Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Sfaturi de inceput pentru cei ce vor sa practice meditatia

de la 14 Iul. 2016
Sfaturi de inceput pentru cei ce vor sa practice meditatia Meditatia este un instrument. Invata sa il utilizezi si bucura-te de beneficiile pe care ti le ofera.
Tags: meditatierespiratieexercitiurelaxaremintecorp

Meditatia te ajuta sa combati stresul, sa iti imbunatatesti starea fizica de sanatate, sa elimini durerea cronica, sa te odihnesti mai bine, sa fii mai fericit, mai linistit si mai prezent.

La un nivel mai profund, meditatia reprezinta o poarta catre necunoscut. Se intampla adesea ca prin meditatie sa afli despre tine lucruri pe care nu le cunosteai inainte, iar descoperirea este intotdeauna plina de surprize.

Ce presupune, de fapt, aceasta? Este o activitate pe care o desfasori singur, fara a fi distras, in care vei incerca sa tii cat mai departe gandurile care tind sa iti invadeze mintea.

Inveti sa te concentrezi pe momentul prezent si asupra propriului corp. La inceput va fi greu sa te tii departe de propriile ganduri si probleme, dar pe parcurs, lucrurile se vor schimba.

Practicata constant, meditatia aduce o serie de beneficii asupra corpului si a mintii. Te va ajuta sa iti controlezi starile emotionale si gandurile si sa obtii o stare de liniste si de bine care sa te conduca pe parcursul intregii zile.

Iata cateva sfaturi care te pot ajuta sa obtii rezultatele dorite si sa te bucuri de acest exercitiu:

Nu cauta un anumit rezultat

Meditatia nu reprezinta genul de exercitiu pe care il faci pentru a obtine un anumit rezultat.

Pentru fiecare persoana in parte, rezultatul este altul, iar felul in care te simti este unic.

Incearca sa faci lucrurile in asa fel incat sa te simti bine in timpul exercitiului si sa poti identifica o schimbare folositoare si pe parcursul zilei. Reusind aceste lucruri, exercitiul zilnic va deveni o rutina.

Alege o pozitie confortabila

Multe persoane renunta la meditatie sau nici nu iau in calcul ideea de a o practica, din cauza faptului ca nu reusesc sa se mentina cu usurinta in pozitia lotus.

Aceasta nu este singura pozitie in care poti medita. Este insa indicat sa stai in sezut, pentru ca daca te vei intinde, este posibil sa adormi.

Singurul aspect pe care nu trebuie sa il ignori este acela ca, atunci cand trupul este in armonie, si gandurile sunt la fel, iar energia trebuie sa poata circula libera in corp.

Astfel, orice pozitie ai adopta, coloana vertebrala trebuie sa fie cat mai dreapta. Daca stai aplecat, mintea ta va fi distrasa si iti vei pierde cu usurinta concentrarea.

Mintea si trupul sunt interconectate, iar daca corpul tinde catre o pozitie de echilibru, si mintea il va urma. Poti alege orice loc pentru a practica meditatia.

Este important sa fie totusi unul retras, in care sa poti fi doar tu cu tine, fara a fi jenat de o alta prezenta.

Alege-ti mantra

Mantra este un cuvant sau o fraza pe care o repeti in gand sau cu voce in timpul meditatiei.

Este acel lucru asupra caruia te concentrezi pentru a fi in prezent si a te distrage de la celelalte probleme si ganduri.

Poti alege un cuvant cu semnificatie, sau poti folosi unul fara sens, pentru a te elibera complet.

Incearca diferite tehnici, pana cand gasesti varianta potrivita pentru tine

Poti alege sa stai cu ochii deschisi in timp ce meditezi, pentru ca atunci cand ochii sunt inchisi, gandurile ne invadeaza imediat mintea.

Alte persoane se simt mult mai confortabil cu ochii inchisi. De asemenea, este important ca pozitia in care esti sa fie una pe care sa o poti mentine cu usurinta.

In ceea ce priveste folosirea muzicii ambientale, decizia iti apartine. Pentru unele persoane, muzica poate fi de ajutor, pentru altele, linistea suna cel mai bine.

Concentreaza-te pe respiratie

Incearca de-a lungul sesiunii sa acorzi atentie felului in care respiri. Inspira pe nas si expira pe gura.

Acest lucru te poate ajuta sa te concentrezi pe momentul prezent si sa acorzi atentie propriului corp. Practic, poti folosi respiratia pe post de mantra.

La finalul sesiunii, deschide incet ochii si bucura-te de ceea ce simti.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.92 din 5 - 6 voturi.
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Clic aici si spune parerea ta!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



0
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice