Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Oboseala cronica: 5 schimbari pe care trebuie sa le faci in dieta

de la 26 Sep. 2017
Oboseala cronica: 5 schimbari pe care trebuie sa le faci in dieta Te trezesti lipsit de energie dimineata, iar aceasta stare nu da semne ca ar disparea pe parcursul zilei? Este posibil sa te confrunti cu oboseala cronica. Citeste ce schimbari trebuie sa faci in dieta ta pentru ca organismul tau sa functioneze corespunzator pe parcursul intregii zile.
Tags: obosealaalimente sanatoasetoxineenergiehidratare

1. Carbohidratii complecsi, sursa ta de energie

Carbohidratii complecsi sunt mai greu de absorbit in organism decat cei simpli, astfel ca nu sunt convertiti in grasime ca ceilalti, ci in energie. De aceea este indicat sa introduci in alimentatia ta orez salbatic, quinoa, fulgi de orz, ovaz, seminte si nuci. Acestia sunt bogati in fibre, astfel ca stimuleaza digestia, si mentin nivelul zaharului din sange in echilibru.

 

2. Grasimile sanatoase tin la distanta oboseala cronica

La fel ca alte afectiuni cronice, si oboseala cronica are legatura cu inflamatiile din organism. Grasimile trans sunt considerate de catre specialisti a fi unele periculoase, in timp ce cele sanatoase actioneaza asupra inflamatiilor din corp. Specialistii spun ca aceste substante chiar pot sa favorizeze vindecarea a mai mult de 45 de boli, conform prevention.com.

Sursele bogate in grasimi sanatoase sunt: nucile, uleiul de masline, avocado si somonul. Ca sa le eviti pe cele trans, verifica atent lista de ingrediente prezentata pe ambalaj si cauta cuvantul “hidrogenat”.

 

3. Alimentele bogate in vitamina B te incarca cu voie buna

Pune oboseala cronica pe fuga cu ajutorul alimentelor bogate in vitamina B. Acestea joaca un rol important in procesul de productie a energiei. Asadar, consuma mai des cereale, lapte de vaca, oua, iaurt grecesc, ficat, linte, citrice, spanac, morcovi, mazare si ciuperci. Dar ia in considerare ca nu este suficient sa consumi alimente bogate in vitamina B, ci sa te asiguri si ca ai in corp enzimele care ajuta la absorbtia lor. Un simplu test de sange te poate ajuta sa descoperi daca ai o astfel de problema de sanatate.

 

4. Cafeina nu este cel mai bun prieten energizant

Cu siguranta ai apelat de multe ori la cafeina atunci cand te simteai invins de oboseala cronica, insa adevarul este ca aceasta substanta nu este chiar cel mai bun prieten energizant. Intr-adevar, in doze mici, aceasta iti poate oferi imboldul de care ai nevoie, dar te poate lasa complet fara energie daca depasesti cantitatea recomandata. Expertii ne sfatuiesc sa nu depasim doza de 400 de miligrame. Ai grija pentru ca in aceasta categorie nu intra doar cafeaua, ci si bauturile energizante, ciocolata si ceaiul negru.

 

5. Apa, un aliat bun impotriva oboselii cronice

Cel mai important lucru pe care trebuie sa il faci atunci cand te confrunti cu oboseala cronica este sa fii hidratat. Daca nu bei suficienta apa pe parcursul unei zile, toxinele nu pot fi eliminate prin urina ori transpiratie, astfel ca “fura” din energia organismului. In plus, cu timpul, aceste substante periculoase pot contribui si la aparitia mai multor afectiuni.

Desi exista regula celor 8 pahare de apa, totusi aceasta nu este batuta in cuie, avand in vedere ca nivelul de hidratare necesar corpului depinde de varsta, greutate si climat. Ca sa te orientezi mai usor in aceasta privinta, fii atent la culoarea urinei. Daca lichidul este inchis la culoare, este cazul sa consumi mai multa apa. Acesta trebuie sa fie limpede si deschis la culoare.

 

Realizeaza aceste 5 schimbari in dieta ta si nu te vei mai simti amenintata de simptomele oboselii cronice.

 

Foto: pixabay.com


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Clic aici si spune parerea ta!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



0
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice