Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Timpul – prieten sau dusman?

de la 11 Aug. 2016
Timpul – prieten sau dusman? Castiga timpul de partea ta, urmand cativa pasi simpli.
Tags: timpdusmanprietenprogrameficientaproductivitate

Timpul este unul dintre putinele lucruri pe care nu le putem controla. Ireversibilitatea sa il transforma fara echivoc in cel mai teribil inamic, din cauza faptului ca amprenta pe care acesta o pune asupra fiecarei fiinte vii, devine tot mai vizibila.

Ni se pare adesea ca nu avem suficient timp pentru toate lucrurile pe care trebuie sa le facem. De fapt, nu gandul ca timpul trece ne obsedeaza, ci impresia ca nu il petrecem suficient de bine, facand ceea ce ne place, ceea ce iubim, ceea ce ne pasioneaza.

Cu siguranta au existat momente in care ti-ai propus sa iti faci un program care sa te ajute sa fii mult mai eficient in activitatea pe care o desfasori, dar si mult mai fericit, gasind timp si pentru ceea ce iti place. Totusi, adesea clacam, mai ales ca un program corect nu este intotdeauna un program pe care reusesti sa il urmezi.

Gandeste-te insa la faptul ca atitudinea ta se poate schimba astfel incat sa fii capabil sa prioritizezi.

Iata cateva sugestii de care sa tii cont in incercarea de a avea mai mult timp pentru lucrurile care conteaza:

Trezeste-te la ora fixa

Chiar daca nu esti o persoana matinala, incearca sa faci efortul de a te trezi devreme, preferabil la aceeasi ora, pentru a putea face o rutina din lucrul acesta.

Atunci cand te obisnuiesti cu trezitul de dimineata, ai dorinta de a profita de efortul depus si de energia pe care incepi sa o simti din ce in ce mai prezenta.

Poti incepe cu obiective marunte, care sa iti dea satisfactia lucrului bine facut, crescandu-ti increderea in fortele proprii, putand continua ziua pastrand acelasi nivel de implicare.

Planifica-ti ziua

Incearca sa asterni pe o foaie de hartie toate lucrurile importante pe care trebuie sa le faci in ziua respectiva. In felul acesta, vei sti exact cate dintre ele poti realiza, si nu vei omite nimic din ce este important.

Incepe apoi cu cele mai dificile si lasa-le pe cele mai putin importante pentru partea a doua a zilei.

Profita de prima parte a zilei

Succesul din prima parte a zilei este esential pentru ce se va intampla in cea de-a doua parte. Daca reusesti sa iti indeplinesti macar jumatate de sarcini inca de dimineata, vei avea un tonus bun si pentru restul zilei.

Mai mult, energia si capacitatea de concentrare scad dupa ora 17.00, astfel ca este indicat sa iti rezolvi cea mai mare parte dintre sarcini, pana la aceasta ora.

Prioritizeaza

Nu iti stabili obiective zilnice nerealizabile. Vei esua in incercarea de a duce ziua la bun sfarsit si vei sfarsi deprimat.

Propune-ti un numar decent de probleme pe care trebuie sa le rezolvi, iar in cazul in care timpul nu iti ajunge, prioritizeaza.

Important este sa nu te abati de la scopul tau major si sa faci in fiecare zi pasi importanti pentru a il atinge.

Nu te lasa distras

Cea mai mare parte a timpului se pierde atunci cand esti distras de diverse lucruri, de la retele sociale, pana la tentatia de a mai manca cate ceva.

Mai mult, toate acestea te impiedica sa iei cu adevarat o pauza atunci cand simti nevoia, pentru ca nu vei mai avea timpul necesar pentru a face asta.

Renunta la orice te-ar putea distrage si concentreaza-te 100% pe ceea ce ai de facut. Iti poti programa pentru seara consumarea tuturor acestor dependente, ca recompensa pentru o zi reusita.

Odihneste-te suficient

Pentru a da randament maxim este important sa te odihnesti corespunzator. Asta nu inseamna sa dormi 10 ore in fiecare zi, ci sa te rezumi la un somn de 7-8 ore, care sa nu fie intrerupt pe parcursul noptii.

Este important sa nu resimti nevoia de a dormi in timpl zilei, si mai ales in orele de program. Este totusi posibil sa fii mai somnolent dupa masa de pranz, insa poti evita tentatia de a te culca, iesind si plimbandu-te pentru 10-15 minute.

Iti va face bine, te va ajuta sa te relaxezi, iar somnul nu va mai fi decat o amintire.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Clic aici si spune parerea ta!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



0
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice