Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie-uri

Cum gestionam depresia post-vacanta

de la 08 Ian. 2018
Cum gestionam depresia post-vacanta Perioada sarbatorilor si a vacantelor a trecut, facand loc melancoliei.
Tags: depresievacantacalatoriejobrutinasportrelaxare

Multi oameni care calatoresc experimenteaza sindromul post-vacanta, caracterizat de o stare de melancolie, dusa pana la cea de depresie. Aceasta presupune faptul ca, desi iti reiei viata obisnuita, mintal esti inca pozitionat in starea de reverie si relaxare, in neconcordanta cu realitatea la care tocmai te-ai intors.

Pe acest fond, randamentul la locul de munca nu este unul maxim, iar starea ta de spirit cunoaste o scadere brusca. Oricat de neplacut ar fi sentimentul, cu determinare si un minim de perspectiva, sindromul post-vacanta poate fi depasit. Iata cum poti face acest lucru cat mai repede:

Ajusteaza-ti programul de somn

Mai ales daca calatoresti pe distante lungi si schimbi fusul orar, este posibil sa experimentezi senzatia de jet lag, adica sa resimti din plin aceasta schimbare simtindu-te obosit dar neputandu-te odihni.

Lucrurile se schimba dupa cateva zile, insa temporar, lipsa odihnei iti va influenta negativ si mai mult starea psihica. Incearca sa iti stabilesti ore de somn si sa te odihnesti asa cum trebuie, pentru ca orice calatorie, oricat de placuta si relaxanta, te oboseste. De asemenea, in aceasta perioada de reacomodare este indicat sa eviti consumul de alcool si cafeina cu cel putin trei ore inainte de a te duce la culcare.

Creeaza-ti o rutina din a face sport

Rolul sportului in viata ta nu trebuie sa fie doar acela de a arata bine, ci si de a te simti in forma si de a te relaxa. Este indicat sa iti pastrezi obiceiul sanatos si pe perioada vacantelor, oriunde ai alege sa calatoresti. Daca ai o continuitate si la intoarcerea din vacanta, corpul va simti o oarecare stabilitate cel putin la nivel fizic, care te va ajuta sa treci mai usor peste perioada de reacomodare.

Acorda-ti timp pentru reacomodare

Evita sa te intorci acasa cand a doua zi trebuie sa te duci la munca. Incearca sa iti acorzi 2-3 zile de reacomondare, pentru ca trecerea sa nu fie prea brusca. Oricat de mult te-ai stradui, nu vei reusi sa faci acest lucru daca iei direct contact cu rutina ta zilnica. Nimic nu este mai deprimant, oricat de mult ti-ar placea ceea ce faci. In primele zile ai nevoie de odihna si relaxare, iar apoi lucrurile vor decurge normal.

Intoarce-te cu suveniruri

Uneori nu oboseala este cea care deprima, ci nevoia sau atasamentul pe care il dezvolti pentru locul din care tocmai te-ai intors. Te poti atasa emotional din multe motive. Ar putea fi familia, ori dorinta de a trai in locul respectiv pentru o perioada indelungata.

Pentru a iti face intoarcerea mai usoara, ia un suvenir cu tine de care sa te poti bucura zilnic. Poate fi o vedere, o agenda, un magnet de frigider.

Planuieste urmatoarea calatorie

Calatorului ii sta bine cu drumul, se spune. Poate ca nu poti calatori fara intrerupere, insa poti sa iti planifici urmatoarea escapada imediat ce te intorci acasa. In felul acesta nu te vei mai simti abatut si melancolic, ci vei simti entuziasmul unei viitoare experiente.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 3 voturi.
Revista GRATUITA
Slabeste sanatos - TOP 4 Diete cu rezultate in maximum 2 saptamani

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "Slabeste sanatos - TOP 4 Diete cu rezultate in maximum 2 saptamani".

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
Clic aici si spune parerea ta!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Revista GRATUITA
Slabeste sanatos - TOP 4 Diete cu rezultate in maximum 2 saptamani

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "Slabeste sanatos - TOP 4 Diete cu rezultate in maximum 2 saptamani".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



0
Revista GRATUITA
Slabeste sanatos - TOP 4 Diete cu rezultate in maximum 2 saptamani
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "Slabeste sanatos - TOP 4 Diete cu rezultate in maximum 2 saptamani".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016