Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie-uri

7 semne ale epuizarii mintale si cateva sugestii pentru a o evita

de la 23 Oct. 2018
7 semne ale epuizarii mintale si cateva sugestii pentru a o evita Epuizarea mintala afecteaza un numar tot mai mare de persoane, mai ales tinerii adulti.

Somnolenta/insomnie

Stresul afecteaza somnul, astfel ca unul dintre primele semnale de alarma il reprezinta dereglarile de somn. Cel mai rau este atunci cand epuizarea mintala duce la somnolenta pe timp de zi si insomnie pe timp de noapte. Somnul este un factor important pentru sanatatea fizica si mintala, astfel ca tulburarile de ritm circadian atrag de multe ori dupa sine si alte dereglari.

Probleme de memorie

Probleme de memorie pot fi cauzate de insomnie, deoarece creierul nu poate gestiona informatiile la fel de eficient atunci cand nu are parte de suficient de somn. Daca uiti tot mai des si trebuie sa-ti faci tot felul de liste ca sa tii minte pana si lucrurile importante, este posibil ca acesta sa fie un semn al epuizarii mintale.

Ceata mintala si confuzie

Asa cum un computer supraincarcat se misca greu atunci cand ruleaza prea multe programe in acelasi timp, la fel si creierul face eforturi sa tina pasul atunci cand este suprasaturat.

Chiar daca incerci sa iei lucrurile la rand, nu sa te ocupi de toate in acelasi timp, stresul de fundal te poate impiedica sa te concentrezi. Daca, in plus, te mai simti si coplesit de stimulii externi si trebuie sa-i rogi mereu pe cei din jur sa repete ce tocmai au spus, acesta e un alt indiciu ca ceva nu e in regula.

Lipsa de motivatie

Lipsa de motivatie si energie este adesea asociata cu anxietatea si depresia si este o problema serioasa pentru oricine incearca sa fie productiv. Daca ti-e din ce in ce mai greu sa te dai jos din pat pentru a incepe ziua si nu mai ai chef sa faci nici macar lucrurile care obisnuiau sa-ti faca placere, probabil ca suferi de epuizare psihica si este cazul sa faci ceva in sensul asta.

Sensibilitate emotionala

Anxietate, iritabilitate, furie, tristete, emotii negative si schimbari bruste de dispozitie – toate acestea pot fi semne ale epuizarii mintale, mai ales daca apar mai des si mai intens decat in mod obisnuit.

Mancatul emotional / pierderea apetitului

La fel ca somnul, si obiceiurile alimentare pot fi afectate in moduri ciudate de stres. Este posibil sa-ti pierzi pofta de mancare din cauza stresului sau sa incerci sa compensezi cu carbohidrati si zaharuri in incercarea de a aduce creierului tau un mic aport de energie.

Simptome psihosomatice

Simptomele psihosomatice apar atunci cand stresul si problemele de ordin mintal se materializeaza sub forma durerilor fizice. Cel mai des, acestea apar sub forma durerilor musculare si de cap, dar si sub forma afectiunilor sistemului digestiv.

Hipertensiunea arteriala, ritmul cardiac crescut, dificultatile de respiratie, starile de lesin si ameteala sunt si ele pe lista. Daca ai ajuns in acest punct, probabil e timpul sa apelezi la ajutorul unui specialist.

Cum poti evita epuizarea mintala?

  • Odihneste-te cum trebuie – ia masurile necesare pentru a-ti asigura un somn de calitate.
  • Mananca sanatos – nutritia este extrem de importanta pentru functionarea optima a creierului si a intregului organism.
  • Ofera-ti momente de relaxare in care sa reduci cat mai mult stimulii externi neplacuti.
  • Fa miscare in mod regulat – gaseste o activitate fizica pe gustul tau si tine-te de ea.
  • Gaseste motive de bucurie si sarbatoreste intotdeauna micile victorii.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.4 din 5 - 5 voturi.
Revista GRATUITA
Slabeste sanatos - TOP 4 Diete cu rezultate in maximum 2 saptamani

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "Slabeste sanatos - TOP 4 Diete cu rezultate in maximum 2 saptamani".

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
Clic aici si spune parerea ta!

x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Revista GRATUITA
Slabeste sanatos - TOP 4 Diete cu rezultate in maximum 2 saptamani

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "Slabeste sanatos - TOP 4 Diete cu rezultate in maximum 2 saptamani".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



0
Revista GRATUITA
Slabeste sanatos - TOP 4 Diete cu rezultate in maximum 2 saptamani
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "Slabeste sanatos - TOP 4 Diete cu rezultate in maximum 2 saptamani".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016