Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie-uri

Rosii. Care sunt beneficiile pentru sanatate?

de la 01 Iun. 2018
Rosii. Care sunt beneficiile pentru sanatate? Beneficiile pentru sanatate ale rosiilor includ reducerea tensiunii arteriale, mentinerea sanatatii stomacului si protejarea ochilor. In plus, consumul de rosii imbunatateste digestia, stimuleaza circulatia sangelui, reduce nivelurile de colesterol, amelioreaza echilibrul fluidelor, protejeaza rinichii, detoxifica organismul, impiedica imbatranirea prematura si reduce inflamatia.
Tags: rosiisanatatealimentatie

Tomatele detin un numar semnificativ de antioxidanti care, conform unor studii, lupta impotriva cancerului. De asemenea, acestea reprezinta o sursa importanta de vitamine si minerale si protejeaza organismul de boli cardiovasculare.

Rosiile sunt bogate in nutrienti si vitamine, inclusiv vitamina A, vitamina C si vitamina K, precum si vitamina B6, folat si tiamina. Mai mult, ele contin potasiu, magneziu, mangan, fosfor si cupru. Tomatele au fibre dietetice si proteine, dar si compusi organici, cum ar fi licopenul.

Beneficiile pentru sanatate aduse de consumul de rosii au fost cunoscute de omenire din cele mai vechi timpuri. Vom vedea in continuare care sunt aceste beneficii:

- Rosiile contin antioxidanti

Datorita cantitatii semnificative de antioxidanti, consumul de rosii ajuta la eliminarea radicalilor liberi. Acest beneficiu poate fi obtinut si din produsele pe baza de tomate prelucrate termic, cum ar fi: ketchup. Licopenul din rosii apara organismul de cancer si s-a dovedit eficient in combaterea cancerului de prostata, cancerului de col uterin si a cancerului de stomac.

- Rosiile sunt surse bogate de vitamine si minerale

O singura rosie poate oferi aproximativ 40% din necesarul zilnic de vitamina C. Vitamina C este un antioxidant natural care impiedica radicalii liberi sa afecteze sistemul organismul. De asemenea, tomatele contin vitamina A, potasiu si fier. Potasiul joaca un rol vital in mentinerea sanatatii sistemului nervos, iar fierul este esential in mentinerea circulatiei normale a sangelui. Vitamina K, care are o contributie importanta pentru coagularea sangelui si controlul sangerarii, se regaseste in abundenta in tomate.

- Rosiile protejeaza inima

Licopenul din rosii previne oxidarea lipidelor serice, protejand astfel organismul impotriva bolilor cardiovasculare. Un consum regulat de rosii ajuta la scaderea nivelului colesterolului LDL (colesterol "rau") si al trigliceridelor din sange.

- Rosiile imbunatatesc vederea

Vitamina A, prezenta in rosii, ajuta la imbunatatirea vederii si la prevenirea orbirii si a degenerarii maculare. Vitamina A este un antioxidant puternic care poate fi format dintr-un exces de betacaroten in organism. O multime de probleme de vedere apar din cauza efectelor negative ale radicalilor liberi, iar vitamina A, fiind un puternic antioxidant, poate ajuta la prevenirea acestora.

- Rosiile ajuta digestia

Rosiile pastreaza sistemul digestiv sanatos, prevenind atat constipatia, cat si diareea. De asemenea, acestea elimina toxinele din organism. Tomatele au o cantitate mare de fibre, care ajuta la reducerea simptomelor constipatiei.

- Rosiile reduc hipertensiunea arteriala

Consumul de rosii in fiecare zi reduce riscul aparitiei hipertensiunii. Acest lucru se datoreaza partial nivelului semnificativ de potasiu din tomate. Potasiul este un vasodilatator, ceea ce inseamna ca diminueaza tensiunea in vasele sanguine si artere, sporind astfel circulatia si scazand stresul prin eliminarea hipertensiunii.

 

 

Sursa foto: pexels.com


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.25 din 5 - 24 voturi.
Revista GRATUITA
Slabeste sanatos - TOP 4 Diete cu rezultate in maximum 2 saptamani

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "Slabeste sanatos - TOP 4 Diete cu rezultate in maximum 2 saptamani".

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
Clic aici si spune parerea ta!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Revista GRATUITA
Slabeste sanatos - TOP 4 Diete cu rezultate in maximum 2 saptamani

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "Slabeste sanatos - TOP 4 Diete cu rezultate in maximum 2 saptamani".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



0
Revista GRATUITA
Slabeste sanatos - TOP 4 Diete cu rezultate in maximum 2 saptamani
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "Slabeste sanatos - TOP 4 Diete cu rezultate in maximum 2 saptamani".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016