Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie! Lipsa somnului poate conduce la obezitate

de la 26 Ian. 2016
Atentie! Lipsa somnului poate conduce la obezitate Din ce in ce mai multe studii demonstreaza faptul ca lipsa somnului contribuie la cresterea in greutate. Daca incerci sa slabesti, trebuie neaparat sa te odihnesti suficient. Un studiu efectuat asupra unui esantion de 60.000 de femei, pe o durata de peste 15 ani, a demonstrat faptul ca femeile care dormeau cel mult 5 ore pe noapte erau predispuse la obezitate.
Tags: somnlipsa somnuluiinsomniialimentatie sanatoasa

Lipsa somnului este intr-adevar una din cauzele principale ale ingrasarii. Atunci cand ti se face somn la birou, de exemplu, iti iei o cafea si mananci ceva dulce, in speranta ca vei capata mai multa energie. Poti fi tentat, de asemenea, sa sari peste mersul la sala si sa cumperi mancare din oras in loc sa iti gatesti. Fara indoiala, lipsa somnului iti afecteaza silueta si chiar sanatatea.

Potrivit studiilor, lipsa cronica de somn predispune la atac de cord, batai neregulate ale inimii, diabet si hipertensiune. Cei care sufera de insomnie au, de obicei, si o alta boala cronica.

De ce nu ne odihnim suficient
Pentru multi dintre noi, lipsa somnului a devenit ceva obisnuit. Multe persoane chiar se lauda cand pierd noptile, ca si cum ar fi o realizare. Din pacate, acest obicei este foarte nociv si poate contribui la cresterea in greutate. Persoanele care doresc sa slabeasca nu ar trebui sa renunte doar la zahar si sa reduca numarul de calorii, ci ar trebui sa se asigure ca se odihnesc suficient in fiecare noapte.

Atunci cand nu dormi suficient, vei observa ca iti este mai foame decat de obicei si ca poftesti la mancaruri nesanatoase. Lipsa somnului este asociata scaderii nivelului de leptina, un hormon care regleaza metabolismul si controleaza apetitul. Atunci cand se intampla acest lucru, este foarte probabil sa mananci prea mult.

Chiar daca ai o alimentatie sanatoasa si practici sport in mod regulat, este important sa dormi suficient – cel putin sapte ore pe noapte. Astfel, vei arde mai multe calorii zilnic si iti vei ajuta corpul sa functioneze la parametri optimi.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii

6 comentarii
Clic aici si spune parerea ta!
Oana 2016-02-02 17:29:01
ptr ema

comentariul tau este rautacios si tendentios
Corina a facut o precizare importanta , iar tastarea din repezeala a literei,, r" in loc de ,t"nu cred ca-i scade IQ-ul
asta daca nu cumva ema - cu e nu E- este de fapt cineva din redactie
ema 2016-01-29 05:03:26
Pentru Corina Rosioru
Chiar daca vrem sa parem foarte destepti greseli tot putem face .N-am stiut ca romanii se pricep numai la politica si ''forbal''.
magzone 2016-01-27 11:40:58
Buna ziua! Multumim pentru atentia acordata acestui articol si pentru detaliile impartasite! Am verificat informatiile si intr-adevar aveti dreptate. Autorul acestui articol ne-a confirmat cele transmise de dumneavoastra si a primit mustrarea cuvenita.

Comentariile necesita moderare, nu sunt publicate automat decat daca ati mai scris anterior.
Asteptam in continuare comentariile dumneavoastra!

Cu drag,
Echipa Revistei de Sanatate si Stare de Bine
Corina Rosioru 2016-01-26 17:40:21
Dupa 5 ore, comentariul meu este inca "in asteptare".
Publicati numai comentariile aprobatoare si laudative?
Corina Rosioru 2016-01-26 12:34:36
Nu mai publicati fara discernamant, informati-va mai intai!
"Lipsa somnului este asociata cresterii nivelului de leptina" este incorect!!! LIPSA SOMNULUI SCADE SECRETIA DE LEPTINA, iar leptina este hormonul satietatii (ne spune sa ne oprim din mancat). Lipsa (insuficienta) somnului scade nivelul de leptina si il creste pe cel de ghrelina (hormonul foamei), deci ne face sa mancam mai mult.
Prin urmare, bazati-va articolele pe informatii stiintifice (vezi link-urile de mai jos) iar daca nu stiti sa cautati informatia stiintifica, sau nu aveti pregatirea necesara pentru a o intelege...nu mai scrieti!
Nutritia nu este nici forbal si nici politica, sa se priceapa tot romanul la ea!
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC535701/pdf/pmed.0010062.pdf
http://press.endocrine.org/doi/pdf/10.1210/jc.2004-1003
http://science.howstuffworks.com/life/sleep-obesity1.htm
http://www.hindawi.com/journals/ije/2012/530726/
Coldea Elena 2016-01-26 10:45:23
sunt f. interesante comentariile si sfaturile revistei ; cu multa placere si interes citesc toate articolele si aplic dupa caz multe din sfaturi
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



0
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice