Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Secretele tehnicilor antice de respiratie Ki-kou

de la 01 Mar. 2016
Secretele tehnicilor antice de respiratie Ki-kou Tehnicile chinezesti de vindecare prin respiratie Ki-kou sunt usor de inteles si usor de aplicat. Daca le folosesti zilnic, nu numai ca vei deveni constient de legatura puternica dintre mintea si corpul tau, dar iti vei imbunatati calitatea vietii si starea generala de sanatate
Tags: ki koutehnici respiratie

Inainte de a incepe, trebuie sa intelegi ca este nevoie de o minte deschisa. Gandirea pozitiva te va ajuta sa intri in conexiune cu sinele tau si numai atunci vei putea sa-ti declansezi abilitatile naturale de vindecare.

Cum functioneaza Ki-kou
Ki-kou te invata cum sa-ti relaxezi mintea si corpul. Pe masura ce te relaxezi, simti cum devii din ce in ce mai calm. Cand te vei relaxa complet, energia vindecatoare (pe care chinezii o numesc chi) va putea sa circule libera prin corpul tau.

Un organism sanatos se caracterizeaza prin starea de echilibru si printr-un flux puternic al chi-ului. Daca chi-ul este blocat, acea parte a corpului isi pierde echilibrul si se imbolnaveste. Cand practici Ki-kou in mod regulat folosesti exercitii destinate anume ghidarii chi-ului prin aceste blocaje si iti ajuti organismul sa se vindece singur.

Chi-ul nu poate fi vazut sau atins, dar toate fiintele vii il au. Pentru chinezi, el nu are nevoie sa fie explicat sau demonstrat – este o parte a fiintei lor. Odata ce incepi sa practici Ki-kou si tu vei incepe sa recunosti prezenta chi-ului in tine.

Trei pasi importanti inainte de a incepe
1. Fa-te cat mai comod cu putinta. Poarta haine lejere, da-ti jos pantofii, ceasul si accesoriile. Elibereaza-te de tensiune si de stres inchizand ochii pe jumatate si relaxandu-ti muschii si incheieturile – intregul corp. Zambetul ajuta la relaxarea muschilor fetei.
Pozitiile Ki-kou au scopul de a-ti conditiona corpul si se numesc chou-shin. Pozitiile adoptate depind de tipul de exercitiu pe care il vei face. Aminteste-ti doar ca, indiferent de pozitia in care stai, este important sa nu simti niciun fel de disconfort.

2. Goleste-ti mintea. Pe masura ce iti simti corpul devenind din ce in mai calm, elibereaza-te de ganduri si concentreaza-te pe atingerea relaxarii mintale si fizice totale – “echilibrul mintii” sau chow-shin. Ajuns in acest punct, esti gata sa folosesti anumite exercitii Ki-kou pentru a-ti vindeca acele parti ale corpului care au nevoie de ingrijire. Nu lasa niciun gand rau sa te distraga si sa-ti intrerupa starea de relaxare.

3. Concentreaza-te asupra respiratiei tale. Modul in care respiri este un element esential al Ki-kou. Tehnica de baza este sa inspiri adanc pe nas si sa expiri incet pe gura. Foloseste aceasta tehnica intotdeauna, mai putin atunci cand instructiunile pentru exercitiul pe care-l faci indica altceva. Respiratia trebuie sa fie calma, profunda, inceata si ritmica. Este ceea ce numim “echilibrul respiratiei” sau chow-soku.

Orice sesiune de Ki-kou incepe cu exercitiul de incalzire chi-shi, desfasurat dupa cum urmeaza:
1. Be-mu: Stai in picioare, pe un scaun sau stai pe podea cu picioarele incrucisate si cu ochii inchisi.
2. Chang-tsuo: Linisteste-ti mintea.
3. Tsuo-shou: Impreuneaza palmele si freaca-le una de cealalta pana se incalzesc.
4. Bou-chee: Cu mainile departate ca si cum ai tine o minge mare in fata ta, inspira pe nas. Expira pe gura in timp ce iti impreunezi mainile.

Orice sesiune de Ki-kou se incheie cu exercitiul de relaxare shu-kon, desfasurat dupa cum urmeaza:
1. Ko-chi: Misca-ti gura ca si cum ai mesteca – de 5 pana la 100 de ori.
2. Tu-na: Stai pe un scaun sau pe podea cu picioarele incrucisate si cu ochii inchisi. Linisteste-ti mintea. Inspira pe nas si tine-ti respiratia timp de 2 secunde. In timp ce iti tii respiratia, imagineaza-ti cum chi-ul circula dinspre creier in jos pe sira spinarii pana in zona lombara. Expira incet pe gura. Cand expiri, imagineaza-ti ca iti eliberezi chi-ul vechi din organism. Cand inspiri, imagineaza-ti ca inhalezi chi proaspat din natura.
3. Su-wien: Sterge-ti interiorul gurii cu limba de trei ori. Cu limba lipita de interiorul incisivilor superiori inspira pe gura. Inchide gura si misca aerul prin ea cu buzele si cu obrajii ca si cum te-ai clati. Repeta de 5 pana la 10 ori. Daca ti se aduna saliva in gura in timp ce faci asta, inghite-o.
4. Shi-yen: In timp ce inspiri, pune-ti degetele aratatoare pe punctul de presiune in-dou si maseaza de-a lungul sprancenelor pana la punctele de presiune tai-you. Continua sa-ti masezi fata pana ajungi la punctele de presiune hi-sha, apoi maseaza-ti gatul si pieptul ca in ilustratie. Repeta de trei ori.
5. Shu-to: Inchide ochii si pune degetele aratatoare pe punctul de presiune in-dou. Maseaza-ti funtea si scalpul, partea din spate a capului, ceafa si gatul, apoi coboara catre umeri. Repeta de trei ori.
6. Shun-yo: Stai pe un scaun si ridica ambele brate pe spate, peste cap, cu incheieturile indoite in fata. Ridica picioarele de pe podea si indoaie degetele. Inspira incet si indreapta-ti spatele, apoi expira in timp ce iti readuci bratele pe langa corp si relaxeaza-ti intregul corp. Repeta de doua ori.

1. Exercitiu pentru dureri de cap: Shao-no-fon-wow

1. Stand pe podea cu picioarele incrucisate, fa-ti incalzirea cu chi-shi.
2. Pozitioneaza-ti varfurile degetelor pe ceafa, chiar la baza craniului.
3. Maseaza-ti gatul ca si cum ai incerca sa scoti la suprafata toata durerea din cap. In timp ce masezi, inspira pe nas si expira pe gura.
4. Repeta de 6-12 ori.
5. Relaxeaza-te cu shu-kon.

Fa-ti incalzirea cu chi-shi
1. Be-mu: Stai in picioare, pe un scaun sau stai pe podea cu picioarele incrucisate si cu ochii inchisi.
2. Chang-tsuo: Linisteste-ti mintea.
3. Tsuo-shou: Impreuneaza palmele si freaca-le una de cealalta pana se incalzesc.
4. Bou-chee: Cu mainile departate ca si cum ai tine o minge mare in fata ta, inspira pe nas. Expira pe gura in timp ce iti impreunezi mainile.

Relaxeaza-te cu shu-kon
1. Ko-chi: Misca-ti gura ca si cum ai mesteca – de 5 pana la 100 de ori.
2. Tu-na: Stai pe un scaun sau pe podea cu picioarele incrucisate si cu ochii inchisi. Linisteste-ti mintea. Inspira pe nas si tine-ti respiratia timp de 2 secunde. In timp ce iti tii , imagineaza-ti cum chi-ul circula dinspre creier in jos pe sira spinarii pana in zona lombara. Expira incet pe gura. Cand expiri, imagineaza-ti ca iti eliberezi chi-ul vechi din organism. Cand inspiri, imagineaza-ti ca inhalezi chi proaspat.

2. Exercitiu pentru oboseala: Bo-to-din-zu

1. Stand in picioare, fa-ti incalzirea cu chi-shi.
2. Pune-ti mainile pe ceafa si ridica-te pe varfuri, cu picioarele departate.
3. Misca-te in sus si-n jos pe varfuri fara sa atingi podeaua cu calcaiele. Cand te ridici pe varfuri, imagineaza-ti ca iti ridici stomacul si rectul. Repeta de 6-12 ori.
4. Relaxeaza-te cu pasii shi-yen si shun-yo ai exercitiului shu-kon.

Fa-ti incalzirea cu chi-shi
1. Be-mu: Stai in picioare, pe un scaun sau stai pe podea cu picioarele incrucisate si cu ochii inchisi.
2. Chang-tsuo: Linisteste-ti mintea.
3. Tsuo-shou: Impreuneaza palmele si freaca-le una de cealalta pana se incalzesc.
4. Bou-chee: Cu mainile departate ca si cum ai tine o minge mare in fata ta, inspira pe nas. Expira pe gura in timp ce iti impreunezi mainile.

Relaxeaza-te cu shu-kon
1. Ko-chi: Misca-ti gura ca si cum ai mesteca – de 5 pana la 100 de ori.
2. Tu-na: Stai pe un scaun sau pe podea cu picioarele incrucisate si cu ochii inchisi. Linisteste-ti mintea. Inspira pe nas si tine-ti respiratia timp de 2 secunde. In timp ce iti tii respiratia, imagineaza-ti cum chi-ul circula dinspre creier in jos pe sira spinarii pana in zona lombara. Expira incet pe gura. Cand expiri, imagineaza-ti ca iti eliberezi chi-ul vechi din organism. Cand inspiri, imagineaza-ti ca inhalezi chi proaspat.

3. Exercitiu pentru transpiratie: So-tei-zon-shen

1. Stand pe podea cu picioarele incrucisate, fa-ti incalzirea cu chi-shi.
2. Pune-ti palmele pe podea in fata ta si inspira pe gura in timp ce te apleci. Tine-ti respiratia 2 secunde.
3. Fara sa misti mainile, inspira pe nas in timp ce ridici capul.
4. Repeta pasii 2 si 3 de 6-12 ori.
5. Relaxeaza-te cu shu-kon.

Fa-ti incalzirea cu chi-shi
1. Be-mu: Stai in picioare, pe un scaun sau stai pe podea cu picioarele incrucisate si cu ochii inchisi.
2. Chang-tsuo: Linisteste-ti mintea.
3. Tsuo-shou: Impreuneaza palmele si freaca-le una de cealalta pana se incalzesc.
4. Bou-chee: Cu mainile departate ca si cum ai tine o minge mare in fata ta, inspira pe nas. Expira pe gura in timp ce iti impreunezi mainile.

Relaxeaza-te cu shu-kon
1. Ko-chi: Misca-ti gura ca si cum ai mesteca – de 5 pana la 100 de ori.
2. Tu-na: Stai pe un scaun sau pe podea cu picioarele incrucisate si cu ochii inchisi. Linisteste-ti mintea. Inspira pe nas si tine-ti respiratia timp de 2 secunde. In timp ce iti tii respiratia, imagineaza-ti cum chi-ul circula dinspre creier in jos pe sira spinarii pana in zona lombara. Expira incet pe gura. Cand expiri, imagineaza-ti ca iti eliberezi chi-ul vechi din organism. Cand inspiri, imagineaza-ti ca inhalezi chi proaspat.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.8 din 5 - 5 voturi.
Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii

10 comentarii
Clic aici si spune parerea ta!
giorgiana 2015-09-21 17:29:07
Doresc sa aflu mai mult despre tehnicile chinezesti pentru vindecare mai multor boli si sunt bine venite aceste exercitii.Cel mai bine ar fi sa fie exemplificate cu desene,deoarece sunt intelese mai bine si de cei de varsta a 2 a.Eu as vrea sa aflu cat mai multe tehnici,deoarece vreau sa cunosc ma multe .
Violeta 2015-08-03 12:29:37
Doresc sa stiu mai multe despre tehnicile de respiratie. Ar fi binevenite desene demonstrative ( ca la exercitiul de incalzire chi-shi ) si pentru celelalte exercitii. Multumesc.
Neamtu Elena 2015-08-03 12:21:48
Multumesc!Sunt f.eficiente aceste exercitii!Va rog sa mai postati !Ar fi bine daca ati putea sa le exemplificati cu desene
Ela 2015-08-03 11:51:13
Super exercitii dar cu adevarat minunat ar fi daca ati putea sa le exemplificati cu desene, care sunt mult mai sugestive si mai usor de reprodus! (cineva care le incearca pentru prima data si/sau care nu cunoaste termenii si tehnicile, neputand sa le inteleaga si sa le reproduca prea usor, doar din explicatii verbale...) Si fara indoiala ca dupa practicarea lor de cateva ori, fiecare va dori sa cunoasca mai mult, sa se informeze, sa incerce sa afle si alte tehnici, etc., etc. ...
pateanu 2015-08-01 21:58:28
Multumesc!Sunt f.eficiente aceste exercitii!Va rog sa mai postati !
Visan Corneliu 2015-08-01 21:54:03
Sunt interesat de astfel de tehnici ! Si as dori sa pot lua legatura cu cineva, pentru ca am creat si eu un program de refacere ! Astept un raspuns pe email(eventual un telefon sau o adresa) !
Kovacs nazarica 2015-08-01 15:29:19
Ma bucur pt aceste exercitii ,vreau sa le incerc ! Puteti sa -mi mai trimiteti!!!
Eugenia Ciocoiu 2015-08-01 13:48:27
Buna idee! Felicitari si mii de multumiri! Va urmaresc cu drag in continuare.
Desideriu Cristian 2015-08-01 13:43:55
duresc sa mai primesc asfel de exercitii.Imi place foarte mult
Stefan Marius 2015-07-31 23:57:14
Exercitii folositoare pentru tot omul. Doresc sa mai primesc astfel de exercitii. Imi place si am mai practicat exercitii pentru respiratie.
Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice