Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie-uri

6 metode simple si eficiente in lupta cu colesterolul

de la 21 Feb. 2018
6 metode simple si eficiente in lupta cu colesterolul Colesterolul e o substanta care este partial produsa in mod natural de c?tre organism, in ficat, iar partial provine din alimentatie. Atata timp cat valorile sale nu depasesc limitele normale, colesterolul este benefic organismului. Acesta se regaseste in toate celulele si are un rol important in producerea hormonilor, reglarea sistemului imunitar, protejarea arterelor, procesul de digestie, producerea vitaminei D etc.
Tags: colesterolgreutate corporalaalimentatie

Insa atunci cand limitele normale sunt depasite in organism, pot aparea problemele de sanatate.

Exista o serie de factori care contribuie la cresterea nivelului colesterolului. Din pacate, atunci cand acest lucru se intampla, organismul nu transmite niciun fel de simptome. Singurul mod de depistare a unui nivel anormal este realizarea cu regularitate a analizelor de sange. Pentru a putea preveni aceasta afectiune si pentru a fi corespunzator informat cu privire la implicatii, afla de aici toate detaliile importante legate de colesterol. De asemenea, in cele ce urmeaza, gasesti cateva modalitati simple si eficiente de prevenire si reducere a nivelului crescut al colesterolului.

 

1. Este mai simplu sa previi

Indiferent despre ce afectiune am vorbi, este intotdeauna mai simplu sa previi decat sa tratezi. In ceea ce priveste nivelul colesterolului, primul lucru pe care poti sa-l faci legat de preventie este sa afli istoricul familiei tale. Intereseaza-te daca in familia ta sunt persoane care sufera de afectiuni cardiace, colesterol marit, diabet, obezitate, ateroscleroza sau sindrom metabolic. Daca raspunsul este pozitiv, riscul de a le dezvolta si tu in timp este mult mai crescut. Consulta-ti medicul de familie pentru efectuarea analizelor de sange si discuta cu el despre aceste riscuri. Cere-i parerea cu privire la stilul de viata pe care ar trebui sa-l adopti si nu ignora recomandarile facute.

 

2. Mentine o greutate corporala normala

Mentinerea unei greutati corporale normale este foarte importanta. Chiar si cateva kilograme in plus pot contribui la cresterea nivelului de colesterol. Astfel, daca ai o greutate normala, incearca sa te mentii odata cu trecerea anilor, pentru a sta deoparte de problemele pe care le pot aduce kilogramele in plus.

Daca esti supraponderal, trebuie sa stii ca pana si pierderea a 5-10% din greutatea corporala actuala va avea un beneficiu vizibil asupra nivelului de colesterol. Acorda atentie numarului de calorii pe care le consumi zilnic si incearca sa te mentii activ.

 

3. Acorda importanta alimentatiei

O binecunoscuta zicala spune ca „esti ceea ce mananci”. Fara indoiala alimentatia este un element cheie in ceea ce priveste starea de sanatate. Unul dintre cele mai importante aspecte in lupta cu colesterolul este sa renunti la grasimile trans. Acestea se gasesc in cantitati mari in margarina, mancarurile de tip fast food, biscuiti, prajituri, produse de patiserie, sosuri, dulciuri etc. Citeste cu atentie lista ingredientelor produselor cumparate si asigura-te ca nu contine grasimi hidrogentate. Inlocuieste-le in schimb cu grasimi sanatoase, precum cele din avocado, peste, nuci, alune, ulei de masline. Acestea vor reduce nivelul colesterolului „rau” si il vor creste pe cel al colesterolului „bun”.

De asemenea, consuma cat mai multe fructe si legume si evita zaharul.

 

4. Fa exercitii fizice regulat

Exercitiile fizice te pot ajuta sa reduci nivelul colesterolului chiar si atunci cand ai o greutate corporala normala. De asemenea, practicate in mod regulat, pot creste cantitatea de colesterol „bun” din organism. In plus, miscarea te va ajuta sa te mentii in forma, va aduce beneficii sistemului circulator, cardio-vascular si, in general, starii de sanatate.

Incearca sa faci cel putin 2,5 ore de miscare pe saptamana, aproximativ 30 de minute pe zi. Ceea ce conteaza este sa te mentii activ, nu sa depui un efort foarte mare. Reunta la mijlocul de transport in comun si la lift de cate ori acest lucru este posibil.

 

5. Renunta la fumat

Fumatul creste semnificativ riscul de colesterol marit si de aparitie a problemelor cardiace. Principalele efecte negative pe care tutunul le are asupra organismului sunt ingrosarea peretilor arteriali si  rigidizarea arterelor, care pot duce la ateroscleroza. Astfel, in cazul in care fumezi iar ultimele analize indica un nivel crescut de colesterol, este absolut necesar sa renunti la acest obicei. De asemenea, evita si fumatul pasiv, care nu te scuteste de aceste riscuri.

 

6. Medicatia

In situatia in care colesterolul ramane la un nivel periculos cu toate ca ai adoptat un stil de viata diferit, este necesar sa urmezi un tratament care va ajuta la mentinerea sa sub control. Statinele sunt o clasa de medicamente frecvent utilizate in aceste cazuri. Acestea scad lipidele si ajuta la normalizarea colesterolului. Exista si alte optiuni eficiente, insa cel mai recomandat este sa discuti cu medicul tau despre tratamentul pe care ar trebui sa-l urmezi.

Un stil de viata sanatos poate fi suficient in prevenirea sau reducerea nivelului colesterolului. Din acest motiv este important sa intelegi efectele pe care le au obiceiurile de zi cu zi asupra organismului si sa faci schimbari acolo unde este nevoie.

 

Sursa foto: Shutterstock

https://www.shutterstock.com/image-photo/fresh-vegetables-fruit-heart-shape-basket-461564059?src=BLr3kooPNunpYbR_f6L_TQ-3-58


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.04 din 5 - 26 voturi.
Revista GRATUITA
77 de sfaturi pentru o viata sanatoasa

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "77 de sfaturi pentru o viata sanatoasa".

Clic aici si spune parerea ta!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Revista GRATUITA
77 de sfaturi pentru o viata sanatoasa

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "77 de sfaturi pentru o viata sanatoasa".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



0
Revista GRATUITA
77 de sfaturi pentru o viata sanatoasa
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "77 de sfaturi pentru o viata sanatoasa".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice