Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Stil de viata fara colesterol marit. Da, se poate!

de la 28 Feb. 2016
Stil de viata fara colesterol marit. Da, se poate! Alimente bogate in colesterol, acizi grasi saturati, nesaturati, Omega-3 etc. Regimul anticolesterol poate parea destul de complicat. Sa punctam ce alimente sunt de limitat si ce alimente trebuie privilegiate pentru a diminua procentajul de colesterol sau pentru a preveni excesul.
Tags: colesterolcolesterol maritsomonalimentatie sanatoasa

Alimentatia anticolesterol

O buna igiena alimentara poate sa diminueze un nivel prea ridicat de colesterol. Daca respecti regulile regimului anticolesterol, este posibil sa iti reduci riscul cardiovascular fara niciun medicament.

1. Diminueaza „grasimile rele”
Acizii grasi saturati nu sunt benefici pentru sanatate. Este recomandat sa micsorezi consumul acestor grasimi. Ele provin din grasimi animale: unt, smantana, mezeluri, fripturi grase, produse lactate integrale, branzeturi. Trebuie sa te feresti de acizii grasi trans, utilizati in produsele industriale: produse de patiserie, biscuiti, prajiturele, mancaruri gatite industrial, paste tartinabile.

2. Privilegiaza „grasimile bune”
Inlocuieste acizii grasi saturati cu acizi grasi nesaturati, mai exact cu Omega-3. Privilegiaza uleiurile, margarinele moi si pestele (consumul de peste indicat este de minimum doua ori pe saptamana). Este recomandat sa variezi uleiurile vegetale: rapita, masline, nuci.

Important de stiut: acizii Omega-3 sunt benefici functionarii cardiovasculare (de aceea trebuie privilegiati, fara a mari totusi cantitatea de acizi grasi).

3. Consuma multe fructe si legume si cereale integrale
Este indicat sa consumi zilnic 5 portii de fructe si legume. Nu ezita sa privilegiezi cerealele complete in detrimentul produselor rafinate.

4. Limiteaza colesterolul alimentar
Colesterolul este in mod natural prezent in anumite produse. Este foarte bine sa limitezi alimentele cele mai bogate in colesterol, adica untul, galbenusul de ou, organele de animale. Atentie, totusi, sa nu le excluzi complet din regimul tau alimentar! O buna alimentatie se bazeaza pe diversitate si aceste produse isi au rostul lor cu simpla conditie de a le consuma moderat.

5. Practica in mod regulat o activitate fizica
Este indispensabil sa faci exercitii fizice cu regularitate. In functie de obiceiuri, de gusturi, de capacitate, de varsta, poate fi vorba de a practica un sport sau de a face miscare. A merge in fiecare zi intr-un ritm bun contribuie in sine la activitatea fizica. Mersul pe jos poate fi completat prin alte activtati, precum bricolajul sau gradinaritul.

Cele 5 obiective sunt concrete si accesibile tuturor. Nu uita intre timp ca alimentatia trebuie sa ramana o placere conviviala. Respecta cele trei mese zilnice si evita rontaitul intre orele de masa.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.5 din 5 - 5 voturi.
Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii

1 comentarii
Clic aici si spune parerea ta!
Onofrei dana mihaela 2015-08-21 11:34:37
Cum se impaca recomandarea de a respecta 3 mese pe zi si Nu rontait intre mese cu cea care spune ca trebuie sa consumam 5 mese de fructe si legume pe zi. Pe unde le strecuram?
Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



Revista GRATUITA
67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "67 de trucuri care va ajuta sa preveniti stresul".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice