Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Magneziul si importanta acestuia pentru organism

de la 25 Apr. 2016 Exclusiv
Magneziul si importanta acestuia pentru organism Magneziul reprezinta unul dintre mineralele esentiale pentru buna functionare a organismului, a sistemului nervos si a sistemului muscular.
Tags: magneziuimportanta magneziuluicorpul umanorganism

Corpul uman foloseste diferite cantitati de magneziu pentru mai mult de 300 de reactii biochimice, ajutand implicit la mentinerea unui sistem imunitar sanatos, stimularea bunei functionalitati a inimii si dezvoltarea corecta si puternica a oaselor.

 

Reglarea nivelului de glucoza din sange, productia de energie si de proteine sunt functii ale organismului pentru care magneziul joaca un rol important si sunt necesare cantitati corecte ale acestuia in corp. Corpul unui adult sanatos contine aproximativ 25 grame de magneziu, mai mult de 50% din cantitate regasindu-se in oase, restul fiind distribuit in tesuturile moi si doar 1% in serul sanguin.

 

Organismul uman isi extrage cantitatile necesare de magneziu din alimentatie, insa, in functie de dieta urmata si de capacitatea de absorbie a nutrientilor, medicul iti poate recomanda utilizarea unor suplimente alimentare cu concentratii ridicate de magneziu pentru a acoperi deficitul. Cele mai importante surse alimentare de magneziu sunt nucile, cerealele integrale, germenii de grau, pestele si legumele verzi. Insa, cantitati importante de magneziu poti asimila si din banane, caise uscate, avocado, mazare, fasole, tofu si lapte.

 

Important de stiut este faptul ca nu exista motive de ingrijorare cu privire la aportul crescut de magneziu, in general, corpul uman eliminand cantitatile in exces. Astfel ca vor fi regasite cantitati peste limita normala doar in organismul celor ce abuzeaza de suplimente. Insa, in cazul persoanelor ce nu asimileaza nutrientii ori manaca haotic, pot fi observate deficiente de magneziu, principalele simptome fiind slabiciunea musculara, hiperexcitabilitatea si somnolenta.

 

Pentru a constientiza nevoia acestui mineral in organism regasesti in randurile urmatoare cele mai importante 10 beneficii pentru sanatate ale magneziului.

 

1. Somn odihnitor

Stresul si tensiunea acumulate reprezinta principala cauza a insomniilor, insa, magneziul are rolul de a reduce hormonii de stres si de a echilibra melatonina, hormonul responsabil pentru dormitul la ore regulate, acesta suferind modificari in cazul deficientei de minerale. Astfel ca, pentru a beneficia de un somn odihnitor in fiecare noapte, ai nevoie de cele 25 grame de magneziu necesare bunei functionari a organismului.

 

2. Dezvoltarea musculaturii

Magneziul permite organismului sa produca mai multa insulina, aceasta avand un rol important in dezvoltarea musculara.

 

3. Flexibilitate mai buna

Magneziul are o functie importanta in relaxarea musculaturii si prevenirea crampelor, determinand astfel usurinta in miscare si prevenind acumularea acidului lactic responsabil pentru senzatiile de durere si apasare.

 

4. Magneziul previne aparitia osteoporozei

Suplimentele de calciu si magneziu imbunatatesc densitatea minerala osoasa, pe cand deficientele de magneziu afecteaza hormonii ce regleaza calciul determinand aparitia osteoporozei.

 

5. Previne aparitia bolilor cardiovasculare

Un nivel optim al magneziului in organism reduce riscul aparitiei bolilor cardiace si riscul de a avea un accident vascular cerebral.

 

6. Regleaza tensiunea arteriala

Tensiunea arteriala poate fi scazuta si reglata cu ajutorul unei diete alimentare bogate in fructe si legume, acestea fiind importante surse de potasiu si magneziu.

 

7. Reminalizarea dintilor

Deficitul de magneziu influenteaza dezechilibrul de calciu si fosfor in saliva, ceea ce dauneaza sanatatii danturii.

 

8. Hidratarea organismului

Magneziul reprezinta un electrolit esential necesar in procesul de hidratare a organismului.

 

9. Previne aparitia diabetului

Persoanele cu deficit de magneziu in organism sunt mai expuse riscului de a dezvolta diabet zaharat de tip doi sau retinopatie diabetica severa. Acest lucru se intampla deoarece magneziul joaca un rol important in producerea insulinei responsabila pentru niveul de glucoza din sange.

 

10. Tratarea migrenelor si a depresiei

Printre numeroasele beneficii ale magneziului penrtru sanatate se numara si tartarea migrenelor si a simptomelor de depresie. De asemenea, suplimentele de magneziu sunt administrate si pentru a diminua intensitatea atacurilor de panica, elimina stresul si anxietatea.

 

Sursa foto: bunadimineata.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.35 din 5 - 17 voturi.
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Clic aici si spune parerea ta!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



0
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice