Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie-uri

Ce te face un alergator mai bun

de la 20 Dec. 2017
Ce te face un alergator mai bun Pentru orice pasionat de sport in general si jogging in special, performanta se cladeste pe detalii.
Tags: alergarejoggingincalzireobosealapsihichidratareantrenament

Alergatul este un sport mintal. Uneori, gandurile negative pot sta in calea unei potentiale zile bune, transformand-o intr-una mediocra. Iti spui tie insuti ca nu vei reusi sa alergi mai repede, ca esti un alergator slab sau ca esti prea obosit pentru inca o tura.

Acest lucru ni se intampla tuturor, sau cel putin oricarui om care a facut sport la un moment dat si a incercat sa ajunga la niste rezultate. Exista insa anumite trucuri pe care le poti face pentru a iti controla gandurile si a iti imbunatati performanta. Alaturi de acestea, exista si o serie de detalii carora trebuie sa le acorzi atentie daca vrei sa faci din jogging un obicei. Iata cateva dintre ele:

Hidrateaza-te inainte

Chiar si o usoara deshidratare iti poate afecta performanta atunci cand alergi. Deficitul de apa iti poate subtia sangele si face inima sa munceasca mai mult. Asigura-te ca ai baut apa inainte de a incepe cursa.

Incalzeste-te inainte

Pentru a face o cursa cat mai buna este esential sa te incalzesti bine inainte. Miscarile de rotatie, incalzirea articulatiilor si a muschilor te vor ajuta sa intri in ritmul dorit. Pune accent pe coapse, glezne si plamani. Un alergator bun are un torace puternic!

Incalzindu-te, vei evita si posibilele accidentari. Se considera ca 72% dintre alergatorii de performanta se accidenteaza la un moment dat de-a lungul carierei, iar principalele parti ale corpului care au de suferit sunt soldurile. Asadar, pune accent pe antrenarea acestora inainte de a porni in cursa.

Incalta-te adecvat

Pentru acest tip de activitate, incaltamintea este foarte importanta si poate face o diferenta  majora intre competitori. Daca incaltarile te strang sau te fac sa te simti inconfortabil inca inainte de a incepe, gandeste-te cum va fi dupa 1 ora de alergat. Apeleaza la ajutorul unui specialist si alege adidasii potriviti pentru tine.

Concentreaza-te pe linia de sosire:

Gandeste-te la acest lucru daca esti intr-o cursa oficiala, sau concentreaza-te pe obiectivul propus daca te afli in timpul unui antrenaent.

Ultimele studii arata faptul ca persoanele care se concentreaza pe linia de sosire si mai putin la imprejurimi, alearga mai repede si percep distanta ca fiind mai scurta. Aceasta metoda nu functioneaza doar in cazul alergatorilor, ci si in cazul ciclistilor, de exemplu. Poti de asemenea sa iti iei mini-repere, pe durata cursei, pentru a face lucrurile mai simple.

Vorbeste cu tine insuti

Chiar daca poti parea putin nebun, nu conteaza, pentru ca vei putea astfel sa iti mentii echilibrul interior, pe cand ceilalti alergatori vor fi obositi. Potrivit ultimelor studii, o mantra buna este scurta, pozitiva, instructiva si alcatuita din cuvinte care te indeamna la actiune.

Indoiala si distragerea pot aparea in orice moment, mai ales pe fondul oboselii fizice, astfel ca trebuie sa stii cand apare momentul propice pentru a te motiva astfel.

Nu confunda oboseala mentala cu oboseala fizica

Cercetarile arata faptul ca oboseala mentala poate afecta performanta fizica. Este posibil sa poti pacali mintea astfel incat sa ii permita corpului sa munceasca mai mult. Chiar si simpla constientizare a faptului ca incepi sa obosesti ar trebui sa te determine sa fortezi tot mai tare.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Revista GRATUITA
Slabeste sanatos - TOP 4 Diete cu rezultate in maximum 2 saptamani

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "Slabeste sanatos - TOP 4 Diete cu rezultate in maximum 2 saptamani".

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
Clic aici si spune parerea ta!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Revista GRATUITA
Slabeste sanatos - TOP 4 Diete cu rezultate in maximum 2 saptamani

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "Slabeste sanatos - TOP 4 Diete cu rezultate in maximum 2 saptamani".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



0
Revista GRATUITA
Slabeste sanatos - TOP 4 Diete cu rezultate in maximum 2 saptamani
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "Slabeste sanatos - TOP 4 Diete cu rezultate in maximum 2 saptamani".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016