanatoasa, un corp sanatos, un sistem digestiv sanatos! De ce este atat de importanta o dieta zilnica echilibrata pentru sanatatea noastra?

Pentru ca prin dieta ne mentinem greutatea optima si totodata ne hranim organismul. Este important deci sa stim cum sa facem acest lucru si sa fim siguri ca, intr-un final, corpul nostru ne va multumi!

Ce mancam, cum mancam, cat mancam?

Este dificil sa ducem o viata sanatoasa in aceasta lume dominata de mancare fastfood, o lume in care stresul face parte din cotidian si ne este din ce in ce mai greu sa ne oferim timp pentru a manca, a ne relaxa si a dormi. Suntem expusi continuu unui bombardament de factori nocivi si este important sa stim cum sa ne protejam de acestia.

Stim ca o dieta sanatoasa necesita multa vointa si cumpatare, si ca sa facem ca acest lucru sa devina mult mai usor pentru noi, vom vorbi in urmatoarele randuri despre o serie de factori ce ne pot ajuta sa ne mentinem sanatosi, iar prin aceasta, sa avem grija ca sistemul nostru digestiv sa functioneze asa cum ar trebui.

Cat mancam?

Un aspect foarte important al dietei noastre zilnice este, pe langa tipul de alimente pe care alegem sa le consumam, si cantitatea de mancare pe care o punem in farfurie. Desi dieta noastra poate fi formata numai din alimente sanatoase, sa nu uitam ca organismul nostru proceseaza calorii, iar cu cat numarul acestora va fi mai mare, daca nu vom compensa crescand volumul de exercitii fizice, corpul nostru va stoca surplusul sub forma depozitelor de grasime. Indiferent de unde provin caloriile din dieta, reactia organismului la surplus este aceeasi – cresterea greutatii. 

De aici si importanta unor portii prestabilite, bine gandite sa se potriveasca organismului nostru. Cel mai bun exemplu in acest sens il reprezinta avocado.
Acest fruct a revolutionat nutritia, fiind un aliment cu un continut extrem de mare in acizi grasi esentiali. Fructul de avocado devine verde inchis sau mov inchis atunci cand este copt, iar in interior are o samanta lemnoasa maron. Fiecare fruct cantareste in jur de 300-700 g.

Desi consumul lui aduce o serie intreaga de beneficii asupra organismului nostru, trebuie sa tinem cont ca el insumeaza un numar de 160 de calorii pe 100 g, ceea ce ne arata ca un fruct ne poate aduce un aport de 1.120 calorii, aproximativ o jumatate din caloriile permise pe 24 de ore. De aceea, oricat de sanatos ar fi acest aliment, trebuie sa avem grija sa il consumam cu prudenta si in cantitatea in care trebuie.

Care este portia optima pentru fiecare dintre noi?

Nu exista un standard pe care sa-l putem aplica in aceasta situatie, pentru ca fiecare dintre noi este diferit si are nevoi diferite. Trebuie sa aflam singuri ce sa mancam si cat sa mancam sa fie suficient pentru ca organismul nostru sa functioneze la parametrii maximi. Acest drum insa este unul lung, si are nevoie de o multime de ambitie si de dorinta de a ne cunoaste.

Nu de putine ori ni se intampla sa ne simtim mult prea plini dupa masa, pentru ca nu ne-am ascultat organismul si am continuat sa mancam chiar si dupa ce aceasta ne-a anuntat ca el este multumit cu cantitatea de alimente pe care i-am oferit-o.

In alte situatii putem manca insa prea putin, fie pentru ca asa consideram ca trebuie sa ne alimentam, fie pentru ca am consumat lichide in timpul mesei sau ne-am lasat distrasi de alte ocupatii ori pentru ca am inghitit mult prea repede alimentele si organismul nostru a fost pacalit, pentru un timp scurt, ca ne-am alimentat corespunzator. De aceea este important sa intelegem ce inseamna o portie si, mult mai important, ce reprezinta aceasta pentru fiecare dintre noi. 

 

 

Citeste si EXERCITIILE FIZICE. DE CE ESTE BINE SA LE PRACTICAM MAI DES

Citeste si CUM SA REDUCI GRASIMILE DIN ORGANISM. 7 SFATURI UTILE


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Revista GRATUITA

Gateste sanatos. TOP 5 retete BIO

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "Gateste sanatos. TOP 5 retete BIO".

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Revista GRATUITA

Gateste sanatos. TOP 5 retete BIO

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "Gateste sanatos. TOP 5 retete BIO".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



0

Revista GRATUITA

Gateste sanatos. TOP 5 retete BIO
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "Gateste sanatos. TOP 5 retete BIO".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016