Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Probleme pe care le creeaza masurile de securitate din aeroporturi

de la 18 Ian. 2017 Exclusiv
Probleme pe care le creeaza masurile de securitate din aeroporturi Marile aeroporturi se plang de cheltuielile enorme pe care sunt nevoite sa le suporte pentru aplicarea masurilor de securitate anti-terorism, impuse dupa 11 septembrie 2001.
Tags: securitate aeroporturiscanare corporala

 

Datele Asociatiei Internationale de Transport Aerian (IATA), organizatie care reuneste peste 200 de companii mari din intreaga lume, arata ca suma necesara pentru verificarea temeinica a pasagerilor, inclusiv a celor care in mod evident nu prezinta niciun pericol, se ridica la cca 7,4 miliarde $ in fiecare an.

“Trebuie sa gasim alta solutie pentru a elimina riscul unor acte de terorism”, spune Tony Tyler, directorul general al IATA. “Nu e vorba aici numai de banii cheltuiti, ci si de disconfortul imens si de cele mai multe ori nenecesar pe care il cream clientilor nostri: cozi, inghesuiala, perchezitii amanuntite, asteptari lungi.”

Dar, desigur, nici problema banilor cheltuiti nu este una minora. Aeroporturile achizitioneaza echipamente sofisticate de scanare, companiile aeriene care opereaza pe respectivele aeroporturi sunt taxate mai mult si acestea, la randul lor, sunt nevoite sa mareasca pretul biletelor. Astfel ca pana la urma pasagerii sunt cei care suporta aceste costuri si directorul IATA considera ca acest lucru nu este normal.

“Asa cum s-a vazut pe 11 septembrie, securitatea aviatiei este o problema de siguranta nationala, deci guvernul ar trebui sa fie cel care sa se ocupe de rezolvarea ei. Facem o comparatie simpla: proprietarii de magazine  nu platesc pentru securitatea pe care le-o asigura politistii ce patruleaza pe strazi – salariile acestor politisti sunt platite de Primarie. Si-atunci de ce trebuie ca in cazul aeroporturilor lucrurile sa stea altfel? Mai ales ca amenintarile pe aeroporturi nu se leaga de aviatia in sine (avioanele sunt doar un instrument), ci au la baza tot felul de motivatii politice.”

Partea si mai proasta insa este ca aceste cheltuieli suplimentare pentru sporirea securitatii au venit in conditiile in care aeroporturile si companiile aeriene se confruntau deja cu o scadere drastica a numarului de pasageri, generata de momentul 9/11. De-abia in 2003 numarul de pasageri ai companiilor membre IATA a atins nivelul din 2000 (adica 1,8 miliarde). Asadar, cheltuieli suplimentare si pierderi – cam asta a fost dupa 2001 realitatea in industria aviatica. Dar in momentul de fata situatia s-a redresat si este mult mai buna fata de cea din 2002, cand per total s-au inregistrat pierderi de 11,3 miliarde $.

Ce solutii alternative exista, totusi, pentru reducerea costurilor legate de asigurarea securitatii pe aeroporturi? Din pacate, pentru reducerea costurilor in sine nu prea exista, ci doar pentru reducerea disconfortului creat pasagerilor si a timpului necesar pentru verificari.

Concret, ar fi vorba de folosirea unui program numit Future Attribute Screening Technology (FAST) conceput pentru detectarea automata a acelor indicii care arata ca cineva intentioneaza sa faca un lucru rau. Prin intermediul unor camere de luat vederi speciale si a tot felul de senzori, programul analizeaza de la distanta fiecare pasager, inca de la intrarea in aeroport, si colecteaza date despre:

• puls
• temperatura corpului
• ritmul respiratiei
• expresia faciala
• limbajul corpului
• gradul de dilatare a pupilelor
• modulatiile vocii
si alte asemenea lucruri care indica o stare de surescitare.

Problema ar fi ca rezultatele obtinute prin acest program nu sunt 100% sigure. Expertii spun ca emotiile normale pe care le au cei care circula cu avionul pot genera o multime de alarme false, ducand la inoportunarea unor cetateni absolut nevinovati.

Pana la aducerea programului FAST la un nivel acceptabil de acuratete, solutia o constituie, in continuare, echipamentele scumpe de scanare. Cel mai recent (si cel mai controversat totdata) este cel care foloseste o tehnologie numita “backscatter X-rays” care permite obtinerea unei imagini de inalta rezolutie a persoanei scanate, dar fara haine. Criticii acestei tehnologii spun ca astfel se violeaza intimitatea pasagerilor, scanarea aratand foarte clar daca subiectul poarta vreun dispozitiv medical, are o proteza sau este transsexual.

 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Clic aici si spune parerea ta!

x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice