Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

6 cai de a opri cresterea in greutate din cauza hormonilor

de la 17 Iun. 2016
6 cai de a opri cresterea in greutate din cauza hormonilor Exista 7 tipuri diferite de hormoni care sunt asociati cu cresterea in greutate. Odata ce intelegi cum functioneaza, ii poti opri din a te face supraponderal.
Tags: hormonigreutatesupraponderalproteinezaharlactatesoiastrescereale

Motivele pentru care de multe ori castigam in greutate par a fi din cauza a ceea ce se intampla in viata noastra. Uneori, chiar daca suntem atenti la ceea ce mancam si la exercitiile fizice pe care le facem, simtim ca greutatea ne scapa de sub control.

 

Sa ne uitam in continuare la 6 moduri de a lucra cu corpul nostru pentru a opri hormonii sa genereze greutate in  plus si de a redescoperi corpul pe care il dorim.

 

1. Consuma cat mai multe proteine.

 

Grelina este un hormon peptidic care stimuleaza apetitul, produs în special de celulele P/D1 situate în stomac (fundus), si celulele epsilon din pancreas, numit si "hormonul foamei", deoarece apetitul creste atunci cand corpul tau are nevoie de energie in plus.  

 

O cercetarea publicata in "American Diabetes Association" a constatat ca administrarea de grelina stimuleaza secretia hormonului de crestere,  dar de asemenea determina cresterea in greutate prin cresterea aportului de alimente si reducerea utilizarii grasimii.

 

Cercetatorii au descoperit ca grelina a fost gasita in concentratii mai mari la persoanele ce sufera de obezitate decat la cele ce nu sufera de aceasta boala. Pentru a o opri,  trebuie sa urmezi o dieta bogata in proteine si sa eviti alimentele bogate in grasimi. Proteinele ajuta la suprimarea productiei grelinei in sistemul digestiv, ceea ce te tine departe de mancatul in exces si implicit de cresterea in greutate.

 

2. Elimina zaharul din viata ta.  

 

Zaharul este viclean, apare in multe forme si in multe alimente. Scapa de el in intregime, una dintre cele mai mari provocari aceea de a citi cu atentie etichetele alimentelor pe care vrei sa le cumperi. In acest fel, eliminarea zaharului ar putea fi cel mai bun mod de a opri cresterea in greutate.

 

Insulina este cel mai strans asociat al diabetului zaharat, ce afecteaza milioane de oameni din intreaga lume. Pancreasul produce insulina pentru a te ajuta la digestia zaharului pe care il consumi. Nivelurile ridicate de insulina din sange pot mari sansele de a obtine un castig in greutate.

 

Insulina ajuta glucoza sa fie absorbita de catre celule si sa fie stocata ca energie. Stocarea energiei in celulele adipoase nu este deloc ceea ce ai nevoie atunci cand vrei sa nu cresti in greutate.

 

3. Mananca putine lactate.

 

Hormonii din produsele lactate nu sunt un mod sigur de a evita alti hormoni suplimentari care pot determina cresterea in greutate. Industria produselor lactate a raspuns presiunii publicului de a furniza lactate fara hormoni.

 

Cercetatorii au aratat cum consumul de hormoni de animale ar putea cauza dezvoltarea timpurie in randul adolescentilor. Expertii in nutritie si medicina si-au dat seama ca laptele pe care il dau vacile si alte animale este menit sa dezvolte urmasii acestora, nu oamenii. Acei hormoni non-umani trebuie evitati, pentru a nu da peste cap proprii hormoni.

 

4. Evita produsele care contin soia.

 

Femeile care sufera de menopauza au o scadere naturala de estrogen,  pentru ca nu mai pot ramane insarcinate, iar ca rezultat al estrogenului scazut, se initiaza cresterea tesutului adipos din organism. Produsele din soia con?in fitoestrogeni care pot bloca limitele normale ale estrogenului in organism.

 

Estrogenul are un rol important in producerea leptinei. Leptina este unul dintre cei mai importanti hormoni care opresc cresterea in greutate, deoarece regleaza senzatia de satietate. Satietatea este atunci cand ne simtim satisfacuti dupa ce mancam. Daca nu ne simtim multumiti sau satuli, vom continua sa mancam chiar daca nu avem nevoie de fapt de mancare. Cercetatorii au studiat rolul pe care il are estrogenul din leptina. "Concentratia serica de leptina a fost mai mare la femei decat la barbati in premenopauza. Iar la femeile in post-menopauza a fost mai mica decat la cele aflate in premenopauza, dar inca mai mare decat la barbati."

 

Aceiasi cercetatori au descoperit ca la femeile aflate in premenopauza nivelurile serice de leptina au fost semnificativ mai mari in faza luteala ( perioada a ciclului menstrual aflata intre ovulatie si inceputul noii menstre) sau in ultima parte a ciclurilor menstruale. Aceasta cercetare sugereaza o crestere a nivelului de estrogen prin modificari dietetice, care ar putea contribui la cresterea productiei de leptina, care poate ajuta la randul ei oprirea cresterii in greutate.

 

5. Redu stresul si cantitatea de cofeina.

 

Cortizolul este hormonul stresului care este eliberat atunci cand suntem frustrati, coplesiti sau blocati. Stresul de a manca este real si oamenii care nu se pot opri din a manca asa zisele "alimente confort" sunt predispusi la a avea un comportament distructiv, care va duce la cresterea in greutate.

 

Mai degraba decat sa permiti stresului sa dicteze cand si cat sa mananci, cauta sa reduci sursele de stres din viata ta, pentru a diminua nivelul de cortizol din organism. In cazul in care viata de acasa este stresanta, stai afara, in natura, timp de 5 minute, respira profund pentru a te putea relaxa si reincarca.

 

Nivelurile de cofeina pot creste de asemenea nivelul de cortizon care este eliberat in corp. Pentru a opri cresterea in greutate trebuie redus aportul de cofeina, in acest mod si nivelul de cortizol va fi mai mic, dar si hormonul va fi redus.

 

6. Elimina cerealele

 

Consumul de cereale este legat de producerea de hormoni tiroidieni. Reducerea aportului de cereale din dieta ta poate ajuta la reglarea nivelului de hormoni tiroidieni si poate opri cresterea in greutate. Tiroida este unul dintre cei mai importanti factori de luat in considerare atunci cand vine vorba de examinarea cresterii in greutate.

 

Consulta-te cu medicul pentru a fi sigur ca glanda tiroida este perfect functionala daca suspectezi ca motivul cresterii in greutate este din cauza nivelului scazut al glandei tiroide (hipotiroidism).


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.46 din 5 - 13 voturi.
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii

1 comentarii
Clic aici si spune parerea ta!
Ionilete Sebastian 2016-06-23 09:46:35
Sunt articole foarte interesante
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



0
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice