Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie-uri

Cum afecteaza alcoolul calitatea somnului?

de la 07 Mai. 2018
Cum afecteaza alcoolul calitatea somnului? Un nou studiu arata efectele consumului de alcool asupra calitatii somnului. Constatarile s-ar putea sa te faca sa renunti la alcool si, implicit, sa iti schimbi obiceiurile de dormit.
Tags: alcoolsanatatesomn

Consecintele negative ale alcoolului asupra sanatatii sunt numeroase. De exemplu, consumul de alcool duce la imbatranirea prematura si totodata ascunde o serie de efecte toxice care pot pune in pericol sanatatea.

Cei mai multi cred ca, daca o persoana nu este dependenta de alcool si nu bea mult, nu va avea probleme de sanatate din cauza alcoolului. Dar, tot mai multe studii ne prezinta concluzii diferite.

Un studiu publicat de Medical News Today sugereaza ca o singura bautura poate scurta durata de viata deoarece specialistii indica ca si cei care consuma alcool in cantitati mici risca sa se imbolnaveasca de cancer din cauza alcoolului.

Cum afecteaza alcoolul calitatea somnului?

Specialistii care au realizat studiul mentionat mai sus au examinat datele de la 4.098 barbati si femei cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani.

Acestia au avut acces la inregistrari HRV ale modului in care cei 4.098 au dormit in doua nopti, prima noapte dupa ce au consumat alcool, iar a doua noapte dupa ce nu au baut deloc alcool.

Prin inregistrarile HRV, specialistii au putut masura variatiile de timp ale batailor inimii, care sunt reglate de sistemul nervos autonom.

Sistemul nervos autonom se mai numeste sistemul nervos vegetativ sau sistemul nervos visceral si se imparte in:

1) sistemul nervos simpatic, responsabil de reactii in situatii periculoase si care guverneaza reactia "fight or flight" (lupta sau fuga);

2) sistemul nervos parasimpatic, fiind opusul sistemului nervos simpatic, in sensul ca este activ in situatiile de odihna, cand conservarea energiei este predominanta.

Astfel, masuratorile HRV au permis cercetatorilor sa evalueze calitatea starii de odihna a participantilor. Specialistii au examinat primele trei ore de somn ale acestor persoane, in prima noapte, dupa ce au consumat alcool inainte de culcare.

Aportul de alcool a fost clasificat in urmatoarele categorii: "scazut", "moderat" si "inalt", fiind calculat pe baza greutatii corporale a participantilor.

Consumul moderat de alcool este definit ca: o bautura pe zi pentru femei si cel mult doua pe zi pentru barbati.

Concluzia analizei a fost urmatoarea: si consumul scazut sau moderat afecteaza somnul.

Studiul ne mai arata ca alcoolul a redus calitatea de restabilire a somnului. Mai exact, un aport scazut de alcool a redus cu 9,3% redresarea fiziologica pe care o ofera in mod normal somnul.

S-a constatat ca si un pahar mic de bautura a influentat in mod negativ calitatea somnului. Astfel, consumul moderat de alcool a redus calitatea somnului cu 24%, iar consumul ridicat de alcool cu pana la 39,2%.

Aceste rezultate au fost similare pentru barbati si femei, iar consumul de alcool a afectat atat persoanele sedentare, cat si cele active.

Mai mult, efectele daunatoare ale alcoolului au fost mai pronuntate in randul tinerilor comparativ cu varstnicii.

Tero Myllymaki, co-autor al studiului, profesor la Universitatea din Jyvaskyla, Finlanda, analizeaza concluziile, punctand faptul ca "atunci cand sunteti in forma din punct de vedere fizic sau tineri, este usor, chiar natural sa va simtiti invincibili".

"Cu toate acestea, dovezile arata ca, in ciuda faptului ca sunteti tineri sau puternici din punct de vedere fizic, puteti resimti efectele negative ale alcoolului atunci cand dormiti".

Asadar, potrivit studiului, alcoolul, indiferent de cantitatea consumata, influenteaza in mod negativ calitatea somnului.

 

 

Sursa foto: pexels.com

 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.5 din 5 - 11 voturi.
Revista GRATUITA
77 de sfaturi pentru o viata sanatoasa

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "77 de sfaturi pentru o viata sanatoasa".

Clic aici si spune parerea ta!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Revista GRATUITA
77 de sfaturi pentru o viata sanatoasa

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "77 de sfaturi pentru o viata sanatoasa".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



0
Revista GRATUITA
77 de sfaturi pentru o viata sanatoasa
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "77 de sfaturi pentru o viata sanatoasa".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice