Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Ce este igiena emotionala si cum poate fi practicata?

de la 24 Dec. 2016
Ce este igiena emotionala si cum poate fi practicata? Felul in care gandim dicteaza modul in care actionam. Asigura-te ca iti oferi tot ce este mai bun.
Tags: igiena emotionalagandurirelatiisocialanxietatedepresieyogaconcentrare

Ce faci atunci cand te imbolnavesti? Identifici cauza si incerci sa inlaturi problema, fie ca este vorba despre o raceala sau despre o afectiune mai serioasa.

Adesea reactionezi imediat, pentru ca simptomele te determina sa iei atitudine. Imediat realizezi faptul ca pana si o raceala banala te impiedica sa iesi in oras cu prietenii sau sa petreci o seara in club.

Partea buna este ca medicina a evoluat suficient incat sa iti rezolve problema in cel mai scurt timp, daca tratamentul este administrat corect.

Ce faci insa atunci cand simti ca nu iti gasesti locul? Nu simti ca esti bolnav, insa problemele cotidiene te coplesesc, pana cand ajungi in situatia de a renunta la toate lucrurile care te tin pe linia de plutire: loc de munca, prieteni, relatia de cuplu, toate culminand cu lipsa respectului fata de propria persoana.

Poate ca toate aceste lucruri nu conduc catre nevoia de a vedea un specialist, insa conduc si mentin o degradare constanta a calitatii vietii. De ce crezi ca se intampla toate aceste lucruri?

Fiecare dintre noi intampina greutati de-a lungul vietii, insa ceea ce ne deosebeste este reactia noastra la ceea ce ni se intampla. Ca si in cazul unei raceli, psihicul nostru are nevoie de o igiena adecvata pentru a putea functiona in conditii optime, astfel incat sa putem bloca tot ceea ce ne distrage de la un trai fericit.

Exista o serie de metode pe care le poti incerca sa elimini toate gandurile care te influenteaza negativ si care adesea iti genereaza stari de anxietate sau depresive, ori te indeamna sa procrastinezi:

Concentreaza-te la ceea ce faci

De cate ori nu te-ai surprins gandindu-te departe in timpul unei conferinte sau a unei discutii de grup? Suntem adesea atat de ancorati in problemele pe care le avem si pare ca dispunem de atat de putin timp pentru a le rezolva, incat ne pierdem capacitatea de concentrare la ceea ce se intampla in prezent.

Suntem in permanenta in cautare de solutii, atunci cand mancam, cand citim, sau cand facem orice altceva ce pare mai putin important decat ceea ce ne acapareaza gandurile in mod constant.

Gandeste-te numai la cat de mult ti-a scazut capacitatea de concentrare din momentul in care ai fost nevoit sa accesezi internetul pentru ore intregi.

Daca pentru unii, incapacitatea de a isi pastra atentia este cauzata de o serie de probleme, pentru altii, tocmai nevoia de a ignora problemele cotidiene ii indeamna sa se refugieze in propriile ganduri.

Este in general vorba despre persoanele care procrastineaza. Poate ca ai cu adevarat treaba la laptop, dar constati la sfarsitul zilei ca ai petrecut intreaga zi ascultand muzica si uitandu-te pe siteurile de socializare.

Toate aceste obiceiuri alcatuiesc un anumit tip de comportament, devenind din ce in ce mai complicat de indreptat daca decizia de schimbare vine tarziu.

Ce poti face este sa remarci de fiecare data cand ai tendinta de a fi distras de propriile ganduri si sa te concentrezi la ceea ce trebuie sa faci. Nu va fi usor, insa este un exercitiu care functioneaza pe masura ce perseverezi.

Incearca yoga

Nu pentru toata lumea functioneaza exercitiile de concentrare si incercarea de a fi in prezent tot prin interventie la nivel psihic.

De exemplu, sunt persoane care nu pot combate episoadele de anxietate doar gandindu-se la ceea ce li se intampla si incercand sa se convinga ele insele ca nu au motive sa se ingrijoreze, insa poate ca acestora le este mai usor sa depaseasca aceste episoade atunci cand actioneaza.

Pot alege sa se ridice din pat si sa iasa in oras, sau sa mearga in toiul noptii dupa un pahar cu apa, ori sa asculte muzica. Pentru acestea, yoga poate fi varianta optima.

Nu doar ca actionezi la nivel psihic si incerci sa blochezi orice gand care te indeparteaza de prezent, dar poti efectua si o serie de miscari de destresare care pot grabi si influenta pozitiv tot acest proces. Practicand yoga in mod consant, poti ajunge la rezultate surprinzatoare.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 3.17 din 5 - 3 voturi.
Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Clic aici si spune parerea ta!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice