Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Elimina stresul prin Tehnica respiratiei profunde

de la 25 Sep. 2015
Elimina stresul prin Tehnica respiratiei profunde Aceasta tehnica elibereaza tensiunile din corp si indeparteaza gandurile, imbunatatind atat sanatatea mentala, cat si cea fizica a corpului. De cele mai multe ori ai tendinta de a-ti tine respiratia sau de a avea o respiratie haotica in momentele de stres.
Tags: respiratietehnica respiratieirespiratie profunda

In cele mai multe cazuri nu esti nici macar constient de modul in care respiri, mai ales de influenta acestuia asupra corpului. Spre exemplu, o respiratie haotica reduce cantitatea de oxigen ce ajunge la creier si accentueaza senzatia de stres. Cu ajutorul tehnicilor de respiratie profunda vei reusi sa reduci stresul.

Secretul acestei tehnici este sa respiri din abdomen, sa inspiri cat mai mult aer posibil in diafragma. Mai exact, in timp ce respiri foloseste stomacul, nu pieptul.

Iata cum poti practica aceasta tehnica:

  • Aseaza-te cu spatele drept, fiind in acelasi timp intr-o pozitie confortabila. Pune o mana pe piept si cealalta pe stomac. Inspira aer pe nas dupa care ridica mana de pe stomac. Expira aerul, contractand muschii abdominali pentru a elimina cat mai mult aer posibil. Continua respiratia in acest ritm, incercand ca in timp ce inspiri si expiri aerul, abdomenul sa se ridice si sa coboare.
  • Inchide ochii. Respira adanc de doua ori consecutiv. Relaxeaza apoi mainile gasind o pozitie confortabila. Fie le pui pe genunchi sau una pe abdomen si alta pe piept sau impreunate.
  • Acum cu picioarele lipite de podea, mainile pozitionate confortabil, inhaleaza incet si profund pe nas. Vei simti cum stomacul se extinde in timp ce se umple cu aer pana cand si pieptul incepe sa se umple dar foarte putin. Acum expira aerul pe gura pana ajungi la 5 secunde. Ia o pauza. Repeta in timp ce inhalezi pe nas si expira pe gura. Numarand din nou pana la 5.
  • Inspira si expira din nou, numarand pana la cinci. Ramai in pozitia sezut si bucura-te pentru cateva minute de calmul pe care ti-l ofera acest exercitiu.
  • Indreapta-ti atentia pe respiratie pentru a te elibera de tensiuni. Fii atent la talpi si calcaie. Vei simti fiecare senzatie sau tensiune care apare acolo. Expira-le odata cu aerul dat afara din plamani.

Inspira profund si expira acele tensiuni. Umerii, bratele si mainile, expira tensiunile afara din corp. Acum gatul, maxilarul, ochii si fruntea. Cu ultimele doua cicluri de respiratie poti sa te intorci acolo unde simti ca mai exista tensiuni si sa le eliberezi odata cu expirarea.

  • Stai cu spatele drept, nu il arcui. Prima data expira complet. Pune mainile relaxate pe stomac, deasupra taliei. Respira incet pe nas, lasand stomacul sa-ti impinga mainile cand acesta se dilata odata cu aerul inhalat. Acest lucru iti indica faptul ca respiri profund cu ajutorul stomacului, nu cu al plamanilor. Imagineaza-ti ca iti umpli corpul cu aer de jos pana sus. Tine-ti respiratia cat timp numeri pana la 2, la 5 sau cat poti in acest interval. Incet si constant expira pe gura, simtindu-ti mainile cum se lasa odata cu stomacul care se contracta atunci cand expiri aerul din acesta. Expiratia este putin mai lunga decat inhalatia. Poti sa realizezi acest exercitiu si atunci cand stai pe spate.

Aceste exercitii de respiratie profunda te ajuta sa te relaxezi inainte de a adormi. Poti sa le practici stand in picioare, atunci cand simti ca esti tensionat.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii

3 comentarii
Clic aici si spune parerea ta!
Arghirescu 2015-09-26 11:21:50
Eu am înv??at aceast? tehnic? de la ni?te cursuri ?inute de yoghini în Bucure?ti, dar difer? pu?in. O folosesc de peste zece ani ?i o recomand tuturor. La un momet dat se petrece ceva miraculos care nu se poate descrie cu cuvinte, dar încerc: La fiecare ciclu de respira?ie sim?i ca ?i cum te scufunzi în o mare cald?. Caut? s? nu te ridici la suprafa??. Repet? respira?ia. La un moment dat sim?i c? ai trecut în starea numit? "nirvana". Un fel de trecere în alt? lume a fericirii, f?r? stres, f?r? dureri, f?r? sup?rare ?i ur?. Este greu de explicat, trebuie sim?it?, dar repet? pân? treci în nirvana ?i o vei sim?i.
Silvia 2015-09-25 04:54:47
Bun? diminea?a!
Mul?umesc pentru aceste minunate sfaturi!
Aceast? tehnic? de respira?ie este extraordinar?!!!
O voi transmite ?i celor dragi mie.
Ar trebui f?cut? cunoscut? tuturor oamenilor, mai ales celor cu func?ii de raspundere, dar care care î?i asuma responsabilitatea pentru orice decizie cât de mic? ar fii!
Astept cu ner?bdare ?i alte articole!
O zi cât mai minunat?!!!
Coldea Elena 2015-09-25 04:54:26
Citesc cu mult interes articolele dvs. . Unele nu sunt foarte clar explicate. Articolul de mai sus ar fi fost foarte interesant si util ,daca s-ar fi explicat CLAR, cum sa realizezi practicile respective . Poate reveniti cu un alt document pe aceasta tema ,pentru a se putea aplica !!!!!
Va multumesc.
Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice