Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Efectele alimentatiei asupra fertilitatii

de la 15 Mar. 2016
Efectele alimentatiei asupra fertilitatii Te numeri printre femeile cu o greutate normala, programul tau saptamanal include si exercitii fizice, dar nu in exces, nu ai probleme medicale si totusi nu poti ramane insarcinata.
Tags: alimentatia si fertilitateafertilitatedieta pentru fertilitateconceptieinfertilitate

Afla ca in aceeasi situatie se afla si multe alte femei, principala cauza fiind tulburarea ovulatorie. In ultimii ani, cercetatorii au aratat ca aceasta poate fi determinata de alimentatia saraca in nutrienti si un stil de viata nesanatos.
 

Ovulatia este procesul complex si delicat prin care un ou devine disponibil pentru fertilizare. Factori precum stresul, calatoriile in zone cu fus orar diferit, bolile grave, anumite medicamente, imbatranirea, abuzul de substante toxice, alaturi de modificarile hormonale pot intrerupe ovulatia. Majoritatea femeilor sunt familiarizate cu denumirile hormonilor estrogen, progesteron si testosteron si importanta acestora in ovulatie.

Insa, organismul uman detine si un alt hormon important caruia nu i se acorda prea multa atentie, insulina. Aceasta este foarte importanta pentru viata umana, principalul rol al insulinei fiind de a regla glicemia, iar pierderea acesteia determina aparitia diabetului si un nivel periculos de mare al zaharului in sange.
 

Ce este tulburarea ovulatorie?
Femeile ce sufera de tulburari de ovulatie au perioade neregulate sau nu au deloc menstruatie, in aceste perioade ouale lor fie nu se dezvolta bine, fie nu sunt deloc eliberate din ovare. Cauzele acestor tulburari nu sunt in totalitate cunoscute, insa s-a observat legatura lor cu alimentatia dezechilibrata, rezistenta la insulina, practicarea in exces a unui sport si dezechilibrele hormonale.    
 

Cercetarile efectuate pe femei ce nu au avut antecedente de infertilitate si incercau sa ramana insarcinate au aratat legatura dintre tulburarile ovulatorii, alegerile alimentare si stilul de viata.
 

Alimentatia si fertilitatea
Odata devenite populare, dietele de fertilitate au un impact pozitiv in randul populatiei. Femeile ce au respectat intru totul instructiunile prezinta cu timpul risc scazut de a suferi de tulburari de ovulatie ce au drept consecinta infertilitatea. Astfel, studiile efectuate de-a lungul timpului au aratat ca infertilitatea feminina poate fi redusa cu 70% adoptand un plan nutritional corect, mentinandu-se la o greutate normala a organismului si incluzand in programul saptamanal activitati sportive.
 

Astfel, cercetatorii atrag atentia asupra a 8 dintre cele mai importante aspecte alimentare:
 

1. Consuma grasimi sanatoase
Eliminarea acizilor grasi si inlocuirea lor cu uleiuri vegetale (mai ales cele nesaturate) este recomandata atat pentru fertilitate, cat si pentru evitarea bolilor de inima, deteriorarii vaselor de sange si sensibilitatii la insulina. Recomandat fiind sa incluzi in dieta zilnica nuci, uleiuri vegetale, peste, in special somon si sardine.
    
2. Incearca sa consumi cat mai multe proteine din legume, nu din carne
Cele mai recomandate pentru imbunatatirea fertilitatii sunt proteinele din mazare, fasole, soia si fructe cu coaja.
    
3. Carbohidratii sunt importanti, insa carbohidratii lenti sunt o alegere mai buna
Alimentele bogate in fibre, precum legumele, cerealele integrale, fructele si fasolea sunt bogate in carbohidrati ce se dizolva lent. Aceste alimente te vor ajuta sa iti cresti sansele de a ramane gravida si sa tii sub control nivelul glucozei din sange si al insulinei.
 

4. In perioada in care incerci sa ramai gravida evita laptele degresat, se pare ca acesta are un efect negativ. Mult mai indicat este laptele integral, fiind recomandat sa bei un pahar de lapte gras, sa consumi un iaurt sau sa mananci o inghetata zilnic.
    
5. Include alimente bogate in fier in dieta zilnica
Plantele bogate in fier, cum ar fi fasolea, spanacul, rosiile, dovleacul si cerealele integrale au rolul de a spori fertilitatea.
    
6. Bea zilnic multa apa, consuma cu moderatie ceai si cafea, la sfarsit de saptamana poti gusta si un pahar cu vin, insa evita bauturile acidulate, acestea cresc riscul infertilitatii ovulatorii.
    
7. Tine greutatea sub control
Atat femeile supraponderale, cat si cele subponderale prezinta un risc mai mare de infertilitate ovulatorie. Cel mai indicat fiind ca indicele de masa corporala sa se situeze intre 20 si 24.
    
8. Practica sport in mod regulat, insa nu exagera, pentru a nu determina un efect opus.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.86 din 5 - 14 voturi.
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Clic aici si spune parerea ta!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice