Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Care sunt cele mai simple metode pentru a scapa de insomnie?

de la 04 Iul. 2016 Exclusiv
Care sunt cele mai simple metode pentru a scapa de insomnie? Insomnia poate cauza neplaceri atunci cand persista pentru perioade lungi de timp. Sunt lucruri marunte pe care le poti incerca pentru a ii face fata.
Tags: insomniecafeinarelaxarealimentatie echilibrataexercitiu fizic

Unele persoane nu au nici o problema in a adormi noaptea. Imediat cum pun capul pe perna, adorm profund. Numarul acestora, insa, este foarte mic. Cei mai multi dintre noi petrec minute bune stand in pat, in incercarea de a adormi pentru cateva ore. Atunci cand te chinuiesti sa adormi, nici calitatea somnului nu poate fi una multumitoare, iar acest lucru se reflecta in tonusul pe care il ai a doua zi. De multe ori se poate intampla sa te trezesti mai obosit decat te-ai culcat, din cauza ca ai avut un somn agitat, ca ai avut o multime de ganduri si probleme, sau ca pur si simplu, cu toate ca nimic nu te-a perturbat, nu ai reusit sa te odihnesti asa cum ti-ai dorit.

De multe ori, problemele care cauzeaza lipsa somnului pe perioada noptii sunt variate si pot trece neobservate. Ia-ti cateva momente si gandeste-te putin la obiceiurile tale de peste zi. Ce poti schimba pentru a scapa de insomnie?

Iata cateva sfaturi:

Fa exercitii fizice, insa nu inainte de a te culca

Exercitiile fizice ajuta organismul sa dea un randament bun pe durata intregii zile, eliminand stresul din corp. O zi plina in care iti acorzi cateva ore pentru exercitii fizice, te va obosi suficient de tare, astfel incat insomnia sa dispara. Evita insa activitatea fizica cu trei ore inainte de a te culca, pentru ca, din cauza adrenalinei, nu vei putea adormi prea usor.

Evita somnul in timpul zilei

Daca esti una dintre persoanele care are probleme cu somnul noaptea, evita sa te culci pe timpul zilei, chiar daca este vorba despre un somn scurt. Persoanele care nu au probleme cu somnul reusesc de multe ori sa doarma profund noaptea, chiar daca se odihnesc pentru doua ore si la pranz. In cazul celor care sufera de insomnii, un astfel de obicei nu ar face decat sa le tina treaz si mai mult.

Evita bauturile energizante, mai ales in a doua parte a zilei

O cafea sau alte bauturi energizante, te pot ajuta in prima parte a zilei sa fii mai activ, insa nu exagera cu ele. Rezuma-te la o ceasca mica de cafea si evita sa consumi alte tipuri de energizant pe parcursul zilei. Hidrateaza-te corespunzator si alege inainte de culcare ceaiuri care te pot linisti sau relaxa, precum ceaiul de tei, ceaiul de musetel sau de menta.

Nu petrece prea mult timp in pat

In timpul zilei, incearca sa eviti patul, mai ales daca lucrezi de acasa. Poate parea tentant sa dormi cateva ore, insa acest lucru iti va influenta negativ somnul de noapte. Nu manca in pat, nu invata sau urmari filme, ci alege sa il utilizezi doar atunci cand vrei sa te culci. In felul acesta, creierul tau va fi pregatit pentru odihna.

Regleaza-ti ora de culcare

Se spune ca cel mai  linistitor somn si cea mai buna ora de culcare este in intervalul 22.00-22.30. Incearca sa iti termini activitatea pana la aceasta ora si sa nu te culci prea tarziu. Cu cat se face mai tarziu, cu atat iti va fi mai greu sa adormi. Nu te forta sa stai treaz in cazul in care inca nu s-a terminat meciul sau filmul mai are cateva minute. Inchide tot si acorda-ti cateva ore bune de somn. Dimineata vei simti diferenta.

Nu manca in exces seara

Multe persoane au insomnii din cauza faptului ca mananca prea mult seara si organismul este preocupat cu digestia, amanand astfel perioada de odihna. Incearca un mic dejun sarac in grasimi si mai putin consistent, cu minimum doua ore inainte de a te culca, pentru ca digestia sa se poata desfasura in conditii normale. Probabil ai observat ca daca adormi cu stomacul plin, ai cosmaruri sau te trezesti cu durere. Evita insomnia si somnul ineficient alimentandu-te corespunzator, la ore decente.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.18 din 5 - 11 voturi.
Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Clic aici si spune parerea ta!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice