Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

7 obiceiuri alimentare care accentueaza starea de anxietate

de la 12 Mar. 2016
7 obiceiuri alimentare care accentueaza starea de anxietate In cazul in care suferi de anxietate, ultimul lucru pe care ti-l doresti este sa consumi alimente care inrautatesc situatia.
Tags: anxietatedepresieserotoninacafeazaharalcoolsarecereale rafinatestarea de spirit

Daca esti foarte ocupat si epuizat, iata un ghid rapid pentru a fi sigur ca eviti acele alimente care pot inrauti lucrurile si iti pot accentua starea de anxietate. Facand acest lucru, vei fi pe calea rapida spre un trai mai calm si mai relaxat. 
 

Iata 7 alimente de evitat sau macar de consumat moderat:
 

1. Ai grija sa nu cazi in capcana cafelei

Cafeaua este minuntata pentru cresterea energiei pe termen scurt. Totusi, are un efect asupra creierului, suprimand serotonina, un hormon esential in mentinerea starii de calm. Avand in vedere faptul ca este un stimulent, vei descoperi ca o cafea consumata dupa-amiaza sau seara te va mentine treaz pana noaptea tarziu. Este de asemenea un diuretic, ceea ce presupune multe vizite la toaleta. Consumand mai putina cafea, vei economi timp si vei fi mai optimist.
 

2. Evita rollercoaster-ul zaharului 

Zaharul se gaseste peste tot si organismul trebuie sa fie alimentat de glucoza. Care este problema, te intrebi? Cresterea brusca a nivelului de zahar din sange pune in prim plan cortizolul, hormonul stresului. Asta inseamna ca starea de anxietate poate aparea foarte repede. Obtinem suficient zahar din consumarea fructelor si a laptelui. Dar, de exemplu, americanii exagereaza mancand cam 20 de lingurite de zahar pe zi. Recomandarea USDA (Ministerul Agriculturii din Statele Unite) este de maximum 10 lingurite, adica jumatate din aceasta cantitate!
 

3. Fereste-te de efectele negative ale alcoolului 

Ar fi prea frumos sa fie adevarat daca alcoolul ar putea sa iti imbunatateasca starea de spirit si sa tina departe anxietatea. Vestea proasta e ca starea buna, pierderea inhibitiilor si increderea in sine brusc descoperita fac parte dintr-o etapa trecatoare. Pe termen lung, alcoolul tinde sa blocheze serotonina din creier, cea care ajuta la reglarea starii de spirit si prevenirea starilor de anxietate. 
 

"Daca te simti depresiv, nu consuma alcool pentru a te relaxa, deoarece simptomele de anxietate vor fi agravate. Bautura poate, de asemenea, sa iti afecteze somnul", sustine Desiree Nielsen, dietetician si autor al lucrarii Un-junk Your Diet.
 

4. Nu iti praji creierul

Toate mancarurile prajite si foarte procesate, alaturi de lactate si deserturi dulci, vor contribui la cresterea depresiei si anxietatii. Acesta a fost rezultatul unui studiu care a scos la iveala faptul ca persoanele dependente de acest tip de dieta au cu 58% mai multe sanse de depresie. Toate chimicalele din aceste mancaruri presupun o procesare anevoioasa a zaharului din sange. Evita aceste mancaruri si consuma in schimb alimente integrale precum peste, nuci, fructe si legume.
 

5. Uita de cerealele rafinate

Mare parte din painea procesata si alte alimente rafinate albe contin conservanti, zahar si grasimi nesanatoase. In plus, toate vitaminele si mineralele au fost eliminate din faina in timpul procesarii si coacerii. Este greu de crezut ca nu s-au schimbat multe in 100 de ani. In 1911, aceasta paine de calitate inferioara era dieta de baza pentru 40% din populatia Regatului Unit, iar astazi este consumata de 50% din populatia SUA. Ce mai progres!
 

Ideea este ca aceste produse de panificatie rafinate si prajituri reprezinta mai mult ca sigur zaharuri si amidon, care vor da nastere la un alt rollercoaster al nivelului de zahar din sange. Deci, cand mai alegi sa te aventurezi in adancimile acestei calatorii, sa nu te miri daca devii mai irascibil si mai anxios ca inainte. 
 

6. Retine ca sarea va creste presiunea

Cand suferi de depresie, vrei sa reduci toata presiunea. Atunci cand consumi o gustare sarata si aparent nevinovata, faci exact opusul. Surplusul de sare va creste tensiunea arteriala si inima ta va trebui sa depuna mai mult efort. Acest lucru va elibera si mai multa adrenalina si va conduce la hipertensiune.
 

7. Nu sari peste micul dejun (sau orice alta masa)

Timpul este esential, dar daca sari peste micul dejun sau alta masa, iti vei provoca singur probleme in ceea ce priveste anxietatea. Saritul meselor poate cauza o scadere a nivelului de zahar din sange, provocand iritabilitate si anxietate.
 

Alta problema este consumarea prea multor carbohidrati si a prea putine proteine la micul dejun. In general, sunt necesare 25 grame de proteina pentru a evita ca nivelul zaharului din sange sa o ia razna. Consuma un ou, iaurt grecesc sau putina branza pentru a preveni o noua zi teribila.
 

Cercetatorii se axeaza pe posibila legatura dintre tulburarile de stomac si starea de spirit. Totul se rezuma la a ne asigura ca mancam ceea ce trebuie. Astfel, vom avea cea mai buna flora intestinala, ceea ce ne va imbunatati automat starea de spirit. 
 

Cateva mancaruri ce ar trebui consumate pentru a preveni anxietatea sunt spanacul, ovazul, somonul, ciocolata neagra, sparanghelul, avocado, portocalele, migdalele si cerealele integrale. Mananca sanatos pentru a deveni mai fericit si relaxat! 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 3.75 din 5 - 10 voturi.
Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Clic aici si spune parerea ta!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice