Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Alegeri alimentare pentru micul dejun ce iti pun silueta in pericol

de la 23 Aug. 2016
Alegeri alimentare pentru micul dejun ce iti pun silueta in pericol Micul dejun reprezinta un obicei sanatos ce iti ofera energie pentru intreaga zi si te ajuta sa iti mentii greutatea ideala.
Tags: mic dejunnutrienticaloriismoothiesilueta

Alimentele ce urmeaza a fi consumate la prima masa a zilei trebuie alese cu grija astfel incat sa iti furnizeze energie pentru intreaga zi, sa iti inhibe pofta de dulce si rontait si sa contribuie la starea de bine a organismului reducand astfel riscul dezvoltarii afectiunilor cronice.

Cu toate acestea, multe persoane considera ca pot consuma orice la micul dejun deoarece caloriile vor fi arse pana la ora culcarii, energia va fi furnizata de cafea iar dieta va fi respectata in a doua parte a zilei si completata de un antrenament cardio. Total eronat, micul dejun da startul alimentar al intregii zile si pune sistemul digestiv in miscare.

 

Astfel ca, pentru aceia dintre voi care doresc sa isi reorganizeze stilul de viata si alimentar am identificat sase cele mai grave si des intalnite alegeri pentru micul dejun, dar si variantele sanatoase cu care acestea pot fi inlocuite.

 

Saritul peste prima masa a zilei

Numeroase studii au demonstrat importanta micului dejun atat pentru mentinerea sanatatii, cat si a greutatii corporale normale. Astfel ca, atunci cand consumi micul dejun, sansele de a urma o dieta cu succes sunt cu 78% mai mari, iti scazi sansele de a dezvolta boli de inima sau diabet zaharat de tip 2 si iti cresti nivelul de energie.

 

Smoothie cumparat

Smoothie-urile de fructe sunt excelente pentru sanatatea organismului insa, daca nu il prepari in bucataria proprie risti sa consumi mai multe calorii lichide decat se gasesc intr-un burger si o portie mare de cartofi prajiti. Smoothie-urile de pe rafturile supermaketurilor contin, in general, o cantitate mare de zahar si pot avea peste 870 de calorii.

In cazul acesta alternativele sanatoase sunt smoothie preparat acasa sau poti cumpara din supermarket piureuri de fructe cu baza de iaurt grecesc si fructe congelate, fara adaos de zahar.

 

Fresh-uri de fructe

Desi au putine calorii si sunt bogate in vitamine si antioxidanti, sucurile de fructe nu reprezinta cel mai bun mod de a incepe ziua, ele fiind lipsite de fibre si avand un continut ridicat de zahar natural. Sursele lichide de zaharuri naturale determina o cre?tere mai rapida a nivelului de zahar din sange si insulina, in comparatie cu consumul de alimente solide cu valoare nutritiv? similar?, favorizand aparitia diabetului zaharat.

Pentru un mic dejun sanatos poti inlocui fresh-urile cu fructe intregi si proteine slabe alegand sa consumi un bol de iaurt grecesc cu fructe de padure proaspete sau felii de banane.

 

Mic dejun sarac in calorii si nutrienti

Numeroase studii au aratat ca persoanele ce consuma un mic dejun sarac in calorii si nutrienti sunt mai tentate sa mareasca numarul de calorii la cina, fapt ce distruge orice dieta si poate chiar determina cresterea in greutate.

Recomandarea medicilor si nutritionistilor este de a consuma la micul dejun minim 350 de calorii si 20 de grame de proteine pentru atingerea nivelului de satietate si satisfacerea nevoilor organismului.

 

Clatite, vafe, covrigi, briose

Clatitele, vafele, covrigii si briosele sunt alegeri tot mai comune pentru micul dejun deoarece se vand in apropierea cladirilor de birouri, sunt ieftine si pot fi cu usurinta consumate in fata calculatorului. Insa contin faina rafinata, nu au fibre sau proteine si favorizeaza aparitia grasimii in zona abdominala.

Alegerea sanatoasa in acest caz este evitarea totala a acestor alimente, totusi, daca pofta de carbohidrati persista alege sa prepari acasa clatite, vafe sau briose folosind faina de cereale integrale si sa umple-le cu fructe proaspete.

 

Iaurt grecesc cu arome

Iaurt grecesc este vazut ca un superaliment deoarece con?ine de doua ori mai multe proteine si aproximativ jumatate din zaharurile naturale fata de iaurtul regulat. Cu toate acestea, atunci cand peste reteta originala se adauga zahar, arome artificiale si agenti de ingrosare ele pot ajunge sa aiba mai multe calorii decat o gogoasa glazurata.

Alegerea sanatoasa in acest caz o reprezinta iaurtul grecesc simplu in care poti adauga fructe uscate sau seminte.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.88 din 5 - 4 voturi.
Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Clic aici si spune parerea ta!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice