Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie-uri

Distinge foamea fizica de foamea emotionala

de la 19 Iul. 2016 Exclusiv
Distinge foamea fizica de foamea emotionala Te-ai surpins mancand deserturi la sfarsitul meselor bogate de sarbatori, chiar daca nu iti mai era foame? Ei bine, dorinta de a consuma ceva dulce chiar si atunci cand ai stomacul plin este data de foamea emotionala.
Tags: foamea fizicafoamea emotionalasatietatedulce

Totusi, in viata de zi cu zi, foamea fizica si foamea emotionala pot parea greu de diferentiat deoarece pofta de ceva dulce precum clatite, briose sau prajituri poate avea cauze diferite. In primul rand, stomacul iti transmite mesaje de foame prin pofta de carbohidrati atunci cand se simte gol, in al doilea rand, corpul tau cere zahar atunci cand esti plictisita sau pur si simplu ai nevoie de o distragere a atentiei.

 

Cu toate ca, foamea fizica si foamea emotionala au semnale asemanatoare, odata ce vei intelege diferentele dintre ele iti va fi usor sa mananci doar atunci cand organismul are nevoie de hrana, vei putea pierde mai usor in greutate si vei reduce semnificativ cantitatea de zahar consumata. Afla din randurile urmatoare care sunt cele cinci semne ce te ajuta sa diferentiezi foamea fizica de foamea emotionala.

 

1. Foamea emotionala apare ca raspuns la sentimentele tale, iar foamea fizica se face resimtita in urma unei pauze alimentare

Daca ai tendita de a consuma alimente atunci cand te simti trista, vesela, plictisita, incantata, stresata sau ingrijorata, afla ca nu sentimentul in sine declanseaza senzatia de foame, ci incapacitatea ta de a trai respectivele sentimente in lipsa unui stimulet extern precum hrana. Pe de alta parte, foamea fizica apare in urma unei pauze alimentare de cateva ore, moment in care nivelul de zahar din sange scade si sunt tranmise semnale precum zgomote din stomac, oboseala, durere de cap, iritabilitate sau dificultati de concentrare.

 

2. Foamea emotionala apare brusc. in timp ce foamea fizica o resimti treptat

Daca poftele tale sunt insotite de un impuls sau o nevoie urgenta de a manca, cel mai probabil emotiile traite sunt factorul generator, iar organismul tau nu are cu adevarat nevoie de hrana. In schimb, foamea fizica apare in timp in urma descompunerii alimentelor consumate anterior si a consumului de energie, moment in care corpul tau are nevoie da fie hranit insa, nu in mod urgent.

 

3. Foamea emotionala te face sa tanjesti dupa anumite alimente, in timp ce foamea emotionala te lasa sa alegi dintr-o gama larga de produse

Foamea aparuta in urma emotiilor te face, de regula, sa tanjesti dupa fast food sau junk food, in schimb, atunci cand resimti foame fizica ai tendinta de a cauta alimente hranitoare precum legume, seminte, mancaruri gatite sau carne preparata pe gratar.

 

4. Mancatul emotional nu iti ofera sentimentul de satietate, in timp ce nevoia biologica de hrana se opreste atunci cand stomacul este plin

Atunci cand mananci pentru ati umple stomacul si hrani organismul te opresti din mancat in momentul instalarii senzatiei de satietate, fiind capabila sa iti controlezi impulsurile. In schimb, atunci cand iti satisfaci foamea emotionala, te opresti din mancat abea cand sentimentul ce a declansat impulsul aportului de alimente scade in intensitate.

 

5. Mancatul emotional induce sentimente de vinovatie insa, foamea fizica este satisfacuta fara remuscari

Episoadele de alimentatie emotionala au menirea de a-ti amorti sentimentele si de a te face sa te simti mai bine insa, lasa apoi loc sentimentelor de vinovatie si rusine deoarece nu ai rezistat impulsului de a manca, In schimb, atunci cand mananci pentru a satisface o nevoie si foame fizica, corpul tau se simte hranit iar tu nu ai de ce sa te simti vinovata.

 

Sursa foto: bariatriccookery.com


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.93 din 5 - 7 voturi.
Revista GRATUITA
77 de sfaturi pentru o viata sanatoasa

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "77 de sfaturi pentru o viata sanatoasa".

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
Clic aici si spune parerea ta!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Revista GRATUITA
77 de sfaturi pentru o viata sanatoasa

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "77 de sfaturi pentru o viata sanatoasa".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



0
Revista GRATUITA
77 de sfaturi pentru o viata sanatoasa
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "77 de sfaturi pentru o viata sanatoasa".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016