Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum poti evita durerea de picioare in timpul alergarii

de la 21 Oct. 2017
Cum poti evita durerea de picioare in timpul alergarii Desi este un exercitiu foarte bun pentru tonifierea musculaturii si dezvoltarea armonioasa, alergatul reprezinta in acelasi timp o activitate cu impact puternic asupra organismului. Acesta poate deveni o corvoada din cauza durerilor de oase si musculare aparute in urma unui antrenament intens.
Tags: alergaresportmusculaturaoasedurereadidasiantrenament

Situatia se complica in special atunci cand suprafata de alergare este una dura. Durerile pot aparea inca de la inceput, adesea fiind vorba despre dureri ale oaselor, insa, pe parcursul unui antrenament intens pot aparea si crampele musculare. Te poti confrunta astfel cu entorse, intinderi musculare sau chiar fracturi daca nu esti atent si nu faci lucrurile asa cum trebuie.
 

Iata cateva sfaturi de care trebuie sa tii cont pentru a evita toate aceste probleme!

 

Asigura-te ca porti incaltamintea potrivita

Incaltamintea este esentiala pentru oricine isi propune sa faca din alergare un obicei. Daca nu ai o incaltaminte potrivita, durerile vor aparea imediat, mai ales cele de glezne si tendoane.

Nu iti alege incaltarile doar dupa brand sau pentru ca iti plac anumite combinatii de culori. Mergi intr-un magazin de profil si cere parerea specialistului. Doar asa vei realiza cat de important este acest aspect si iti vei multumi pentru alegerea facuta.
 

Nu sari peste etapa de incalzire

Daca resimti dureri in timpul alergarii, este posibil ca muschii sa nu fie suficient de incalziti. Inainte de a incepe alergarea, este important sa te plimbi putin in ritm alert, pentru ca procesul sa fie unul evolutiv.

De asemenea, este important ca incalzirea sa fie suficient de lunga cat sa simti efort si oboseala. Faptul ca incepi sa transpiri poate fi un semn ca faci ceea ce trebuie si nu trebuie inca sa te opresti. Intinde oasele si musculatura, efectueaza tot soiul de exercitii de mobilitate si abia apoi ia in calcul alergarea propriu zisa.
 

Analizeaza-ti stilul de alergare

Daca intampini in continuare dificultati cand alergi si ai dureri de tot felul, poate ca miscarea pe care o faci si felul in care calci nu sunt cele corecte. Poti iesi sa alergi cu un prieten mai experimentat care iti poate analiza stilul de alergare si te poate sfatui asupra modificarilor pe care trebuie sa le faci.
 

Ajusteaza-ti programul de alergare

Daca durerile la alergare apar dupa 40 de minute de efort, poate ca este indicat sa scurtezi sesiunea pentru cateva saptamani. In felul acesta iti vei intari in continuare musculatura si ii vei permite sa se acomodeze cu un anumit ritm. Durerile pot insa aparea si la inceput, daca pornesti prea brusc sau iti impui un ritm de alergare neadecvat.

Ajusteaza pana cand te simti confortabil cu ceea ce faci. Aminteste-ti ca rezultatele importante se obtin in timp, nu peste noapte, astfel ca nu este cazul sa fortezi nota.
 

Foloseste tehnici de relaxare in timp ce alergi

Pentru a iti detensiona musculatura, poti folosi tot felul de metode de relaxare, precum exercitiile de respiratie adanca sau de relaxare a bratelor, prin care se detensioneaza inclusiv musculatura gatului, cea care este intens folosita in sesiunile de alergare.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Clic aici si spune parerea ta!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



0
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice