Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie-uri

Deep Sleep – importanta somnului profund si cum sa beneficiezi cat mai mult de el

de la 29 Dec. 2018
Deep Sleep – importanta somnului profund si cum sa beneficiezi cat mai mult de el Din totalul de ore de somn dormite, doar un mic procent reprezinta orele de somn profund.

Deep Sleep si Light Sleep, doua concepte care incep sa devina tot mai cunoscute si intalnite, mai ales de cand smart watches (ceasurile inteligente) au inceput sa fie din ce in ce mai cautate si la noi.

Ele masoara adesea aceasta variabila, astfel ca este destul de simplu sa contorizezi cat din somnul tau este unul cu adevarat odihnitor, si cat nu. Light sleep (somnul usor) are loc in faza non-REM, fiind usor sa te trezesti in aceasta etapa a somnului.

Obisnuim sa visam in aceasta etapa, insa visele nu sunt atat de intense pe cat sunt cele din faza REM. In mod obisnuit, pe masura ce inainteaza in varsta, oamenii acumuleaza tot mai multe ore de light sleep, in detrimentul somnului profund (deep sleep).

Ce este somnul profund?

Literatura de specialitate considera somn profund acea perioada de timp in care suntem deconectati aproape in totalitate de la realitatea din jur. Este faza in care visele nu apar, cunoscandu-se totusi putine despre aceasta faza. Ceea ce se stie sigur este ca somnul profund este a treia faza a somnului (dupa fazele 1 si 2 aferente somnului usor). In aceasta faza, bataile inimii se raresc, respiratia devine tot mai inceata si muschii se relaxeaza pana la nivelul la care abia te mai poti misca.

Somnul profund este esential pentru organism, pentru ca ajuta la repararea acestuia si reincarcarea lui pentru o noua zi. Organele se detoxifiaza, rinichii curata sangele, corpul inlocuieste celulele uzate cu altele noi, iar ranile se vindeca. Daca cineva este trezit in timpul somnului profund, se va trezi dezorientat si ii va lua cateva clipe sa isi revina. Potrivit studiilor, adultii de 18 + ani au nevoie intre 1.5 – 1.8 ore de somn profund pe noapte, ceea ce inseamna aproximativ 20% din timpul alocat somnului. Cu toate acestea fiecare organism are nevoile sale, astfel ca nu exista ideea de prea mult somn profund.

Cum putem creste orele de somn profund?

 

Renunta la lumina si laptop/tv cu cel putin 1h inainte de a te culca

Cu totii avem vieti incarcate si cu siguranta ca un film inainte de culcare poate fi o metoda buna de relaxare. Nu doar buna dar si la indemana, insa, daca iti doresti sa aduni cat mai multe ore de somn profund, este important sa iti pregatesti organismul din timp, astfel ca trebuie sa inchizi lumina, televizor si laptop cu o ora inainte de culcare, pentru a adormi cat mai lin.

Incearca sa te culci la aceeasi ora chiar si in weekenduri

Rutina ajuta de fiecare data, chiar si atunci cand este vorba despre stabilirea orei de culcare. Corpul tau va invata cand este timpul sa se odihneasca, iar tu trebuie sa tii cont de aceasta nevoie. Ca si in cazul meselor la ora fixa: dupa instalarea unei rutine, vei observa ca ti se va face foame cu precadere in jurul orei de masa stabilite.

Temperatura in camera trebuie sa fie optima

Aeriseste camera inainte de culcare, macar pentru cateva minute. Este important ca creierul sa se poata oxigena adecvat. Dupa aceea, stabileste o temperatura potrivita, constanta, astfel incat sa poti dormi linistit. Specialistii sustin ca cea mai potrivita temperatura pentru somn este in jurul a 20 grade Celsius.

Nu manca prea mult seara

In primul rand, trebuie sa treaca 3 ore de la ultima masa pana la momentul culcarii. Incearca sa tii cont de acest lucru si de asemenea incearca sa nu mananci prea mult seara. Cu cat mai usor cu atat mai bine. Daca organismul va fi ocupat cu digestia pe perioada noptii, cu siguranta ca vei fi departe de un somn profund.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Revista GRATUITA
Slabeste sanatos - TOP 4 Diete cu rezultate in maximum 2 saptamani

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "Slabeste sanatos - TOP 4 Diete cu rezultate in maximum 2 saptamani".

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
Clic aici si spune parerea ta!

x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Revista GRATUITA
Slabeste sanatos - TOP 4 Diete cu rezultate in maximum 2 saptamani

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "Slabeste sanatos - TOP 4 Diete cu rezultate in maximum 2 saptamani".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



0
Revista GRATUITA
Slabeste sanatos - TOP 4 Diete cu rezultate in maximum 2 saptamani
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "Slabeste sanatos - TOP 4 Diete cu rezultate in maximum 2 saptamani".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016