Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

6 secrete ale longevitatii

de la 11 Feb. 2016
6 secrete ale longevitatii Este important sa ai un stil alimentar cat mai sanatos, sa acorzi atentie felului in care este preparata mancarea, dar si sa constientizezi ceea ce mananci. Acordand timp acestor actiuni, corpul tau va fi mai bine hranit cu ceea ce ai consumat.
Tags: stresulalimentatie sanatoasa

Cheia longevitatii este in mainile tale! Invata sa iti respecti corpul si sa il ingrijesti, pentru a te bucura cat mai mult de viata. Printre sfaturile care stau la baza unei vieti lungi se afla alimentatia echilibrata, consumul optim de lichide, practicarea exercitiilor fizice, oxigenarea optima a celulelor prin respiratia corespunzatoare sau managementul stresului. Acestea sunt doar cateva dintre actiunile absolut necesare pentru a reusi sa ai o sanatate perfecta pana la adanci batraneti.

1. Acorda atentie alimentelor pe care le consumi

Este important sa ai un stil alimentar cat mai sanatos, sa acorzi atentie felului in care este preparata mancarea, dar si sa constientizezi ceea ce mananci. Acordand timp acestor actiuni, corpul tau va fi mai bine hranit cu ceea ce ai consumat.

Incearca sa mananci incet, atunci cand iti este foame, sa mesteci suficient si sa nu consumi lichide in timpul mesei. In timp ce mananci, nu te gandi la altceva, nu te uita la televizor si evita sa mananci mai mult decat este necesar. Este indicat ca legumele si fructele sa constituie 60% din hrana ta zilnica. Consuma cumpatat produse lactate si carne. Hrana pe care o consumi furnizeaza corpului tau elemente nutritive, care hranesc celulele. Astfel, vei capata energie si vitalitate.

Nu uita sa te hidratezi corespunzator! Ca regula generala, trebuie sa bei zilnic cel putin 2 litri de apa.

2. Fii activ

Impreuna cu o dieta sanatoasa, exercitiile fizice activeaza sistemul imunitar, te pot ajuta sa scazi in greutate, sa previi acumularea kilogramelor in exces, pot sa reduca tensiunea arteriala mare, sa controleze zaharul din sange si sa calmeze durerile musculare. In plus, sustin sanatatea mintii si ajuta la intarirea inimii. O inima mai sanatoasa pompeaza sange mai eficient, ceea ce imbunatateste circulatia sangelui.

Activitatea fizica previne depresia si reduce riscul aparitiei anxietatii, te ajuta sa te mentii activ si independent odata cu trecerea anilor, mentinandu-ti muschii puternici, lucru care va ajuta la mentinerea mobilitatii pe masura ce avansezi in varsta.

3. Manifesta interes fata de respiratie

Respiratia corecta este cheia spre oxigenarea celulelor, asadar, este important sa stii cum sa faci acest lucru corect:
- Inspira pe nas
- Inspira pana la partea inferioara a plamanilor - lasa ca stomacul sa iasa in afara
(este cunoscuta ca respiratia Buda)
- Respira incet.

Exercitiu de respiratie:
Parcurge 10 cicluri de respiratie de 3 ori pe zi in urmatorul mod:
Inhaleaza la numarul 1, mentine-ti respiratia cat timp numeri pana la 4. Expira pana ce numeri pana la 2. Aminteste-ti sa inspiri pe nas si sa expiri pe gura.

4. Ai grija de corpul tau

Cu totii vrem sa aratam cat se poate de bine, dar un corp sanatos nu este intotdeauna legat de aspectul fizic. Dezvoltarea si cultivarea unei imagini pozitive a corpului si a unei atitudini mentale sanatoase sunt esentiale pentru fericirea si sanatatea ta.
Prin urmare, trateaza-te corespunzator! Foloseste masti exfoliante, curata-ti tenul, hraneste-ti pielea, ingrijeste-ti parul, mergi la sedinte de masaj.

Lucrurile esentiale pentru dezvoltarea unei imagini sanatoase a corpului sunt aceleasi pentru mentinerea unei sanatati generale:
- Hrana sanatoasa determina o piele si un par sanatos, precum si oase puternice;
- Exercitiile fizice regulate cresc respectul de sine, precum si energia;
- Odihna din belsug este secretul controlarii stresului si maselor de energie.

Este usor sa te simti confortabil si sa faci ce trebuie pentru corpul tau atunci cand descoperi lucrurile care iti plac la el.

5. Practica meditatia

Meditatia sau alte metode de relaxare profunda pot imbunatati radical sanatatea. Relaxarea scade nivelurile de cortizol si epinefrina din sange si sprijina echilibrarea biochimiei. Acest lucru inseamna echilibrarea arteriala si prevenirea depresiei.

Sase pasi pentru o meditatie excelenta:
1. Mai intai exerseaza pentru a crea energie si o buna circulatie.
2. Asaza-te intr-o postura confortabila si echilibrata. Coloana vertebrala trebuie sa fie dreapta, muschii relaxati, barbia putin in interior. Daca stai pe scaun, distribuie greutatea egal, astfel incat soldurile sa fie la acelasi nivel.
3. Indreapta-ti atentia spre respiratie. Acorda atentie modului in care inspiri si expiri.
4. Alege meditatia pe care o vei practica. Pregateste-te sa adopti postura, miscarea si tipul de respiratie si/sau sunetele pe care le vei folosi.
5. Odata ce ai inceput, lasa fluxul gandurilor sa curga si deplaseaza-te pe un plan secund. Concentreaza-te sa inlocuiesti orice gand care te preocupa.
6. Mareste treptat durata meditatiei - nu te astepta sa devii un “luminat” in timpul primei sedinte.

6. Ai incredere in tine

Increderea de sine este foarte importanta pentru starea ta generala de sanatate. Nu suntem nascuti cu acest sentiment de incredere, este o atitudine invatata. Cea mai mare parte a formarii increderii se deprinde in perioada copilariei, dar acest lucru nu inseamna ca nu poti invata cum sa fii mai increzator acum.

Cinci modalitati pentru o crestere a increderii in doar 7 zile:
1. Gandeste-te la lucrurile de care te temi si incearca sa invingi aceasta teama.
Daca, de exemplu, esti ingrijorat in legatura cu vorbitul in public, atunci identifica de ce anume se leaga aceasta ingrijorare. Iti este teama ca totul poate iesi prost, ca oamenii nu te vor asculta, ca te vei inrosi? Fii cat se poate de exact.
2. Insuseste-ti repetarea mentala pozitiva. Constientizeaza-ti temerile si incearca sa vizualizezi cum sa le invingi.
3. Pasi marunti. Incearca sa actionezi treptat. Mergi la diferite magazine, cumpara-ti alimente diferite, suna-ti un prieten cu care nu ai mai vorbit de mult, priveste oamenii in ochi. De fiecare data cand faci astfel de actiuni, iti intaresti increderea fara sa iti dai seama ca devii din ce in ce mai sigur pe tine.
4. Petrece timp cu oameni placuti si siguri pe ei. Poate fi dificil atunci cand iti lipseste increderea de sine, dar te vor contamina cu acea incredere pe care o au.
5. Spune-ti ca esti increzator, dar spune-ti acest lucru cu o mare convingere. Afirmatiile sunt niste instrumente extrem de puternice care te pot ajuta sa devii mai usor ceea ce vrei sa fii. Este simplu. Daca vrei sa fii mai sigur pe tine, incepe sa iti spui: “Sunt din ce in ce mai increzator, din toate punctele de vedere, in fiecare zi.”


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.4 din 5 - 5 voturi.
Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii

5 comentarii
Clic aici si spune parerea ta!
eu 2015-08-08 20:07:38
Mai Ghioc,era vorba de niste exercitii de respiratie (''pranayama''),si nu trebuie inteles ca asa trebuie sa respiri tot timpul.Vad ca ai dat niste explicatii,probabil luate de pe net,dar acestea sunt valabile la nivel macro.Cauta si documenteaza-te despre canalele subtile de energie(nadi),si vei vedea ca ''ida''(nara stanga) si ''pingala''(nara dreapta)alimenteaza cu energie,organe pline,si respectiv goale din corpul uman.O simpla deviatie de sept,duce, pe termen lung la imbolnavirea organelor private de energie,te face nervos,si iti micsoreaza durata vietii.
dan 2015-08-05 17:43:37
multumesc domnului Stefan GHIOC foarte bun r?spunsul m?rturisesc faptul c? nu am cuno?tin?ele dumnealui dar se poate observa u?or c? vorbe?te în cuno?tin?? de cauz?! Presupun c? a?a ar trebui s? arate articolele care vor s? explice anumite lucruri legate de s?n?tate. Cele bune!
Paula Pricopie 2015-08-05 11:55:29
Se pare ca d-l Stefan Ghioc vorbeste avizat; ce se intampla atunci cand, obligat, iti operezi polipii si amigdalele la o varsta mica (4-5 ani) ? Inspiratie/ resp. pe nas, presupun. Totusi, in tehnicile de resp. ayurveda, insp. se face pe nas, iar resp. pe gura! Putem lamuri acest aspect?
Abeta 2015-08-05 09:12:54
Un articok interesant si util .
?tefan GHIOC 2015-08-05 09:09:55
De acord cu toate recomand?rile pe care le da?i în afar? de faptul c? trebuie EXPIRAT PE GUR?.
DATORIT? ACESTEI EXPIRA?II PE GUR? M-AM ÎMBOLN?VIT - DE SINUZIT? CU 45 DE ANI ÎN URM? ?I DE ACOLO MI-A PLECAT ASTMUL DE CARE SUF?R ?I ACUM.
NU MAI DA?I ASTFEL DE RECOMAND?RI D?UN?TOARE.
RESPIRA?IA CORECT? ?I COMPLET? SE FACE DOAR PE NAS.
DAC? EXIST? PROBLEME CU NASUL - M? REFER LA COPII - ACESTEA TREBUIE REZOLVATE ?I APOI COPII TREBUIE EDUCA?I S? RESPIRE PE NAS . Inspira?ia sau expira?ia pe gur? trebuie f?cut? doar la nevoie.

Inspira?ia pe nas înc?lze?te aerul ?i-l filtreaz?, acesta este rolul sinusurilor, f?cându-l compatibil cu traseul pe care-l urmeaz? în pl?mâni. Filtrarea ?i înc?lzirea este continuat? în bronhii, bronhiole astfel c? în alveole aerul ajunge la o puritate aproape maxim? din punct de vedere a impurit??ilor mecanice (cu excep?ie micro prafurilor de substan?e foarte u?oare care pot p?trunde în zona alveolelor. Acestea nu accept? nici un fel de impuritate mecanic? s? p?trund? în ele ?i se închid. Închiderea este definitiv? ?i capacitatea de respira?ie scade producând moartea prin asfixiere. Deci aten?ie la MEDIUL DE LUCRU din industriile U?OARE - fire, fibre etc).
Expira?ia pe nas înc?lze?te de data aceasta SINUSURILE p?strându-le INTACT? capacitatea lor de înc?lzire ?i filtrare a aerului care p?trunde în sistemul respirator. ESTE ESEN?IAL. Dac? se expir? pe gur? sinusurile se r?cesc, cre?te circula?ia în zona lor (circula?ie care este foarte intens?), cre?te cantitatea de mucus (peste cea necesar? în mod normal) ?i apar disfunc?iile nasului - r?celi repetate, sinuzite - care sunt începutul bolilor ORL ?i a complica?iilor acestora.

DECI V? ROG FRUMOS RESPIRA?I DOAR PE NAS (în întregime atât inspira?ia cât ?i expira?ia)!!!!!!

Toate cele bune!

?tefan GHIOC
Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice