Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

10 alimente ideale pentru combaterea stresului

de la 02 Mar. 2016
10 alimente ideale pentru combaterea stresului O dieta echilibrata este recomandata atat pentru atingerea unei greutati la care aspiram, cat si pentru mentinerea unui sistem imunitar puternic. Ceea ce mancam ne afecteaza in mod direct organismul si starea generala de sanatate.
Tags: stresul

Din cauza ritmului alert in care ne-am obisnuit sa traim, stresul poate uneori sa ne acapareze.

Pentru a reusi sa diminuam si sa prevenim nivelul stresului, este indicat sa alegem cu precadere anumite ceaiuri sau alimente benefice:

1. Sunatoare
Este una dintre cele mai cunoscute plante utilizate pentru combaterea stresului si a tulburarilor neurologice. Ceaiul de sunatoare este un puternic remediu antidepresiv, cu eficacitate dovedita. Sunatoarea este utila in cazul in care te simti obosit, stresat, lipsit de energie, esti irascibil sau te confrunti cu tulburari ale somnului.

2. Cereale
Cerealele sunt bogate in glucide, care sunt absorbite mai greu, ceea ce ii va asigura organismului un aport energetic de lunga durata. De aceea, sunt recomandate a fi consumate de 3 ori pe zi cereale integrale, ca parte a unei alimentatii echilibrate si a unui stil de viata sanatos. Cerealele integrale sunt sarace in grasimi si bogate in minerale, vitamine, antioxidanti, carbohidrati, proteine si fibre.

3. Citrice
Vitamina C, care se regaseste din belsug in toate citricele, reduce nivelul hormonilor stresului (adrenalina si cortizol) si contribuie la intarirea sistemului imunitar. Inlocuieste gustarile bogate in carbohidrati cu citrice, consumate ca atare sau sub forma de suc.

4. Legume verzi
Acestea combat cu succes stresul, datorita continutului bogat in vitamine, potasiu si acid folic. Legumele verzi contin vitamina B9, care ne ajuta corpul sa produca dopamina, hormonul fericirii.

5. Orez integral
Acest aliment bogat in vitamine si minerale elibereaza progresiv energie. Datorita vitaminelor din complexul B pe care le contine, orezul integral are efect calmant de lunga durata.

6. Avocado
Avocado este un puternic aliment antistres, care contine 14 minerale utile pentru reglarea functiilor organismului. Are concentratii mari de fier si cupru, eficiente in prevenirea anemiei, o cauza frecventa a oboselii.

7. Iaurt
Unele bacterii din intestin pot creste nivelul de stres. Pentru a calma orice inflamatie, un iaurt bogat in probiotice este remediul ideal si la indemana oricui. Iaurtul natural contine potasiu, cu actiune benefica asupra starii psihice.

8. Somon
Acizii grasi Omega-3, pe care ii contine din abundenta somonul, au proprietati antiinflamatorii, care pot reduce efectele negative ale stresului. O solutie antistres este consumul zilnic de somon.

9. Nuci
O dieta bogata in nuci are efecte benefice impotriva stresului. Nucile contin cupru, care contribuie la buna functionare a celulelor implicate in relaxarea psihica.

10. Ciocolata neagra
S-a demonstrat ca ciocolata neagra (cu o concentratie cat mai mare de cacao), consumata in cantitati moderate, reduce stresul. Antioxidantii din ciocolata neagra au rol antiinflamator si incetinesc productia de cortizol, eliberat ca raspuns la stres.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.38 din 5 - 4 voturi.
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie

Aboneaza-te la Revista Gratuita Sanatatesistaredebine.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Iti oferim CADOU Raportul Special Gratuit "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Alte articole similare pentru fiecare cuvant


x


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii

4 comentarii
Clic aici si spune parerea ta!
Mircea Olariu 2015-06-02 08:03:14
Am vazut doar acum aceasta postare. Va pot da toate informatiile dorite daca ma contactati pe mir_ola@yahoo.com cu specificatia "Despre dieta".
Elena 2015-05-26 17:20:19
Si eu sunt interesata de o dieta care sa-mi permita sa pierd cateva kilograme fara ca asta sa-mi afecteze metabolismul ! Exista asa ceva ? Daca da ar fi super !
Multumesc mult !
Mircea Olariu 2015-05-25 07:06:01
Referitor la telul de a "da jos" 5kg in 2 saptamani, presupun ca se subintelegea continuarea "in conditii de siguranta, fara a afecta metabolismul"?! Daca este asa, va pot sugera o cale sigura si eficienta - doar sa-mi confirmati interesul Dvs.
Sarbu Aurica 2015-05-25 05:45:03
Multumim ptr. Informatii as dorii ptr.viitor un model de dieta ptr.a da jos 5 kg. In2 saptamini.Va multumim
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie

CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice

Recomandari editori



Cele mai citite stiri



Ultimele comentarii



0
Revista GRATUITA
5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie
CADOU Special pentru cititorii nostri

Un Raport Special de exceptie: "5 retete delicioase si sanatoase pentru un plus de energie".

Adauga mai jos adresa ta de email.
Vei primi Revista Gratuita si noutati zilnice