Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie-uri

Cum sa faci si ce sa nu atunci cand esti furios

de la 05 Dec. 2017
Cum sa faci si ce sa nu atunci cand esti furios Nu face lucruri pe care sa le regreti mai tarziu.
Tags: furiecalmemotiipsihiciertareyogameditatierespiratie

Furia apare adesea in viata noastra, ca orice alt sentiment, si ne afecteaza viata intr-o masura mai mica sau mai mare, indiferent de tipul de personalitate pe care il avem. Furia este in general generata de anumite evenimente care ni se intampla si se transforma adesea, pe masura trecerii timpului, in ura.

In alte situatii, ea face parte din simptomatologia depresiei, alaturi de problemele cu somnul, fluctuatiile apetitului, ori tristetea. Indiferent de motivul pentru care esti furios, trebuie sa stii cum sa gestionezi furia, pentru ca ea este un sentiment puternic care iti poate afecta sanatatea si relatiile cu ceilalti. Iata ce sa faci si ce sa nu faci:

Numara pana la 10

Oamenii furiosi pot avea reactii vulcanice nedorite si pot spune si face lucruri pe care le regreta mai tarziu. Numarand pana la 10 sau pana la cat vrei si simti ca iti face bine, este o alegere mai buna. In felul acesta tensiunea si respiratia incep sa se regleze.

Dupa ce te vei linisti vei realiza cat de deplasata ar fi putut fi reactia ta, chiar daca indreptatita. Cu acest gand in minte, incearca sa te controlezi atunci cand esti plin de furie.

Concentreaza-te pe respiratie

Cand esti furios creierul nu se oxigeneaza cum trebuie, din cauza respiratiei haotice. Atunci cand te concentrezi pe respiratie si incerci sa reglezi ritmul, pulsul revine la valori normale si te linistesti. Dupa trecerea episodului, pe termen lung, poti incerca yoga, pentru a te tine cat mai departe de momentele vulcanice.

Ocupa-ti mintea cu altceva

Vei spune ca este imposibil, si uneori chiar poate parea ca asa este. Atunci cand esti furios nu te poti gandi la altceva, insa daca combini metodele amintite mai sus, poti reusi. De exemplu, dupa ce faci exercitii de respiratie, isi va veni mai usor sa te gandesti si sa te concentrezi pe un alt subiect, cat sa eviti reactiile imediate nedorite.

Incearca sa ierti

Daca motivul pentru care esti furios nu este decat unul nedorit, nu extrem de puternic, atunci depasirea lui nu ar trebui sa fie o problema. Daca insa este vorba despre lucruri care te afecteaza serios, iertarea nu poate veni decat cu timpul. Cu toate acestea, este important pentru tine sa poti sa ierti, avand in vedere ca timpul nu poate fi dat inapoi, iar ura nu face decat sa te macine pe dinauntru.

Nu reactiona violent

Este probabil primul lucru pe care iti vine sa il faci. Daca ai facut deja acest lucru o data, probabil ca te lupti inca si cu regretul ca ai spus sau facut niste lucruri pe care nu ti-ai fi dorit sa le faci. Oamenii se schimba radical in astfel de momente, indiferent cat de calmi si buni sunt in general, de aceea e important sa inveti sa iti gestionezi emotiile, pentru a nu regreta mai tarziu.

Nu te juca cu cuvintele

Nu scrie e-mailuri, nu trimite mesaje, nu suna si nu arunca vorbe urate. Cuvintele sunt extrem de importante si e posibil sa regreti mai tarziu.

Nu lua decizii importante

Cu siguranta ca nu vrei sa iei decizii importante sau radicale atunci cand esti nervos, chiar daca asta iti vine sa faci. Nu ii spune partenerului ca vrei sa va despartiti dupa o cearta, nu ameninta si nu te autovictimiza. Acest tip de reactie in momente de furie, nu este benefic pentru sanatatea ta fizica si psihica.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 3 voturi.
Revista GRATUITA
77 de sfaturi pentru o viata sanatoasa

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "77 de sfaturi pentru o viata sanatoasa".

Clic aici si spune parerea ta!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Revista GRATUITA
77 de sfaturi pentru o viata sanatoasa

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "77 de sfaturi pentru o viata sanatoasa".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



0
Revista GRATUITA
77 de sfaturi pentru o viata sanatoasa
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "77 de sfaturi pentru o viata sanatoasa".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice