Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

4 metode prin care poti evita meteorismul abdominal (balonarea)

de la 06 Dec. 2016
4 metode prin care poti evita meteorismul abdominal (balonarea) Exista o serie de motive pentru care te simti balonat si doar o monitorizare atenta te poate ajuta sa scapi de neplacerile pe care le cauzeaza aceasta afectiune.
Tags: apabalonaremeteorism abdominalgaze intestinalealimentatiefibrecarbohidrati

Cu totii ne dorim sa avem un abdomen plat inainte de fiecare iesire seara in oras, iar pentru a reusi acest lucru, de multe ori, alegem sa sarim peste mese sau sa mancam mai putin decat in mod normal.

Alteori, consumul de chipsuri, bauturi carbogazoase sau dulciuri in exces, ne ingreuneaza misiunea. Oricare ar fi situatia, meteorismul abominal sau balonarea in termeni populari, nu este un subiect pe care sa il poti ignora.

Este inconfortabil, dureros, uneori jenant si adesea acompaniat de gaze intestinale. Toate aceste simptome reusesc atat de des sa iti strice buna dispozitie, incat este necesar sa iei masuri si sa incerci sa afli ce ti se intampla.

Procesul pe care trebuie sa il parcurgi pentru o diagnosticare corecta, nu este unul usor, fiind necesare o serie de investigatii specifice, avand in vedere ca pot exista cauze multiple care sa genereze balonarea, de la intoleranta la anumite substante, pana la alimentatia necorespunzatoare, sau prezenta anumitor boli.

Pana la aflarea unui diagnostic, este necesara monitorizarea zilnica a meselor si obiceiurilor alimentare si luarea unor masuri care sa ajute la inlaturarea acestor simptome. Iata ce poti face:

Evita mancatul repede

Mancatul pe fuga are numeroase efecte negative asupra organismului.

In primul rand, daca te uiti la un film atunci cand mananci, sau daca vorbesti in timpul mesei, atentia iti este focusata pe acele activitati, mai putin pe a manca in sine, ceea ce inseamna ca senzatia de satietate se va instala cu dificultate si vei avea tendinta de a manca mai mult. Ritmul discutiei sau a activitatii in paralel, poate determina de asemenea o rapiditate in a manca.

Mancatul repede genereaza in egala masura si aparitia aerofagiei, manifestata prin inghitirea nu doar a mancarii, ci si a unei cantitati de aer semnificative in timpul procesului de hranire. In felul acesta , senzatia de balonare nu intarzie sa apara.

Este indicat sa mananci incet, sa mesteci bine alimentele si sa te concentrezi exclusiv la a manca, pentru ca in felul acesta creierul va procesa informatia primita si o va folosi in mod corect.

Nu manca mai mult decat ai nevoie

Este contraindicat sa mananci de pofta, nu de foame. Atunci cand mancam de pofta, avem tendinta sa consumam o multime de produse mai mult sau mai putin artificiale, bogate in carbohidrati, fara a fi mereu capabili sa gestionam cantitatea acestora, astfel ca sfarsim prin a ne balona.

Bauturile carbogazoase reusesc sa faca acelasi lucru, precum si alcoolul, cu precadere berea. Evita toate aceste tentatii, precum si portiile mari de mancare, rezumandu-te la portii mici la ore fixe, pentru ca in acest fel, stomacul va fi pregatit pentru digestie.

Tine cont de micile ritualuri sanatoase

Acestea te vor ajuta sa eviti pe cat posibil starea de balonare si sa te bucuri cu adevarat de o zi reusita. Sunt lucruri simple pe care poti sa le faci si care se pot transforma usor in rutina.

De exemplu, este important sa tii cont de faptul ca este important sa incepi dimineata cu un pahar  mare de apa. Este indicat sa faci acest lucru inaintea fiecarei mese, cu cel putin jumatate de ora.

Apa va pregati organismul pentru ingestia de alimente, iar digestia va fi stimulata corespunzator. Un alt lucru important este acela ca fructele se mananca doar dimineata, pe stomacul gol.

Consumate in a doua parte a zilei, acestea se descompun si fermenteaza, astfel ca balonarea va aparea imediat. Mancate pe stomacul gol, acestea asigura ii asigura organismului necesarul de vitamine, fara a avea un efect negativ.

Consuma apa

Hidratarea corespunzatoare este esentiala pentru functionarea organismului in general si implicit, pentru realizarea procesului de digestie.

Evita sa bei apa in timpul mesei pentru ca senzatia de plin va aparea imediat iar digestia va fi incetinita. Bea insa guri mici de apa pe tot parcursul zilei si mentine un tonus general bun. O cantitate in exces de apa va genera aceeasi senzatie de disconfort. 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.33 din 5 - 3 voturi.
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Clic aici si spune parerea ta!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



0
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice