Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

7 obiceiuri care iti afecteaza sanatatea mintala

de la 05 Sep. 2017
7 obiceiuri care iti afecteaza sanatatea mintala Desi nu ii acordam atentia necesara, sanatatea mintala este la fel de importanta ca cea fizica. Si exista anumite obiceiuri care o afecteaza mai mult decat iti imaginezi, astfel ca ar trebui sa le eviti pe cat posibil. Iata care sunt acestea!
Tags: depresieanxietateprocastinaremiscare fizicagandire optimista

Obiceiuri daunatoare pentru sanatatea mintala

Exista anumite lucruri pe care nu le putem controla in viata noastra, pierderea unei persoane dragi, moartea unui membru al familiei si problemele financiare, dar sunt si altele pe care le putem opri la timp. Tot ceea ce stoarce fericirea din viata ta trebuie schimbat, astfel incat sa te poti bucura de ceea ce ai. Important este sa iti doresti sa renunti la aceste obiceiuri inainte sa ajunga sa iti afecteze sanatatea mintala.


1. Mergi aplecat

Stiai ca postura pe care o ai atunci cand mergi iti poate afecta starea de spirit? Un studiu publicat in Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry  arata ca, atunci cand oamenii merg aplecati, cu umerii lasati si fara sa isi miste bratele prea mult, trec prin momente mult mai proaste fata de cei care au un mers mai hotarat. Asadar, schimba-ti pozitia corpului chiar acum. Trage umerii in spate, tine barbia ridicata si gandeste-te ca urmeaza sa ti se intample multe lucruri bune.
 

2. Faci poze la tot ce te inconjoara

Fenomenul starnit de retelele de socializare ii impinge pe oameni sa fotografieze tot ceea ce le iese in cale. In loc sa te bucuri cu adevarat de ceea ce vezi, te concentrezi asupra modului in care faci poze. Astfel, spun cercetatorii, momentele frumoase nu iti vor ramane in minte, ci doar se vor salva pe dispozitivele cu care ai realizat pozele.   
 

3. Esti sedentar

 Persoanele care fac de trei ori sport pe saptamana sunt cu 19% mai putin expuse riscului  de a face depresie. In urma studiilor in domeniu, cercetatorii au descoperit faptul ca exista o legatura intre activitatea fizica si starile de depresie. Cei care sufera de aceasta afectiune nu sunt la fel de activi ca cei care fac mai usor fata senzatiei de tristete.

Pentru a avea grija de sanatatea ta mintala nu trebuie neaparat sa iti faci un abonament la sala, ci este suficient sa fii mai activ. Spre exemplu, plimbarile in natura, mersul pe bicicleta ori pe role si dansul te pot ajuta sa te simti mai bine inca din primele minute de activitate.
 

4. Procrastinezi

Procrastinarea reprezinta atitudinea caracterizata de nevoia de a amana mereu responsabilitatile. Oamenii care o practica tind sa lase mereu pentru mai tarziu sarcinile pe care le au de indeplinit in favoarea altora care le fac mai multa placere. Un exemplu bun in acest sens o reprezinta navigarea pe retelele de socializare atunci cand esti la locul de munca ori cand trebuie sa termini un proiect acasa.

Incearca, pe cat posibil, ca aceasta stare sa nu puna stapanire pe tine. Chiar daca nu te poti ocupa imediat de sarcina pe care o ai de indeplinit, macar nu sta degeaba. Incearca sa faci altceva util, chiar si cateva minute de exercitii fizice. Orice va fi mai bun pentru sanatatea mintala.
 

5. Preferi sa stai intr-o relatie toxica

Multe persoane se confrunta cu stres si cu anxietate din cauza problemelor pe care le au in relatia de cuplu. Un partener nepotrivit te poate face sa uiti ce gust are fericirea, asa ca ar trebui sa il indepartezi de tine, chiar daca iti este frica de singuratate.

Daca nu iti este usor sa renunti la aceasta legatura sentimentala, vorbeste cu partenerul tau si spune-i ca nu esti fericit. Lucrurile pot sa evolueze bine intre voi daca incearca sa se schimbe.
 

6. Iei viata prea in serios

Sanatatea mintala are de suferit atunci cand iei viata mult prea in serios. Fa in fiecare zi ceva care sa iti aduca zambetul pe buze. Rasul este un adevarat medicament pentru anxietate si depresie. Este important sa te inconjori de oameni care stiu sa se bucure de viata si care gandesc optimist. Cei aflati la polul opus te vor trage dupa ei.
 

7. Nu vorbesti cu nimeni despre ceea ce simti

Vrei sa fii o persoana puternica, dar adevarul este ca ti-ar prinde mai bine sa vorbesti cu o persoana de incredere despre ceea ce simti. Nu este nimic rau in a te elibera de resentimentele si de frustrarile pe care le ai. Cu timpul, acestea iti pot afecta sanatatea mintala, asa ca este mai bine sa le tii sub control.


Sanatatea ta mintala are de suferit de fiecare data cand faci aceste obiceiuri, asa ca ar trebui sa faci schimbarile necesare in viata ta.

 

Foto: pixabay.com


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.88 din 5 - 4 voturi.
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Clic aici si spune parerea ta!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



0
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice