Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Care sunt cele mai sanatoase alimente pentru inima?

de la 04 Apr. 2018
Care sunt cele mai sanatoase alimente pentru inima? Alimentatia nesanatoasa reprezinta un factor de risc ce duce la aparitia bolilor cardiovasculare. De aceea, este important sa alegi produse sanatoase, bogate in nutrienti si vitamine.
Tags: alimentesanatatefructelegume

>> De retinut ca afectiunile inimii au de obicei legatura cu un nivel crescut al colesterolului sau cu o tensiune arteriala mare.

Vom face in continuare o lista cu 18 alimente sanatoase pentru inima:

1. Somon

Somonul este bogat in acizi grasi Omega-3, fiind considerat un aliment excelent pentru creier. Acesta contine vitamina D intr-o cantitate mai mare decat alte tipuri de peste.

2. Ovaz

Ovazul reprezinta o sursa importanta de fibre de inalta calitate.

3. Coacaze

Bogate in vitamina C, consumul de coacaze ajuta la eliminarea excesului de apa din organism. In plus, regleaza digestia, mentine sanatatea sistemului cardiovascular, avand un continut scazut de calorii.

4. Ciocolata neagra

Cu un continut ridicat de cacao, ciocolata neagra are capacitatea de a stimula memoria si puterea de concentrare.

5. Citrice

Acestea reprezinta o sursa importanta de vitamina C.

6. Soia

Soia reprezinta o sursa importanta de proteine, fibre, vitamine din complexul B si acizi grasi Omega-3. Pentru persoanele cu intoleranta la lactoza, laptele de soia este varianta ideala. De asemenea, soia reduce colesterolul si previne bolile cardiace.

7. Cartofi

Printre beneficiile consumului de cartofi, se numara: imbunatatirea digestiei, reducerea nivelului de colesterol, stimularea sanatatii inimii, prevenirea cancerului si gestionarea diabetului. Toate acestea intaresc sistemul imunitar, scad semnele imbatranirii, protejeaza pielea, amelioreaza circulatia, reduc tensiunea arteriala, mentin echilibrul fluidelor, reduc insomnia si ajuta la ingrijirea ochilor.

8. Rosii

Rosiile sunt bogate in potasiu. In plus, ele constituie o sursa excelenta de licopen, substanta care le ofera tomatelor culoarea rosie caracteristica. Licopenul ajuta la scaderea colesterolului "rau", protejeaza vasele de sange si scade riscul aparitiei unui atac de cord.

9. Migdale

Migdalele sunt bogate in vitamina E, calciu, fosfor, fier si magneziu. De asemenea, ele contin zinc, seleniu, cupru si niacina.

10. Legume, cum ar fi: fasole, linte si mazare;

Printre cele mai bune alimente bogate in proteine, se numara fasolea si lintea. De exemplu, o portie de fasole contine 12-13 grame de proteine.

11. Ulei de masline

Uleiul de masline are numeroase beneficii asupra sanatatii, precum: detoxifica ficatul, protejeaza inima si intareste sistemul imunitar.

12. Vin rosu

Vinul rosu, consumat in cantitati mici, poate proteja sanatatea inimii.

13. Ceai verde

Ceaiul verde reprezinta una din cele mai sanatoase bauturi din lume. Contine antioxidanti si nutrienti care au efecte pozitive asupra organismului.

14. Broccoli

Broccoli reprezinta o leguma gustoasa si sanatoasa, care contine zeci de nutrienti. Cand ne gandim la ce legume verzi putem include in regimul nostru alimentar, broccoli este, cu siguranta, una din primele legume pe care trebuie sa le adaugam in meniul zilnic.

O jumatate de buchet de broccoli contine mai mult de 100% din necesarul zilnic de vitamina K si aproape 200% din doza zilnica recomandata de vitamina C - doua substante nutritive esentiale pentru oase.

De asemenea, consumul de broccoli reduce colesterolul "rau" - LDL, scade inflamatia si reactiile alergice, protejeaza oasele si sustine sanatatea inimii.

15. Spanac

Consumul de spanac aduce numeroase beneficii pentru sanatate, printre care: previne ulcerul gastric, protejeaza creierul, regleaza tensiunea arteriala, reduce inflamatia, ajuta la intarirea oaselor, imbunatateste activitatea metabolica si, nu in ultimul rand, este bun pentru piele.

Spanacul contine luteina si zeaxantina, doi antioxidanti care stimuleaza imunitatea, fiind, totodata, importanti pentru sanatatea ochilor.

Studiile recente au aratat ca, printre fructele si legumele care lupta impotriva cancerului, spanacul este unul dintre cele mai eficiente.

16. Cafea

Potrivit unor studii recente, cafeaua, daca este consumata in cantitati moderate, poate reduce riscul aparitiei bolilor cardiovasculare.

17. Seminte de in

Semintele de in sunt bogate in acizi grasi Omega-3, fiind o alegere excelenta pentru a proteja sanatatea inimii.

18. Avocado

Avocado reprezinta o sursa excelenta de grasimi sanatoase, mononesaturate, care scad colesterolul rau si nivelul trigliceridelor, curata arterele si impiedica formarea cheagurilor de sange. Cu alte cuvinte, se diminueaza riscul aparitiei bolilor cardiovasculare, atacurilor cerebrale si bolilor degenerative.

Datorita acizilor grasi esentiali si a vitaminei E, consumul de avocado reduce inflamatia articulatiilor, fiind recomandat celor ce sufera de artrita.

 

 

Sursa: health.com

Sursa foto: pexels.com


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.45 din 5 - 10 voturi.
Revista GRATUITA
77 de sfaturi pentru o viata sanatoasa

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "77 de sfaturi pentru o viata sanatoasa".

Clic aici si spune parerea ta!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Revista GRATUITA
77 de sfaturi pentru o viata sanatoasa

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "77 de sfaturi pentru o viata sanatoasa".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



0
Revista GRATUITA
77 de sfaturi pentru o viata sanatoasa
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "77 de sfaturi pentru o viata sanatoasa".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice