Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

5 obiceiuri proaste care dauneaza ficatului

de la 03 Mar. 2016
5 obiceiuri proaste care dauneaza ficatului Ficatul este unul dintre cele mai importante organe. Tot ceea ce mancam trebuie procesat de ficat inainte sa fie digerat si transformat. Acesta joaca un rol vital de filtru in mai multe procese fiziologice, printre care functia metabolica si detoxificarea sangelui.
Tags: ficatalcoolmedicamentefumat

Asadar, sanatatea corpului nostru e direct legata de functionarea ficatului. Desi ficatul este capabil de a-si regenera celulele afectate, in momentul in care se pierd prea multe celule nu mai poate functiona suficient de bine.

Exista mai multe obiceiuri proaste care fac parte din rutina noastra cotidiana si care sunt susceptibile de a ne afecta ficatul, fara chiar sa ne dam seama. Insa, cu timpul, acestea pot sa produca afectiuni serioase ficatului.

1. Excesul de alcool
Un consum ridicat de alcool este cauza cea mai intalnita a deteriorarii ficatului. O cantitate excesiva de alcool reduce capacitatea ficatului de a elimina toxinele din corp. Astfel, ficatul nu isi mai indeplineste celelalte functii cu eficienta normala si se concentreaza in principal pe transformarea alcoolului intr-o forma mai putin toxica.

Atunci cand ficatul depune efort pentru a descompune alcoolul, reactia chimica ce rezulta poate afecta celulele acestuia. Pe termen lung, in cazul unui alcoolism cronic, afectiunile devenite permanente pot provoca ciroza, conducand la pierderea functionalitatii ficatului.

2. Abuzul de medicamente
Medicamentele luate in exces iti pot afecta ficatul. Aceste afectiuni pot merge de la cele mai usoare la o defectiune totala a ficatului. Unul dintre cele mai cunoscute medicamente care fac rau ficatului este acetaminofenul (cunoscut si sub numele de Paracetamol), care este disponibil fara prescriptie medicala si care este prescris in mod regulat pentru tratarea racelilor, gripelor si durerilor.
Aceasta substanta este considerata ca nefiind periculoasa, insa consumata in cantitati prea mari, poate cauza deteriorari ireparabile. Atentie si la antiinflamatoare, de asemenea daunatoare ficatului! Respecta intotdeauna informatiile din prospectele medicamentelor, intrucat daca acestea iti indica sa le iei in timpul mesei, nu o fac degeaba! In masura in care se poate si fara sa iti risti sanatatea, alege mai degraba alternativele naturale, nu inflamatoare si analgezice de la farmaciile obisnuite.

3. Fumatul
Fumatul este unul dintre cele mai nefaste obiceiuri in termeni de sanatate. Fumul de tigara afecteaza indirect ficatul prin intermediul unui stres oxidant, care produce radicali liberi ce fac rau celulelor. Stresul oxidant este si el responsabil de fibroza.

4. Lipsa de somn
Lipsa de somn este o sursa de pericole surprinzatoare. Un studiu realizat la Universitatea din Pennsylvania arata ca persoanele care lucreaza in ture si care duc lipsa de somn suficient sufera de numeroase probleme de sanatate cum ar fi obezitatea, diabetul sau bolile cardiace. Studiul a aratat, de asemenea, ca ficatul acestor persoane nu proceseaza grasimile suficient de rapid si este responsabil de acumularea lor. Pe cand, atunci cand dormim, corpul nostru intra intr-un proces de reparare.

5. Obezitatea si o alimentatie proasta
Obezitatea legata de proastele obiceiuri alimentare poatesa iti afecteze, in timp, ficatul. Acumularea excesiva de grasimi in ficat poate provoca hepatita. In mod normal, ficatul regleaza cantitatea de zahar si de grasimi in sange, insa la persoanele obeze ficatul stocheaza excesul de grasimi in propriile celule. Fie pentru ca nu gaseste loc in alta parte, fie pentru ca nu reuseste sa le descompuna. Odata cu trecerea timpului, daca prea multa grasime este acumulata in ficat, acesta dezvolta o inflamatie si celulele sale sufera efecte negative.

Sunt de evitat:
Mancarurile industriale, pline de conservanti, de aditivi, de zahar sau de arome artificiale. Acestea supun ficatul la grele incercari, fiind prea greu de descompus! Alimentele industriale sunt bogate si in sare, ceea ce nu numai ca face sa creasca tensiunea, insa poate inclusiv sa provoace ciroza, cauzand retinerea apei la nivelul ficatului.

De privilegiat:
Legumele si fructele si, in particular, legumele verzi, care sunt o sursa de antioxidanti, de betacaroten, de vitamine si minerale, utile pentru pastrarea ficatului in stare buna.
Vitamina B 12. Disponibila mai ales in carne, aceasta este utilizata de ficat pentru a produce bila si ajuta ficatul in rolul sau de detoxificare. Vitamina B12 este prezenta in fructele uscate si nuci, in galbenusul de ou, in peste, legume si in orezul integral.
Lecitina si sulful sunt nutrienti importanti pentru ficat. Lecitina, care se gaseste in galbenusul de ou, in legume, germeni de grau si peste, ajuta ficatul sa elimine excesul de grasime. Disponibil in peste, carne slaba, oua, conopida, varza, sfecla, ceapa, usturoi si legume uscate, sulful ajuta ficatul in detoxificarea organismului.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.7 din 5 - 5 voturi.
Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii

7 comentarii
Clic aici si spune parerea ta!
Virginia 2015-08-25 01:00:23
Felicitari si multumiri pentru publicarea acestui valoros articol.
madalin 2015-07-13 22:59:30
foarte bun articolul.... fumatul e greu sa renunti la el dar alcoolul...mai.bm fara..... de maine sunt fara alcool....
Matresu Tudor 2015-07-13 17:38:08
Bine de stiut. In conditiile actuale cand toate produsele procesate industrial constituie un pericol, carnea si grasimile , precum si stresul ne supun organismul intoxicarii ce putem sa mai facem. Fructe si legume cat sa consumam ? Incotro sa ne indreptam pasii? Lipsurile, saracia , grija zilei de maine. Iata factorii care ne influienteaza in rau existenta .
geta 2015-07-13 11:22:21
Foarte bun articolul , si .....actual!
Vasile TRUSCA 2015-07-13 08:30:26
Multumesc pentru articol,il voi trimite mai departe la cei din familie si la prieteni.
Lazar Cornel 2015-07-13 07:45:00
Excelent articolul ! Trebuie doar sa tinem cont de cateva reguli simple la prima vedere....Multumim
Costel Burniche 2015-07-13 06:53:55
Informatii utile pentru cei ce tin la sanatatea lor .Felicitari!
Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice