Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Aveti talentul de a lucra cu oamenii?

de la 31 Mar. 2017 Exclusiv
Aveti talentul de a lucra cu oamenii? Ce diferentiaza un manager obisnuit de unul de top? Sa fie o trasatura nativa, o chestiune de experienta sau ceva ce poate fi insusit printr-un curs de pregatire?
Tags: lucrul cu oameniimanagementangajati

Un studiu recent realizat de Gallup in randul a 80.000 de manageri din intreaga lume a scos in evidenta niste concluzii interesante referitoare la acest subiect. Astfel, s-a descoperit ca toti managerii de top, indiferent din ce partea a lumii sunt, urmeaza un model comportamental care poate fi rezumat in trei puncte:

1) managerii de top nu ii forteaza pe subordonati sa fie ceea ce nu sunt. Ei, managerii, au capacitatea de a identifica talentele fiecarui individ in parte si stiu sa plaseze omul potrivit in locul potrivit, acolo unde respectivele talente se pot manifesta cel mai bine;

2) managerii de top definesc rezultatele care trebuie obtinute si apoi le lasa subordonatilor libertatea de a alege calea pentru a obtine acele rezultate;

3) managerii de top sunt preocupati sa evite plafonarea oamenilor lor. De aceea, la anumite intervale fac schimbari, oferind oamenilor posibilitatea asumarii de sarcini noi, care le pot stimula dezvoltarea profesionala.

Altfel spus, managerii de top cauta intotdeauna sa isi inteleaga oamenii. Si, atunci cand reusesc sa faca lucrul acesta, rezultatul este cel mult asteptat: oamenii infloresc pur si simplu si dau masura intregii lor capacitati.

Desigur, a intelege oamenii nu e o chestiune accesibila oricui (poate de aceea managerii de top nu se gasesc pe toate drumurile), dar urmatoarea clasificare a personalitatilor umane ii poate ajuta pe cei care incearca acest lucru:

Tipuri de angajati

1) Cel care are nevoie ca totul sa fie perfect: o persoana meticuloasa, exacta, careia ii place ca lucrurile sa fie facute ca la carte si care se enerveaza cand ceva nu merge bine.

2) Cel care are nevoie sa se simta util: o persoana saritoare, prietenoasa, la care stii ca gasesti intotdeauna o mana de ajutor.

3) Cel care are nevoie sa fie admirat de ceilalti: este starul colectivului, o persoana aratoasa, amuzanta, niciodata fara cativa colegi prin preajma.

4) Cel care are nevoie sa fie diferit de ceilalti: o persoana careia ii place sa faca lucrurile in stilul ei, chiar daca asta inseamna incalcarea catorva reguli, dar cu rezultate stralucite (in majoritatea cazurilor).

5) Cel care are nevoie sa inteleaga cum stau lucrurile: o persoana tacuta, chiar timida, care nu vrea deloc sa iasa in evidenta. Dar careia nu ii scapa nimic.

6) Cel care are nevoie de siguranta: e un tip de personalitate mai greu de identificat. Persoana din aceasta categorie are o abilitate dezvoltata de a simti orice amenintare/pericol si stie sa se adapteze din mers oricarei situatii.

7) Cel care are nevoie sa evite emotiile negative: este sursa de buna-dispozitie a grupului, o persoana vesela, amatoare de distractii, care se plictiseste usor si care cauta permanent lucruri noi.

8) Cel care are nevoie sa ii controleze pe ceilalti: o persoana puternica, pasionata, cu voce sonora si cu o inclinatie evidenta spre competitie (pe care, desigur, vrea sa o castige neaparat).

9) Cel care are nevoie de o atmosfera linistita: poate trece lesne drept o persoana lenesa, dar are abilitati dezvoltate de negociator si poate aduce armonie in sanul colectivului.

A intelege oamenii – acesta este secretul managerului de top. Cand intelegi oamenii poti sa iei mult mai usor deciziile potrivite, iar deciziile potrivite inseamna rezultate. Desigur, managerul este si el om si poate avea propriile sale aspiratii sau convingeri (“Ma simt bine cand impun forta si respect!” sau “Eu stiu cel mai bine cum trebuie facut!”), dar a pune aceste aspiratii sau convingeri drept fundament pentru relatia cu angajatii este o greseala.

 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Clic aici si spune parerea ta!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice