Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

5 combinatii alimentare pentru a limita efectele insomniei

de la 03 Mar. 2016
5 combinatii alimentare pentru a limita efectele insomniei Lipsa somnului este o problema din ce in ce mai des intalnita. S-a demonstrat ca solutiile pentru a lupta impotriva efectelor insomniei sunt: ora la care iei ultima masa din zi si combinatiile alimentare. Sa mancam usor cu mult inainte de ora de culcare ne-ar ajuta sa suportam mai bine problemele cauzate de o noapte nedormita.
Tags: insomniisilueta

Conform unui studiu condus de un grup de cercetatori americani de la Universitatea din Pennsylvania, care a fost prezentat la congresul SLEEP 2015, sa mananci mai devreme seara ar fi suficient pentru a compensa lipsa de somn.

Metabolismul incetineste in jurul orei 16:00, de aceea este important ce si cat mananci trecut de aceasta ora. In lipsa unui program regulat, este indicat sa iei ultima masa cu aproximativ trei-patru ore inainte de culcare.

Lipsa unui mic dejun si, de cele mai multe ori, un pranz luat pe fuga in fata calculatorului, transforma masa de seara in familie intr-una dintre cele mai importante mese ale zilei. Ne dam seama ca este o mare greseala, insa cu toate acestea multi dintre noi continua sa o serveasca destul de tarziu. In plus, daca cina devine una copioasa, cu atat mai mare este dezastrul pentru un somn lin si odihnitor si o silueta armonioasa.

Nu mai vorbim despre gustarea sau rontaitul seara, inainte de culcare, in fata televizorului. Totusi, daca nu ne putem abtine acestor tentatii, Dr. Oz ne recomanda cateva alimente usoare pentru seara, care nu ne afecteaza nici somnul, dar nici fizicul:

1. Un pahar de iaurt cu o jumatate de banana. Banana, o buna sursa de magneziu si potasiu, ajuta musculatura corpului sa se relaxeze si tensiunea arteriala sa scada.

2. Un pahar cu lapte cald sau rece (de vaca, de soia sau de migdale) este o minunata sursa de calciu, care ajuta corpul sa produca melatonina, “hormonul somnului”.

3. Un pumn de nuci sau de seminte (migdale, caju, chia sau floarea soarelui). Toate sunt bogate in triptofan, magneziu si ajuta la relaxarea musculaturii si a sistemului nervos.

4. Un castron cu fulgi de ovaz cu lapte sau iaurt natural este recomandat atat la micul dejun, cat si seara. Si ovazul contine melatonina. In plus, furnizeaza organismului vitamina B6, un alt nutrient care contribuie la instalarea unui somn linistit.

5. O ceasca cu ceai de valeriana si miere este un obicei stravechi. Ceaiul de valeriana a fost folosit ca sedativ si poate reduce perioada de timp pana la instalarea somnului. Glucoza din miere te ajuta sa te relaxezi.

S-a demonstrat ca un adult consuma in jur de 500 de calorii suplimentare in timpul unei nopti nedormite. David Dinges, principalul autor al cercetarii realizate la Universitatea din Pennsylvania, a dovedit ca "limitarea aportului de calorii in acest moment al zilei (seara) permite prevenirea dificultatilor pe care unele persoane le pot intalni atunci cand nu dorm suficient".

Pentru a ajunge la aceste concluzii, cercetatorii au propus hrana pe timpul zilei unui numar de 44 de voluntari cu varste cuprinse intre 20 si 50 de ani, cerandu-le sa doarma 4 ore pe noapte, timp de 3 nopti consecutive. Pentru cea de-a patra noapte, 20 de participanti la studiu au continuat sa aiba acces la hrana, in timp ce ceilalti 24 nu au primit decat apa de la ora 10 seara pana la ora de culcare, la 4 dimineata.

In fiecare noapte, la ora 2, oamenii de stiinta au facut diverse teste voluntarilor pentru a le masura memoria, capacitatile cognitive, starea de oboseala, nivelul de stres si starea generala de spirit. In timpul testelor din a patra noapte persoanele care nu au baut decat apa au avut rezultate mai bune la teste decat cei care mancasera.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 3 voturi.
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii

2 comentarii
Clic aici si spune parerea ta!
Chebac Gabriela 2015-06-24 07:45:03
Foarte interesant, aveam nevoie de sfaturile dumneavoastr?, am probleme mari cu somnul si eu si fiica mea din cauza stresului. Mul?umesc frumos :)
Andrei M. 2015-06-24 07:05:28
Punctul 2 nu e valabil, e doar un mit de marketing, calciu si mineralele se asimileaza cel mai bine din seminte si verdeturi.
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



0
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice