Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

6 cauze ale castigului in greutate din cauza apei si mijloace eficiente de reducere a retentiei de apa

de la 22 Apr. 2016
6 cauze ale castigului in greutate din cauza apei si mijloace eficiente de reducere a retentiei de apa Retentia apei, sau edemul, este mai mult decat aspectul inestetic al corpului.
Tags: sanatateretentie aparemedii naturiste

Retentia apei, cunoscuta de asemenea sub numele de edem, reprezinta acumularea de fluid in sistemul circulator sau in tesuturi si cavitati. Ea poate cauza umflarea mainilor, picioarelor sau genunchilor si este un fenomen obisnuit la femeile aflate in timpul sarcinii sau inaintea ciclului menstrual.

 

Acest fenomen afecteaza si oamenii care nu sunt fizic activi, cum ar fi cei imobilizati la pat, cei care stau jos in decursul unui zbor indelungat sau pe aceia care sunt sub tratament medicamentos o lunga perioada de vreme.

 

Desi multe dintre cauzele retentiei de apa nu ne ameninta viata, aceasta poate fi de asemenea un simptom al unor conditii medicale severe, ca de exemplu o boala de rinichi sau o insuficienta cardiaca. Oricum, in acele cazuri unde nu este ascunsa nici o problema de sanatate, exista cai de a evita retentia de apa si de a reduce balonarea pe care aceasta o produce.

 

Iata cateva cauze obisnuite pentru retentia de apa. Atunci cand intelegi de ce se intampla acest lucru, vei fi in stare sa inversezi fenomenul, evitand sau pur si simplu oprindu-te din a face exact lucrul care ii da nastere.

 

1. Excesul de sare

 

Atunci cand mananci alimente bogate in sare (rafinata) si nu bei suficient de multe lichide, corpul tau intra in modul de conservare si incepe sa retina apa. Celulele se pot mari de aproximativ douazeci de ori din cauza apei, doar pentru a dilua mediul sarat.

 

Sarea nu este singurul produs alimentar care este consumat regulat si contine sodiu. Produsele alimentare procesate, cum ar fi carnea procesata, anumite condimente sau chiar legumele in conserva pot avea un continut ridicat de sodiu.

 

Pe de alta parte, exista sarea naturala care nu produce retentia de apa, ci chiar poate ajuta la inversarea acestui proces. Apa cu sare de mare celtica sau sarea din Himalaya au, daca sunt consumate, un efect exact invers celui produs de folosirea sarii de masa.

 

2. Deficienta de magneziu

 

Unul din simptomele deficientei de magneziu este retentia apei. Aproape fiecare functie a organismului nostru are nevoie de magneziu, prin urmare, o deficienta a acestui mineral poate duce la o functionare sub nivelul optim a unor variate functii ale corpului, astfel contribuind la retentia de apa.

 

Un studiu a descoperit ca un supliment de 200 mg de magneziu pe zi a redus retentia de apa la femeile care sufera de sindrom premenstrual. Adaugarea de alimente bogate in magneziu in dieta sau a unor suplimente de magneziu de buna calitate pot ajuta la usurarea acestei suferinte.

 

Alimentele bogate in magneziu includ fructele de avocado, legumele verde inchis, nucile, granele integrale, spanacul, de mazare, iaurtul, ciocolata neagra si fructele uscate.

 

3. Deficienta de vitamina B6

 

Vitamina B6 controleaza multe dintre aspectele echilibrului apei in corp, ca atare, o lipsa a acestei vitamine poate contribui la retentia de apa.Conform unui studiu facut de Journal of Caring Sciences, femeile care sufera de retentie de apa din cauza sindromului premenstrual au fost ajutate de un aport de vitamina B6.In timpul testelor clinice, femeile au declarat ca vitamina B6 le-a ajutat in reducerea simptomelor retentiei de apa mult mai eficient decat oricare alte suplimente care le-au fost date.

 

Vitamina B6 este o vitamina solubila in apa care are nevoie de factori variati pentru a fi eficienta, prin urmare este de preferat sa fie luata din alimente ca atare, nu din suplimente alimentare.

 

Alimentele bogate in vitamina B6 includ semintele de floarea soarelui, fisticul, bananele, cartofii cu coaja, tonul, carnea de pui, de curcan si carnea slaba de vita.

 

4. Lipsa de potasiu

 

Potasiul este un mineral responsabil de functionarea adecvata a celulelor, tesuturilor si organelor corpului. Este un electrolit care este necesar pentru mentinerea unui echilibru normal al apei in corp.

 

Consumul exagerat de sare, transpiratia abundenta in timpul exercitiilor fizice, lipsa din dieta a alimentelor bogate in acest mineral pot cauza lipsa potasiului, care duce ulterior la edeme sau retentie de apa.

 

Lipsa potasiului poate duce de asemenea la alte probleme de sanatate ca de exemplu spasme musculare, crampe si crestere in greutate.

 

Potasiul ajuta la reducerea retentiei de apa in organism prin reducerea nivelului de sodiu si cresterea cantitatii de urina produsa de organism.

 

Exista multe fructe care sunt bogate in potasiu – in special pepenele verde si pepenele galben. Adaugarea de mai multe fructe si legume in dieta ta este o cale buna de a obtine acest mineral, in loc de a recurge la suplimente care pot duce la efecte secundare.

 

5. Deshidratarea

 

Daca nu bei suficienta apa poti ajunge la deshidratare. Daca aceasta devine o problema, atunci corpul, care este inteligent, intra in modul de supravietuire si incepe sa retina apa, din teama de seceta. Consumul regulat de apa si de sucuri bogate in potasiu va preveni aceasta problema, spunand corpului tau ca nu exista nici o seceta si ca nu e nevoie sa retina apa.

 

Trebuie sa intelegi cata apa e necesar sa bei zilnic, sa bei acea cantitate de apa si inca mai mult, pana cand retentia de apa dispare. Trebuie spus ca nici cafeaua si nici bauturile acidulate nu contribuie la cantitatea de apa necesara si ca de fapt nu fac altceva decat sa deshidrateze si mai mult tesuturile.

 

6. Consumul prea mare de alimente procesate

 

Alimentele procesate nu numai ca au un continut marit de sodiu si zahar, dar contin de asemenea si diferiti aditivi alimentari artificiali care functioneaza ca niste toxine si nu fac altceva decat sa ingreuneze functionarea normala a ficatului si rinichilor.

 

Alimentele bogate in zahar, in special in indulcitori artificiali, produc fluctuatii rapide in nivelul zaharului din sange si in nivelul de insulina, cerand celulelor sa retina mai mult sodiu prin cresterea re-absorbtiei sodiului in rinichi.

 

Trebuie redusa cantitatea de alimente procesate – postul este un fel eficient de a iti curata organismul de toxine si de a il mentine in forma optima, scutit de suferinte cronice.

 

Ierburi care sunt benefice pentru reducerea retentiei de apa

 

Exista cateva ierburi care pot fi benefice pentru reducerea retentiei de apa, datorita proprietatilor lor diuretice. Cu toate acestea, e bine de tinut minte ca eficacitatea lor este sprijinita doar de dovezi anecdotice, nu de studii de laborator.

• Papadie

• Coada-calului

• Patrunjel

• Hibiscus

• Usturoi

• Fenicul

• Matase de porumb

• Urzica


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.96 din 5 - 12 voturi.
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii

1 comentarii
Clic aici si spune parerea ta!
andrada visan 2016-04-26 10:03:49
Informatiile dvs., sunt f.interesante si contribuie la educatia si preventia bolilor....
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



0
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice